گزیده خبرهای 22 اسفند – 91 – قسمت -2


این گشت مشترک تعزیرات تا 20 فروردین در راستای سیاست رعب و وحشت در ایام تعطیلی مدارس در ایام تعطیلات نوروزی می باشد
رئيس طرح گشت هاي سيار تعزيرات حكومتي از ادامه فعاليت گشت هاي مشترك تعزيرات تا 20فروردين ماه خبر داد.محمدحسن سرابيان در گفت وگو با فارس در حاشيه اجراي گشت هاي سيار اين سازمان با اعلام اين مطلب افزود: طرح گشت هاي نوروزي تعزيرات از 15 اسفند آغاز شد.وي افزود: اين طرح با قدرت هرچه تمام تر و براي برخورد با سودجويان آغاز شده و تا 20فروردين ماه سال آينده ادامه خواهد داشت.رئيس طرح گشت هاي سيار تعزيرات حكومتي تصريح كرد: روساي شعب مختلف تعزيرات حكومتي در سراسر كشور در آماده باش به سر مي برند.وي افزود: در سال 91 بيش از 100 هزار بازرسي مشترك از سوي سازمان تعزيرات و با همكاري اتحاديه صنوف مختلف برگزار شده است.سرابيان با اشاره به اينكه شعب رسيدگي به تخلفات تعزيراتي تا ساعت 9شب در ايام نوروز به همكاران ارائه خدمات خواهند كرد.
این پاسدار عضوبازار مکاره آگاهان آدرس وارونه داده است .چون هر نامزدی بیشتر فاله از ولی فقیه بگیرد و مخالفت با وی کند شانس جلب آرایش را بالا می برد
عضو كميسيون امنيت ملي تأكيد كرد: جريان انحرافي قصد سوءاستفاده از شعار ولايتمداري در آستانه انتخابات سال آينده دارد.اسماعيل كوثري در گفت و گو با مهر به دليل تمايل جريان انحرافي براي استفاده از شعار ولايت مداري اشاره كرد و گفت: جريان انحرافي مي دانند مردم به اين موضوع حساس هستند و از شدت ولايت مداري مردم آگاهي دارند لذا مي خواهند از ولايت مداري مردم سوءاستفاده كنند.عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: كسي كه دم از امام زمان(عج) مي زند با عوامل بيگانه چه كار دارد؟نشست و برخاست با عوامل بيگانه براي چيست؟ رهبري، بيداري اسلامي را مطرح مي كنند آنگاه آنها دم از بيداري انساني مي زنند اين يعني انحراف.وي تصريح كرد: بايد تأمل كنيم و ببينيم آنها در آينده چكار مي كنند البته هوشياري و بصيرت مردم باعث خواهد شد انحراف را به خوبي تشخيص دهند
این رزمایش که به جای پاسداران بر گذارشد . چونانتقاد رئیس جمهور از ارگان فاشیستی پاسداران موجب زیر سئوال رفتنظ شده است . بنابراین رزمایش نیروی زمینی ارتش بی سر وصدا وبدون آزمایش موشک که خبرش داده شده بود سر وته آن بهم آورده شده است .
معاون عمليات نيروي زميني ارتش از دستيابي به تمامي اهداف رزمايش خاتم الانبياء(ص) خبر داد.امير سرتيپ سيدعلي محرابي معاون عمليات نيروي زميني با اشاره به برگزاري مطلوب مراحل طي شده اين رزمايش طي روزهاي گذشته اظهار داشت: در ادامه اين رزمايش، يكشنبه شب يگان هاي عمل كننده در عمليات شبانه موفق عمل كردند و با آفند شبانه موفق به پاكسازي منطقه از وجود دشمن فرضي شدند.فرمانده رزمايش خاتم الانبيا(ص) نيروي زميني ارتش به استفاده از سيستم هاي كنترلي، مخابراتي، جنگ الكترونيك و عمليات رواني در اين رزمايش اشاره و تصريح كرد: همه نوع امكاناتي كه در اين نوع عمليات هاي ناهمطراز مورد نياز بوده است با ايجاد موقعيت هاي دشوار مورد ارزيابي قرار گرفت و خوشبختانه در نهايت نيروهاي عمل كننده از اين آزمون سربلند بيرون آمدند.به گفته معاون عمليات نيروي زميني ارتش، رزمايش خاتم الانبياء روز گذشته پايان يافت. وي تصريح كرد: رزمايش به اهداف نهايي خود دست پيدا كرده است.
