گزیده خبرهای 19 اسفند -91. قسمت -2


گزیده  خبرهای 19 اسفند -91. قسمت -2
كشف 75 هزار ترقه از غرب استان تهران
اینگونه تلاش های مذبوحانه نشان بارز از وحشت از برگزاری  مراسم  جشن شادی  4 شنبه سوری می باشد .
رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران از اجراي طرح «پاكسازي صنوف» و كشف 75 هزار و 381 عدد انواع مواد محترقه در سطح فرماندهي انتظامي غرب خبر داد.سرهنگ احمد شرف در مورد ميزان كشفيات مواد محترقه از سوي فرماندهي انتظامي غرب استان تهران در آستانه چهارشنبه آخر سال، گفت: به منظور پيشگيري از سوانح و حوادث احتمالي، طرح «پاكسازي صنوف» به صورت سراسري در اين فرماندهي اجرايي شد.وي با بيان اينكه ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران طرح «پاكسازي صنوف» را در شهرستان هاي شهريار، رباط كريم، قدس، ملارد، اسلامشهر و بهارستان به اجرا گذاشتند، گفت: در اين طرح بازديد از واحدهاي صنفي توسط ماموران ادارات نظارت بر اماكن عمومي صورت گرفت.رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي غرب استان تهران با بيان اينكه ماموران پليس امنيت عمومي و اداره نظارت بر اماكن عمومي از 99 واحد صنفي بازديد كردند، گفت: در اين بازديدها ماموران موفق به كشف 75 هزار و 381 عدد مواد محترقه شدند.شرف افزود: در اين طرح علاوه بر بازديد از 99 واحد صنفي، پنج واحد صنفي پلمب و 11تن دستگير شدند.
این خبر اعتراضی گذشته  از زدن پوزه خامنه ای می باشد که با خاک پاشیدن بر توی چشم مردم  ایران در دفاع از پروژه هسته ای  مدعز می شود تحریم ها برروی گرانی ها اثر ندارد .از سوی دیگر برجسته کردن همه گیر شدن فقر  وکاهش  بشدت قدرت خرید مردم می باشد .
بروجرد-خبرنگار كيهان:بسياري از روستاهاي بروجرد با تجمع در مساجد روستاها، در تحريم خريد آجيل عيد هم قسم شدند.اهالي چندين روستاي شهرستان بروجرد با تجمع در مساجد اين روستاها قسم ياد كردند كه از خريد آجيل عيد خودداري كنند. مردم اين روستاها دليل آن را قيمت بالاي آجيل و اينكه شايد بسياري از خانواده ها، توان خريد نداشته باشند اعلام كردند و مي گويند ديد و بازديد عيد را هم مي توان بدون آجيل انجام داد و هيچ اتفاقي نخواهد افتاد.
چگونه است از دوران خاتمی  که اینگونه دستگیری ها شروع شد چون هدف فشار برروی دولت خاتمی بود مسئولی یافت نشده است  تا پاسخگوی باشد دلیل این پدیده و رشد آن چیست که همچنان ادامه دارد وتمام شدنی نیست؟
معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از دستگيري 37 سرشاخه اصلي شركت هرمي «گامانت» با بيش از 9000 زيرمجموعه خبر داد.سرهنگ اميدي با اعلام خبر دستگيري 37 سرشاخه شركت هرمي «گامانت» در اصفهان، گفت: ماموران پليس آگاهي استان اصفهان چندي پيش توانستند اعضاي شركت هرمي «گامانت» كه فعاليت خود را در اين استان متمركز كرده بودند را شناسايي كنند و اين شبكه را منهدم كنند.وي با بيان اينكه ليدرهاي اصلي اين شركت هرمي پس از اقدامات فني، شناسايي و دستگير شدند، گفت: افراد دستگير شده سرشاخه هاي اصلي اين شركت هرمي بودند كه مبالغ قابل توجهي را نيز به دست آورده بودند.معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا با بيان اينكه ماموران مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي اصفهان توانستند اين 37 تن از سرشاخه ها را در چندين عمليات ضربتي دستگير كنند، گفت: تحقيقات نشان داد كه اين 37 تن 9665 تن زير شاخته داشته اند.اميدي با بيان اينكه اين افراد از 47 تن تا 1604 تن زير مجموعه داشتند، گفت: با دستگيري سرشاخه هاي اصلي اين شبكه هرمي، اين شركت متلاشي و همكاران ما در حال انجام تحقيقات تكميلي هستند.
واردات لجام گسيخته لباس‌هاي مارك‌دار
 پیام های نوروزی خامنه ای جهاد اقتصادی واقتصادی بسیجی ومقاومتی که قرار بود تبدیل به خودکفایی و شکوفایی اقتصادی شود اکنون فاش شده است که رقابت در واردات به خصوص  در بخش لباس های مارک دار است .
* واردات لجام گسيخته به كشور در بخش لباس‌هاي مارك‌دار هم شامل شده است. به گزارش منابع بازرگاني، امارات، چين و تركيه سه مبدا اصلي واردات پوشاك به كشور در سال جاري بودند و سهم اين سه كشور از واردات ارزشي پوشاك به ترتيب به 4/34، 8/22 و 1/11 درصد رسيده است. براساس همين گزارش پوشاك از اقلامي محسوب مي‌شود كه بالاترين حجم قاچاق را به كشور دارد. مركز پژوهش‌هاي مجلس در آخرين گزارش خود درباره واردات پوشاك اعلام كرده كه محموله‌هاي كشف شده پوشاك قاچاق در سال 1389 سه برابر كل حجم واردات قانوني اين كالاها بوده است
وابستگي 66 هزار ميليارد توماني بودجه 92 به نفت 
جالب است در ادامه پیام های  نوروزی اقتصادی  خامنه ای ودر شرایطی که نفت تحریم شده و صدور آن تا یک سوم کاهش داده شده است .ولی ضریب وابستگی  بودجه به نفت به 66 هزار میلیارد دلار رسیدها است.
مركز پژوهشهاي مجلس در گزارشي به ارزيابي وضيعت موجود اقتصادي از جمله برآورد رشد اقتصادي 4- تا 0.7 درصد در سال 91 و تحليل برخي ارقام لايحه بودجه 92 پرداخت. به گزارش تسنيم، در گزارش مركز پژوهشهاي مجلس تاكيد شد، لايحه بودجه 92 در شرايطي تهيه شد كه پيش بيني‌ها در باره وضعيت متغير‌هاي كلان اقتصادي در سال جاري مطلوب نيست از جمله نرخ رشد اقتصادي بيش 0.7 تا منفي 4 درصد، نرخ تورم حدود 32 درصد و نرخ رشد نقدينگي بيش از 30 درصد. در اين گزارش تصريح شد، به رغم كاهش مقدار صادرات نفت در عمل وابستگي منابع بودجه به نفت در لايحه بودجه 92 كاهش نيافته است