گزارش تصویری مادر چاوز بااحمدی نژاد ومادر چاوز با پرسش گری از احمدی نژاد.


گزارش تصویری مادر چاوز با احمدی نژاد ومادر چاوز با پرسش گری از احمدی نژاد. 21 اسفند-91
3 گزاش خبری – تصویری  در سایت شفاف وابسته  به  شهردار تهران پیرامون سفر رئیس جمهور به ونزوئلا  و گرفتن دستان مادر چاوز که سرش را بر شانه احمدی نژاد گذاشته است. سپس تصویر البرادعی فتوشاپی به جای عموی چاوز هم  چاشنی وبازتاب داده شده است . بهر حال این تصاویر شامل تصویر مادر چاوز در حال شیون است و تصور احمدی نژاد با مادر چاوز وتصویر فتوشاپی احمدی نژاد با البرادعی است. البته این صحنه ای فتوشاپی شده تصویر دیده بوسی علی لاری جانی با البرادعی در سفر خانوادگی عید کریسمس چند سال پیس در قاهره می باشد . بهرحال هدف از دامن زدن به این موضع به رقابت نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری دوره ی یازدهم  در 24 خرداد 92 ربط دارد. برای همین از موضع دین ابزاری شده و جنسیتی  و نامحرمی دستان مادر چاوز در دستان احمدی نژاد قرار داشتن موجب شده تا  اینگونه مورد پرسش گری واقع شود اگر به اذعان دولتی ها، احمدی نژاد برای فرار از دست دادن با زنان، دست های خود را به شیوه ی بالا درمی آورد، چگونه است که ایشان در برابر یک مرد هم چنین حالتی را از خود به نمایش گذاشته اند؟
دو روایت متناقض از عکس جنجالی رئیس جمهور آقایان! لااقل با هم هماهنگ باشید
جنجال بر سر عکس منتشر شده از درآغوش کشیدن مادر رئیس جمهوری سابق ونزوئلا توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری همچنان ادامه دارد. احمدی نژاد پیرزن 85 ساله ونزوئلایی را در آغوش گرفته و گریه کرده باشد یا نه، مهم نیست. نکته اینجاست که...شفاف: جنجال بر سر عکس منتشر شده از درآغوش کشیدن مادر رئیس جمهوری سابق ونزوئلا توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری همچنان ادامه داردعصر دیروز با بالاگرفتن انتقادات از رفتار عجیب رئیس جمهوری، رسانه های سایبری و مکتوب متعلق به دولت در اقدامی هماهنگ کوشیدند تا کلیت یک رفتار غیر شرعی را زیر سوال ببرنددر همین ارتباط، سایت متعلق به موسه ایران در اقدامی شتابزده اقدام به گفت و گو با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد رضا میرتاج الدینی، معاون رییس جمهوری که وی کوشید تا روایت دیگری از این اقدام رئیس جمهور ارائه کرده و حتی عکس را «دستکاری» شده عنوان کند.وی در ابتدای گفت و گوی خود به سایت متعلق به موسسه ایران اینگونه می گوید: « احمدی نژاد به مادر چاوز تسلیت گفت اما عکس منتشر شده در سایت ها، مصافحه و معانقه (اینکه مادر چاوز سر خود را بر دوش احمدی نژاد گذاشته باشد) را تکذیب می کنم»...
 