با زیر سئوال بردن دولت  در زمینه اقتصادی آشکارا زیرآب پیام نوروزی جهاد اقتصادی واقتصاد مقاومتی رهبر زده شده است . البته گفته نشده است دلیل اصلی شکست اصرار بر ادامه غنی سازی اورانیوم و افزایش تحریم  هاست که شامل نفت هم شده است .همانگونه که گفته نشده است که چشم انداز سال آینده خیلی بدتر سال 91 خواهد بود.
نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي از درخواست فعالان اقتصادي از رهبر انقلاب براي تكرار شعار سال 91 در سال آينده به دليل عدم توفيق در مسائل اقتصادي در سال جاري خبر داد. محمدرضا باهنر اظهار داشت: در سال 91 اتفاقات زيادي در مسائل اقتصادي كشور رخ داد كه متأسفانه اثرات منفي به همراه داشت.وي به «مهر» گفت: در مجموع در سال 91 توفيقي در شعار سال توليد ملي و استفاده از كار و سرمايه ايراني نداشتيم، به همين دليل برخي از فعالان اقتصادي از جمله اتاق بازرگاني و صنايع و معادن رسماً از مقام معظم رهبري درخواست كردند اين شعار براي سال 92 تكرار شود تا سياست هاي مدنظر را دنبال كنيم.نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: البته حضرت آقا 4 سال اخير عموماً شعارهاي اقتصادي براي سال ها انتخاب كردند و امسال هم بايد منتظر بمانيم و ببينيم سال آينده چه نامگذاري خواهد شد.باهنر گفت: بايد با دنبال كردن سياست هاي اقتصادي مناسب سرمايه گذاري ها را بهبود ببخشيم.وي درباره اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها نيز گفت: تا مرحله اول هدفمندي را آسيب شناسي نكنيم، مجلس به اجراي مرحله دوم هدفمندي راي نمي دهد و بايد در اين زمينه در بررسي بودجه 92 با احتياط عمل كنيم.
این دو مورد بازداشت  قائم مقام خبر گزاری تسنیم که باید دوقلوی خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس است و دیگری لغو امتیاز روز نامه ی مغرب است . ثابت می کند که وضعیت مطبوعات وخبر رسانی در کشور مدعی آزاد وامن ترین کشور جهان چگونه می باشد؟
عباس درويش توانگر قائم مقام خبرگزاري تسنيم با شكايت دولت بازداشت شد.عباس درويش توانگر در پي شكايت دولت و احضار به دادسراي فرهنگ و رسانه پس از چندين ساعت بازجويي بازداشت شده است.هنوز از دليل و يا دلايل بازداشت اين فعال رسانه اي منتقد دولت و موضوع شكايت از وي اطلاعي در دست نيست.به گزارش مهر، عباس درويش توانگر هم اكنون قائم مقام خبرگزاري تسنيم است.
روزنامه مغرب از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات به استناد مواد (6) و (27) قانون مطبوعات لغو امتياز شده است.هيئت نظارت بر مطبوعات ، امتياز روزنامه «مغرب» را به دليل نقض حدود قانوني مطبوعات لغو كرد.اين لغو امتياز به استناد مواد (6) و (27) قانون مطبوعات صورت گرفته است.همچنين تبصره (2) ماده (6) قانون مطبوعات تصريح دارد نشريات در صورت ارتكاب جرائم مندرج در اين ماده، مشمول ماده 698 قانون مجازات اسلامي و در صورت اصرار بر آن موجب اشد مجازات و لغو پروانه مي شوند.ماده (27) قانون مطبوعات نيز ناظر بر تخلف توهين به سران و مقامات نظام است كه ظاهراً شمول آن بر «مغرب» ناشي از انتشار مطلبي تحت عنوان «ادب مرد به ز دولت اوست» در صفحه 2 شماره دهم اين روزنامه است.اين مطلب توسط عليرضا آقايي راد دبير سياسي روزنامه مغرب به رشته تحرير در آمده و موجب بازداشت او و محمدمهدي امامي ناصري (مديرمسئول) شده بود. اميرموسي كاظمي سردبير «مغرب» در گفت وگو با فارس از ابلاغ اين حكم به مدير مسئول روزنامه متبوعش خبر داد و گفت كه موضوع در دست پيگيري است.