دو خبر ناشی از برپایی مراسم جشن 4 شنبه سوری


دو خبر ناشی از برپایی مراسم جشن 4 شنبه سوری
دوگزیده خبر  جانشي آماده باش مديريت بحران منطقه 19 در چهار شنبه آخر سال  که پیش مقدمه  هشدار«محمود مظفر»  رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر است  که هشدار به استفاده كنندگان از مواد محترقه و آتش زا در چهارشنبه پايان سال داده است که  آسيب هاي ناشي از ترقه بازي و استفاده از مواد محترقه بر گوش و سيستم عصبي تاثير مخربي دارد به طوري كه روان فرد را متزلزل مي سازد.  عجیب است که دزد ناشی نه به کاهدان زده ا که نا دانسته دست به خود زنی زده که علت وحشت حاکمان از اجرای جشن مراسم 4 شنبه سوری است . زیرا از یاد برده است چگونه خمینی شیاد با اصرار 7 سال جنگ خانمانسوزایران وعراق  که نه منتهی  به سرکشی جام زهر ناشی از شکست جنگ شد  بلکه آن را موهبت الهی نامید . همچنین جانشین وی خامنه ای با پاسداران برای زنده نگهداشتن روحیه جنگ افروزی هم معرکه گیری استخوان  چرخانی می کنند .هم اینکه مانور های ادامه دار همایش و رزمایش و نمایش نظامی وانتظامی و پاسداری و بسیجی همراه با آزمایش موشکی بر پا می کنند . بد تر اینکه بطور سیستماتیک نیروی انتظامی شبیخون هجوم به خانه های مردم  می زنند و  با برهم آرامش   اعضای خانواده ها از دیوار خانه ها بالا می روند تا بشقاب های ماهواره ای جمع آوری کنند. یا  اینکه نیروی انتظامی زیرچتر مبارزه با بی حجابی وجوانان  اراذل اوباش و شرور طرح  یورش بربرمنشانه و تحقیر آمیز اجرا می کنند . بدتر اینکه در ملاء عام  قربانیان متهم شلاق ودار زده می شوند. سئوال است باوجود اینکه آلودگی هوای تهران موجب قریب 10هزار مرگ شهروندان تهران بزرگ می شود و مسئول پاسخگویی وجود ندارد. اینگونه اقدامات وحشیانه و ضد بشری بیشتر موجب عدم آرامش روحی وروانی و... مردم می شود یانه اجرای مراسم جشن و رقص وپایکوبی 4  شنبه سوری  که باشدت و شیوه ی غیر انسانی با اجرای آن مخالفت می شود؟ بلی  صداهای ترقه بازی  یک شب در سال برای شنوایی مضر است یا 8 سال جنگ موشکی و صداهای نا هنجار شبانه  رگبار ضد هوایی  همراه با بصدا در آمدن آژیر های خطر ناشی ازبمباران های هوایی جنگ ضد ملی وضد میهنی ایران و عراق که موهبت الهی نامیده شد؟ چرا آن موقع از اینگونه نسخه های کنونی تجویز نمی شد؟ چرا بدون لنک زبان گفته نمی شود اینگونه دلسوزی نشان دادن برای مردم  ناشی از وحشت حضور جوانان ناراضی توی خیابان وبرپا کردن جشن 4 شنبه سوری پایان سال با سر دادن شعار های ضد حکومتی می باشد؟
جانشين شهردار در ستاد مديريت بحران منطقه 19، از آماده باش مديريت بحران منطقه 19 در چهار شنبه آخر سال خبر داد.عليزاده به باشگاه خبرنگاران گفت: آماده باش سازمان هاي برون سازماني و درون سازماني مديريت بحران، آتش نشاني، اورژانس، نيروي انتظامي، راهور، سركلانتري هفتم فاتب، گشت ها و اكيپ هاي ويژه در ستاد مديريت بحران در سه شنبه آخر سال از اقدامات ستاد مديريت بحران منطقه 19 براي رفاه حال مردم است.وي با بيان توضيحات بيشتر افزود: اين طرح با اجراي عمليات جمع آوري مخازن زباله ها در سطح محلات سيزده گانه منطقه 19 يك روز قبل از آغاز مراسم چهارشنبه سوري، يعني روز دوشنبه 28 اسفندماه، آغاز به كار خواهد كرد.عليزاده با اشاره به اقدامات ديگر در اجراي طرح آماده باش ستاد مديريت بحران منطقه 19 گفت: طرح آماده باش چهارشنبه سوري ستاد مديريت بحران با تشكيل حداقل دو گروه دوام در محلات سيزده گانه منطقه 19، استقرار و حضور فرماندهان گروه هاي دوام و نمايندگان ارگانهاي برون سازماني در پايگاه ويژه مديريت بحران، اجرا خواهد شد.وي ادامه داد: با گزارش اكيپ ها و گشت هاي موتوري در محلات سيزده گانه منطقه 19، از محلات و وسايل پرخطر و آسيب زا، فراخوان سازمان مديريت بحران و پيشگيري از حوادث غيرمترقبه، كنترل نامحسوس محلات و خيابانها، عمليات امداد و نجات ستاد مديريت بحران منطقه 19 آغاز مي شود.
