گزیده خبرهای 27 اسفند -91


گزیده خبرهای 27 اسفند -91
سايت صدا و سيما در آلمان فيلتر شد
دستگاه عریض و طویل سرکوب و سانسور همراه با بازداشت روزنامه وخبر نگاران و توقیف مطبوعات ومسدود کردن فیسبوک  تصور کرده است که موازی این سیاست وتبلیغ  کردن برایش می تواند در برون مرز بدون هزینه دنبال کند.
در اقدامي بي‌سابقه، سايت صدا و سيماي جمهوري اسلامي در آلمان فيلتر شد و هم اكنون امكان دسترسي به بيش از 30 راديو و تلويزيون برون مرزي ايران از طريق اينترنت وجود ندارد. به گزارش خبرنگار ابنا از آلمان، از شب جمعه تاكنون فقط صفحه اصلي سايت irib.ir باز مي‌شود؛ اما هيچكدام از لينك‌هاي آن كار نمي‌كند و كاربران با كليك بر روي لينك صفحات راديو و تلويزيون‌هاي برون مرزي - نظير راديو آلماني - به يك صفحه سفيد مي‌رسند! صفحات بقيه زبانهاي اين سايت - يعني تلويزيونهاي برون مرزي و نيز راديوهاي انگليسي، عربي، اردو، ايتاليايي، تركي، فرانسوي و... - نيز كار نمي‌كنند؛ اين درحالي است كه كشور آلمان، همانند بقيه كشورهاي اروپايي و غرب، ادعاي گردش آزاد اطلاعات را دارد. اينگونه فيلترينگ در آلمان سابقه ندارد و به نظر مي‌رسد كه اين اقدام در سياستي هماهنگ با بايكوت و حذف شبكه‌هاي ايراني از ماهواره‌ها انجام شده باشد. . 
آمريكا دو شركت ايراني بيمه را تحريم كرد
همچنان علی خامنه ایپس از نشئه شدن در دفاع کردن از اهداف پروژه ی نظامی هسته با هذیان گویی کردن مدعی شود که تحریم ها اثر ندارد .
آمريكا در تازه‌ترين تلاش براي اعمال فشار به ايران دو شركت ايراني كه اقدام به بيمه شركت ملي نفتكش كرده‌اند را تحريم كرد. به گزارش پرس‌تي‌وي؛ وزارت خارجه آمريكا روز گذشته اعلام كرد كه تحريم‌هايي را عليه دو شركت ايراني به نام‌ موسسه بيمه متقابل كيش و بيمه مركزي ايران اعمال كرده است. اين دو شركت متهم هستند كه بزرگترين شركت حمل‌و‌نقل نفت ايران را بيمه كرده‌اند. موسسه بيمه متقابل كيش بيمه شركت نفتكش ايران را بر عهده دارد و بيمه مركزي ايران نيز شركت‌هاي حمل‌و‌نقل دريايي را تحت بيمه اتكايي قرار مي‌دهد. به موجب تحريم‌هاي وزارت خارجه آمريكا از اين پس صدور ويزا براي شش عضو اين شركت‌ها ممنوع خواهد بود. وزارت خارجه و خزانه‌داري آمريكا نيز روز پنج‌شنبه گذشته عليه يك تاجر يوناني به اتهام تلاش براي فروش نفت خام ايران و تحريم‌هايي را اعمال كرده بودند.
گیر دادن به رفسنجانی و اعضای خانواده اش چون مدتی است که این خانواده همچون گذشته اعتبار ندارند و تبدیل به مرغان عزا و عروسی شده اند .برای همین سایت رجاع نیوزو دروغ نامه ی کیهان  این خانواده را دراز کرده است سربازجو شریعتمداری حتی از آخوند ابطحی هم علیه رفسنجانی بعنوان چتر باز رصت طلب نقل قول کرده است که هر سمت منافعش باشد بسوی آن طرف غش می کند.