 میرتاج الدینی اما در جمله بعد کلیت ماجرا را تائید کرده و می گوید: «هنگامیکه مادر چاوز احمدی نژاد را دید به گریه افتاد و رئیس جمهور طبق معمول دست های خود را در مقابل هم فشرد و به عرض تسلیت به مادر چاوز پرداخت، اما به دلیل اینکه حال مادر چاوز دگرگون شده بود، با ابراز تأثر شدید ناگهان دستان خود را بر دست رئیس جمهور گذاشت اما احمدی نژاد دست‌هایش را می‌کشید...»کدام مصافحه؟سایت متعلق به موسسه ایران اما در گفت و گو با وزیر خارجه ایران روایت کاملا متناقضی از عکس منتشر شده از رئیس جمهور، در مقایسه با روایت معاون رئیس جمهور ارائه کردآنگونه که سایت موسسه ایران نوشته علی اکبر صالحی به خبرنگار این سایت گفته است: «دکتر احمدی نژاد و مادر چاوز، مقابل هم و در فاصله نزدیکی ایستاده بودند و آقای دکتر هم دائما دستش را به نشانه اینکه نمی تواند دست بدهد نگه داشته بود. من نمی دانم این چه حرفی و چه عکسی است که منتشر شده، مصافحه ای در کار نبوده است. آنچه که من دیدم نه مصافحه ای بود، نه چیز دیگری . آنها ابراز احساسات کردند، مدت قابل توجهی صحبت کردند و مادر چاوز در حالی که گریه می کرد، تشکر می کرد و احساسش را بروز می داد. آقای دکتر هم دلداری می داد. دکتر احمدی نژاد دائما دو دست خود را به نشانه دست ندادن گرفته بود، همین و بساحمدی نژاد پیرزن 85 ساله ونزوئلایی را در آغوش گرفته و گریه کرده باشد یا نه، مهم نیست. نکته اینجاست که رئیس جمهور محترم ایران بهتر از هرکس می داند که نه به عنوان «محمود احمدی نژاد»، که به عنوان رئیس جمهوری یک کشور شیعی اسلامی به ونزوئلا رفته بود. انتقاداتی که این روزها از پیام عرفانی و بیسابقه برای مرگ چاوز فرستادن تا درآغوش گرفتن پیرزن ونزوئلایی می شود از همین روست
ساعاتی پیش خبری در «انتخاب» تحت عنوان «اثبات جعلی و فتوشاپ بودن مصافحهی احمدینژاد با مادر چاوز + پوزش از جناب احمدی نژاد» منتشر شد که نظر یک خبرنگار «انتخاب» بدون ملاحظه سردبیر، تیتر نخست و به عنوان نظر تحریریه «انتخاب» منتشر شده است! خبر منتشره در «انتخاب» حاکی از جعلی بودن عکس معروف احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز بود. در آن مطلب ، عکسی از پیرمردی شبیه البرادعی به جای مادر هوگو چاوز نشانده شده بود.ساعاتی پیش خبری در «انتخاب» تحت عنوان «اثبات جعلی و فتوشاپ بودن مصافحهی احمدینژاد با مادر چاوز + پوزش از جناب احمدی نژاد» منتشر شد که نظر یک خبرنگار «انتخاب» بدون ملاحظه سردبیر، تیتر نخست و به عنوان نظر تحریریه «انتخاب» منتشر شده است!خبر منتشره در «انتخاب» حاکی از جعلی بودن عکس معروف احمدی نژاد و مادر هوگو چاوز بود. در آن مطلب ، عکسی از پیرمردی شبیه البرادعی به جای مادر هوگو چاوز نشانده شده بود.خبرنگار انتخاب ، با مشاهده عکس احمدی نژاد و پیرمرد ، بر این باور شد که عکس اصلی همین است و عکس رئیس جمهور و مادر چاوز ، فتوشاپ و جعلی است و با تصور اینکه کشف مهمی انجام داده، بدون اطلاع مسئولین رسانه، آن را به تیتر نخست و نظر «انتخاب» منتشر کرد.خبرنگار انتخاب در خبر مذکور، اصل را بر برائت گذاشته و در یادداشتی احمدی نژاد را مبرای از این عمل مخالف شرع مقدس دانسته و از سر حریت و شجاعت ، عذرخواهی کرد.با این حال ، صبح روز جاری ، کارشناسان فنی انتخاب اقدام به بررسی کارشناسی دو تصویر کردند که نهایتاً مشخص شد که متأسفانه عکس احمدی نژاد و چاوز ، صحت داشته و آنچه فتوشاپ بوده ، عکس احمدی نژاد و پیرمرد است!!خبرنگار «انتخاب» در این اقدام عجولانه متوجه نشده که اولاً منبع اولیه تصویر «رویترز» است و نه دیلی تلگراف . ثانیاً در تصویر دوم که مدعی «جعل» بودن شده، توجه نکرده که آقای البرادعی (آنهم با آن حد از قد و قواه که مشخص است جعلی است) در آغوش جناب رییس جمهور چه می کند!

اگر به اذعان دولتی ها، آقای احمدی نژاد برای فرار از دست دادن با زنان، دست های خود را به شیوه ی بالا درمی آورد، چگونه است که ایشان در برابر یک مرد هم چنین حالتی را از خود به نمایش گذاشته اند؟در واقع ، آنچه رخ داده ، شگرد حامیان دولت است که کوشیدند با تولید یک عکس جعلی و ارسال آن به رسانه ها ، از حسن نیت فعالان رسانه ای مستقل سوء استفاده کنند غافل از این که حتی اگر برای اندک زمانی چند خبرنگار دارای حسن ظن را تحت تأثیر قرار دهند، در نهایت این روسیاهی است که به جاعلانی می ماند که با ادعای اصولگرایی، در پی جعل تصاویر و فتوشاپ برای فرار رییس جمهور از انتقاد هستند.متاسفانه در این میان، برخی رسانه های دولتی از جمله سایت روزنامه ایران با برجسته سازی این اتفاق، به خیال خود اقدام اخیر احمدی نژاد در برخورد با مادر چاوز را پایان یافته تلقی کرد! و حقیقت امر نیز آن بود که به قول یک سایت خبری دیگر ، «مهندسی معکوس: پیرمرد گمنام را با فتوشاپ به جای مادر چاوز گذاشتندطبعاً انتظار آن است که این دست رسانه های دولتی از جمله سایت روزنامه ایران، جسارت حذف «عذرخواهی انتخاب از رییس جمهور» را داشته باشند یا می توانند همین گزارش را به جای آن گزارش پر از خطا، منتشر کنند.... و در خاتمه، (با وجودی که عمده ی رسانه ها در چنین مواقعی سعی می کنند، از "عذرخواهی" فرار کنند) با همان جسارتی که خبرنگار «انتخاب» (البته بدون اطلاع تصمیم گیران سایت) اقدام به عذرخواهی از آقای احمدی نژاد کرد، این بار از مخاطبان عزیز پوزش طلبیده و مجدداً اعلام می کنیم که تصویر آقای احمدی نژاد و مادر چاوز کاملاً واقعی است و فتوشاپی در کار نیست!ضمن آنکه درحالی که این اتفاق، مورد اذعان و اعتراف آقای میرتاج الدینی شاهد این صحنه قرار گرفته و رسانه های دولتی نیز، در واکنش به این اتفاق، سکوتی تایید آمیز کرده  اند، مشخص نیست چرا سایت های حامی دولت و البته خبرنگار خطاکار «انتخاب» تلاش کرده تا چنین وانمود کند که تصویر جعلی است!