رئيس سازمان امداد و نجات: ضربات صوتي ناشي از انفجار مواد محترقه بر سيستم عصبي زيان بار است
رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با هشدار به استفاده كنندگان از مواد محترقه و آتش زا در چهارشنبه پايان سال، گفت: آسيب هاي ناشي از ترقه بازي و استفاده از مواد محترقه بر گوش و سيستم عصبي تاثير مخربي دارد به طوري كه روان فرد را متزلزل مي سازد.«محمود مظفر» در گفت وگو با ايرنا، افزود: در صورتي كه صداي انفجار ناشي از مواد محترقه بلند باشد، ممكن است منجر به پارگي پرده گوش شود و آسيب جدي به سيستم شنوايي فرد وارد كند.وي گفت: در اين گونه موارد چنانچه صداي بلند و ضايعات آن منجر به پارگي پرده گوش افراد شود بايد خيلي سريع روي گوش را پوشانده و فرد مصدوم را به نخستين مركز درماني انتقال داد زيرا در بعضي موارد اين آسيب ديدگي و پارگي خود به خود ترميم مي شود و گاهي اوقات نيز بسته بشدت آسيب ديدگي بايد جراحي صورت گيرد.رئيس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر ادامه داد: افراد مصدوم ناشي از انفجار مواد محترقه و آتش زا در صورتي كه بعد از صدمه ديدن از اين گونه مواد در ناحيه گوش احساس درد كردند، احتمال وجود جسم خارجي در گوش آنان وجود دارد كه توصيه مي شود هرگز آن را دست كاري نكرده و چيزي داخل گوش نكنند و بلافاصله به مراكز درماني مراجعه كنند.مظفر صداهاي ناشي از ترقه زدن و انفجار مواد محترقه را براي سيستم شنوايي مضر دانست و تاكيد كرد: والدين فرزندان خود را از اين كار منع كنند و اجازه ندهند آنها با ايجاد آلودگي صوتي ناشي از انفجار ترقه و فشفشه و نظير آن دچار كاهش شنوايي شوند.اين مقام مسئول در سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر توضيح داد: در مواردي كه ترقه كنار گوش منفجر شود، ممكن است به عصب شنوايي آسيب برسد و درست مانند خمپاره اي كه در جبهه منفجر شود و عصب گوش را صدمه بزند، همين ترقه كوچك هم مي تواند به همان اندازه خطرناك باشد.وي تصريح كرد: عوارض صدمه و آسيب عصب گوش با سوت كشيدن و صداي گوش گاهي تا پايان عمر فرد را همراهي مي كند.وي گفت: طبق گزارش هاي دريافتي و ثبت شده از گروه هاي امداد و نجات جمعيت هلال احمر در شب چهارشنبه پاياني سال و در ارزيابي مصدومان آسيب پوست در بين حادثه ديدگان شايع تر بوده كه اين آسيب ديدگي يا به صورت سوختگي و يا جراحات كوچك و بزرگ تا عمق پوست گزارش شده است.