پشت پرده ويژه نامه هاي اجاره اي با محوريت هاشمي چيست؟ همه ساله روزهاي آخر اسفند ماه، بازار ويژه نامه هاي نوروزي روزنامه ها گرم است اما آنچه بيش از هميشه در ويژه نامه هاي امسال به چشم مي آيد، حجم قابل توجه پرداختن روزنامه هاي نزديك به فتنه گران به «هاشمي رفسنجاني» است.به گزارش رجا، روزنامه اعتماد با انتشار عكس ايام جواني هاشمي رفسنجاني و همسرش و عنوان «منتشر نشده هاي يك خاندان» به روي دكه هاي روزنامه فروشي رفته است. در اين ويژه نامه دست نوشته هايي نيز از خانم عفت مرعشي همسر آقاي هاشمي منتشر شده است. روزنامه شرق نيز با اختصاص دادن عكس روي جلد ويژه نامه خود به هاشمي رفسنجاني، به گفتگو با وي پرداخته است. در بخش ديگري از اين ويژه نامه نيز با فاطمه هاشمي رفسنجاني گفتگو شده است.رجانيوز مي افزايد: توجه غيرطبيعي و ناشيانه اين رسانه ها به كسي كه طي سالهاي گذشته وي را «عاليجناب سرخپوش» مي ناميدند، نشان مي دهد انزواي سياسي- اجتماعي اين جريان در ميان توده هاي مردم تا چه اندازه پيش رفته است.در همين باره توجه به اظهارات محمدعلي ابطحي رئيس دفتر محمد خاتمي درباره نوع برخورد اصلاح طلبان با هاشمي رفسنجاني در شهريور ماه سال 86 در گفتگو با سايت جهان نيوز راهگشاست: «من آقاي هاشمي را نه اصلاح طلب مي دانم نه اصولگرا. آقاي هاشمي يك مبنايي دارد كه براساس آن عمل مي كند و هر جا منافعش در آن مبنا اصولگرايي باشد از اصولگراها حمايت مي كند و هر جا منافعش اصلاح طلبي باشد از اصلاح طلب ها حمايت مي كند. آقاي هاشمي هيچ وقت محور اصلاحات نبوده... اين يك سياست عمگرايانه است كه اصلاح طلب ها الان از آقاي هاشمي حمايت مي كنند و من كاملاً با اين نوع سياست عملگرايي موافقم و معتقدم در مقطع كنوني نبايد هيچ اصلاح طلبي با آقاي هاشمي برخورد تقابلي داشته باشد. در سياست هيچ چيزي آرماني نيست. ممكن است در حوزه سياست كسي آرماني حرف بزند اما همين آرماني حرف زدن ها يكي از وسايل پيشرفت كار اين فرد است نه واقعيت اعتقاداتش! به همين دليل من عملگرايي را خيلي ترجيح مي دهم...»
سربازجو شریعتمداری می داند که اگر همه جریانات وابسته به رقیب متهم به فتنه را نسوزاند ممکن است اینان هوس کنند وارد صحنه رقابت نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری دوره ی یازدهم شوند ومشکل ساز برای نامزد مورد نظر خامنه ای و پاسداران شوود
يك گروه فعال و سرخورده در فتنه سال 88 از هاشمي و خاتمي خواست در انتخابات سال آينده نامزد شوند.به گزارش جرس، گروه موسوم به مجمع محققين و مدرسين در نامه اي نوشت: با احترام به همه بزرگواراني كه تاكنون براي نامزدي اعلام آمادگي كرده يا در فرآيند آن قرار گرفته اند، از همه نخبگان و فرهيختگان جامعه، از حوزه هاي علميه، دانشگاهيان، مديران اجرايي، صنعتگران، بازاريان، و همه احزاب و گروه ها مي خواهد كه با دعوت از چهره هاي توانمند و خدوم، مانند حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني و حضرت حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي، يا هر سياستمدار شناخته شده و كارداني كه بتواند موافقت اكثريت قاطع ملت را جلب و نيروهاي توانمند را براي فعاليت به ميدان آورد، حجت را بر آنان تمام كنند.اين گروه مدعي شد:بايد توجه داشت كه سهل انگاري در اين امر، موجب مي شود تأثير خون پربهاي شهيدان، زحمات طاقت فرساي ايثارگران، تلاش مجاهدان و خون دل ها و رنج هاي كساني كه براي آزادي و آبادي ايران اسلامي تلاش كرده اند كم شود.تظاهر به احترام گذاشتن براي خون پربهاي شهيدان و زحمت طاقت فرساي ايثارگران ايران اسلامي در حالي است كه اين گروهك در حوادث 3 سال پيش به دنبال ايجاد فتنه سياسي و مذهبي در قم بود و برخي وابستگان آن در آشوب ها مشاركت داشتند و در همين آشوب ها بود كه عليه نظام و اسلام و انقلاب علني ترين هتاكي ها صورت گرفت.يادآور مي شود عليرضا محجوب نماينده اصلاح طلب تهران در مصاحبه با خبرگزاري آريا، نامزدي هاشمي و خاتمي در انتخابات رياست جمهوري را امري محال دانست و گفت: آقايان هاشمي و خاتمي به صورت حضوري به ما گفته اند در انتخابات كانديدا نخواهند شد. بنابراين وقتي اين دو شخصيت كانديداتوري خود را رد مي كنند ما نمي توانيم به گونه اي ديگر سخن بگوييم.
