گزیده خبرهای 17 فروردین -92


گزیده خبرهای 17 فروردین -92
ترويج ترانه‌هاي ضد اخلاقي دوران طاغوت در مجموعه تلويزيوني نوروز!
مگر پس از سپری شدن 34 از عملکرد رژیم ضد بشری دشمن آزادی وهنر و بغایت ارتجاعی وزن ستیز هنوز ابهامی وجود دارد که روی رژیم گذشته رو سفید شده است تا چه رسد که انتقاد شود  صدا وسیماچرا  ترانه های در نظام گذشته را در ایام نوروز پخش کرده است؟
* ترويج ترانه‌هاي ضد اخلاقي دوران طاغوت در مجموعه تلويزيوني نوروز! مجموعه تلويزيوني "پايتخت 2" كه در تعطيلات نوروز از شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد، در عين حال كه نسبت به ساير مجموعه‌هاي تلويزيوني امتيازاتي داشت، از دو نقطه ضعف نيز رنج مي‌برد. اول آنكه كلمه "پايتخت" را كه يكي از نمادهاي رژيم شاهنشاهي است در عنوان خود داشت درحالي كه معلوم نيست بعد از زوال رژيم سلطنتي چرا هنوز رسانه ملي، مركز كشور را پايتخت مي‌داند. نقطه ضعف دوم، ترويج ترانه ضداخلاقي "جومه نارنج" بعد از هر قسمت بود. اين ترانه، در دوران طاغوت با محتواي كاملاً خلاف اخلاق و با هدف عادي سازي روابط نامشروع زن و مرد ساخته و پخش شده بود. ضمناً اين ترانه ضداخلاقي هيچگونه ارتباطي با محتواي اين مجموعه تلويزيوني نداشت
مرگ كارگر چاه كن بر اثر برق گرفتگي
چند سال است که از اینگونه خبر های مرگ در کشور مدعی امن ترین کشور جهان و قدرت بر تر منطقه گزارش می شود وهیچ مسئولی هم یافت نمی شود تا پاسخگوی باشد؟
سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران از مرگ كارگر 30 ساله در عمق 15 متري چاه بر اثر برق گرفتگي خبر داد. جلال ملكي در گفتگو با خبرنگار مهر در تشريح اين حادثه گفت: ساعت 11 و 24 دقيقه روز پنج‌شنبه گرفتاري يك گارگر در عمق 15 متري چاه به سازمان آتش نشاني اطلاع داده شد. در ادامه امدادگران ايستگاه 89 همراه گروه نجات 40 خود را به محل حادثه در خيابان دروس خيابان هدايت رساندند. وي افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد، در محل گودبرداري يك خانه كارگري در حال حفر چاه بوده كه همكارانش به دليل اينكه او فعاليت خود را ناگهاني قطع كرده بود به موضوع مشكوك شده و موضوع را به سازمان آتش نشاني اطلاع داده بودند. ملكي خاطرنشان كرد: آتش نشانان با ايمن سازي محل، كارگر 30 ساله را از چاه خارج كرده و تحويل امدادگران اورژانس دادند كه آنها مرگ او بر اثر برق گرفتگي را تائيد كردند. سخنگوي سازمان آتش نشاني در پايان به پيمانكاران هشدار داد: هنگام حفر چاه از مقني‌هاي حرفه‌اي استفاده كرده و اجازه ندهند آنها با تجهيزات ناايمن وارد چاه شوند زيرا خاك نم‌دار بوده و احتمال برق گرفتگي وجود دارد. هنگام استفاده از تجهيزات روشنايي نيز از وسايل ايمن و تجهيزات استاندارد استفاده كنند. 
"مشايي" فيلتر و رفع فيلتر شد 
جالب است که جای دشمن بیگانه شیطان بزرگ رحیم مشایی گرفته است وتا 24 خرداد هرروز بیشتر این نام با تهدید واهانت و.... مطرح خواهد شد.
بنا بر ادعاي سايت دولتي شبكه ايران نوشت، ارسال پيامك‌هايي كه حاوي نام فاميل رئيس دبيرخانه جنبش عدم تعهد است، براي مدتي با اختلال و فيلترينگ مخابرات روبرو شده بود كه پس از مدتي اين مسئله رفع شد. به گزارش اين سايت، پس از ارسال پيامك‌هاي حاوي واژه "مشايي" "گزارش ارسال" يا "deliverd" براي فرستنده پيامك به نمايش در مي‌آيد اما هيچ پيامكي به مخاطبين نمي‌رسد. مشخص نيست سانسور نام خوانوادگي مشاور رئيس‌جمهور در پيامك‌هاي كشور به دستور كدام ارگان يا احيانا نهاد امنيتي و به چه دليل انجام گرفته است. سايت شبكه ايران ادامه داد: چندي پيش عبارت زنده باد بهار نيز مورد فيلترينگ قرار گرفته و پيامك‌هاي حاوي اين شعار با اختلال روبرو شده بود
سوريه واردات نفت ايران را مشمول معافيت مالياتي كرد
 مگر قرار است که واردات نفت مجانی مالیات هم به آن تعلق بگیرد؟!
خبرگزاري رسمي سوريه گزارش داد كه دولت اين كشور طي تصميمي واردات سوخت از ايران را براي مدتي مشمول تخفيف‌هاي مالياتي و گمركي اعلام كرد. دولت سوريه تصميم گرفت كه واردات نفت، گاز و سوخت را از ايران تا تاريخ 30 ژوئن سال 2013 مشمول تخفيف‌هاي مالياتي و گمركي كند. سوريه در نتيجه دو سال درگيري با مخالفان مسلح با كاهش شديد توليد نفت مواجه شده است. مخالفان مسلح تاكنون بارها خطه لوله‌هاي موجود در منطقه شرق و مركز سوريه و همچنين نزديك خليج مديترانه را هدف حملات خود قرار داده‌اند. به گزارش پرس تي‌وي، تا پيش از آغاز درگيري‌ها سوريه روزانه حدود 400 هزار بشكه نفت توليد مي‌كرد كه اين رقم هم‌اكنون به نصف كاهش يافته است.
سانحه مرگبار براي حجاج ايراني در جده
لابد اتهام راننده ی کامیون در جده عربستان  همچون سفیر عربستان در تهران مست بودن وبارش هم مشروبات الکلی بوده است.
ورود يك كاميون به ترمينال حجاج در فرودگاه جده منجر به كشته شدن 2 زائر ايراني و زخمي شدن 4 تن ديگر شد. به گزارش فارس به نقل از العربيه، دو زائر زن ايراني در يك سانحه رانندگي در ترمينال "حج" فرودگاه جده كشته شدند و 4 تن ديگر نيز زخمي دند. حادثه زماني روي داد كه حجاج ايراني در ترمينال شماره 13 سالن انتظار، منتظر پرواز شماره 2842 از جده به تهران بودند كه يك كاميون حامل تانكر آب با ورود به طبقه همكف با اين مسافران تصادف كرد. 4 نفر از افراد زخمي شده با درمان سرپايي توانستند به تهران بازگردند ولي دو تن ديگر راهي بيمارستان شدند.