سربازجو شریعتمداری رضا پهلوی را بی نصیب نگذاشته است . چونکه به نقل از یک مقاله در سایت ایران گلوبال وی را اسیر در  چنگال وزارت بد نام  اطلاعات توصيف کرده است زیرا که  در نشستی که وی حضور  داشته است که از سوي امير عباس فخر آور ترتیب داده شده بود که گفته می شود وی نفوذی است.
يك رسانه وابسته به گروهك ضدانقلاب، سلطنت طلبان را گروهي در چنگال وزارت اطلاعات توصيف كرد.ايران گلوبال با اشاره به حضور رضا ربع پهلوي در نشست ترتيب داده شده از سوي امير عباس فخر آور نوشت: به دنبال سخنراني اخير رضا پهلوي در محفل نفوذي تابلودار و رسواي جمهوري اسلامي (عباس فخرآور) و تاكيد چندباره شاهزاده مبني بر عضويت برخي از ديپلمات هاي سابق در سوپر شوراي شاهنشاهي، سيلي از انتقادات و حملات جديد روانه رضا پهلوي شد كه چگونه ممكن است كساني كه زماني در تعقيب آزادي خواهان و تشكيل گروه هاي سركوبگر نقش عمده اي را داشته اند به يكباره مدحي وار، پهلوي تر از رضا پهلوي و آزاديخواه تر از هر آزاديخواه ديگر تصميم به سرنگوني رژيمي گرفته اند كه از گوشت تا پوست و استخوان وابسته بدان هستند!ايران گلوبال مي افزايد: اين افراد به ظاهر بريده كه حتي يك سيلي از رژيم نخورده اند چنان به مبارزه اشتياق نشان مي دهند كه موجب تعجب مبارزان حقيقي و عزيز از دست داده شده اند... اكنون گروه هاي مستاصل و درمانده سلطنت طلبان بعد از 34 سال بي برنامگي و دريوزگي سياسي در چنگال طرح امنيتي و اطلاعاتي گرفتار شده اند و وزارت اطلاعات تا آنجا به اين گروه هاي درمانده نفوذ كرده كه شاهزاده متوهم را نيز مجاب به همكاري كرده اند.نويسنده با اشاره به سوابق اين نفوذي ها مي نويسد: به خاطر دارم زماني كه نوري زاده و شهرام همايون سردار مدحي را كه 20 سال در خدمت جمهوري اسلامي بود، در بوق و كرنا تبليغ و به عنوان اپوزيسيون برانداز جا انداخته بودند، تنها صداي اعتراضي كه از همان ابتدا به مطرح كردن مدحي بلند شد، صداي اعتراض ضعيف و بي رمق همين راقم سطور بود، اما آن زمان به اين صداي اعتراض آنقدر تاختند كه در بين هياهوهاي جنبش خيالي «جمع ياران» و ارتش 50هزار نفري مدحي، محو و نابود شد و مدحي آنچه را بايد نمي كرد، كرد و به ريش نداشته ما هم با تكيه به آن صندلي معروف در تهران تا توانست خنديد.ايران گلوبال در پايان نوشت: برخي جريان مدحي را صرفا يك طرح خام و پيش پا افتاده موردي قلمداد كردند، اما ديديم كه آن صندلي به جز مدحي، شاهد جلوس كنندگان ديگر نيز بود و خواهد بود و همه قرائن و شواهد نيز مويد تلاش دستگاه اطلاعاتي جمهوري اسلامي براي بي آبرو كردن اپوزيسيون خارج از كشور مي باشد. به عبارت ديگر جمهوري اسلامي به جاي قتل فيزيكي، قتل ماهيتي و شخصيتي مي كند. پروژه مسخره سوپر شوراي شاهزاده نيز بخش كوچكي از عمليات (مدحيسم) براي بي آبرو كردن مخالفان جمهوري اسلامي در خارج از كشور مي باشد و رضا پهلوي خواسته يا ناخواسته در حال كمك به اين پروسه اطلاعات و امنيتي «مدحيسم» مي باشد.