گزیده خبر های 18 فروردین -92


گزیده خبر های 18 فروردین -92
نماینده مجلس: هاشمی گفت بعد از دیدار با رهبری درباره انتخابات صحبت می کنم
پس از تحقیر وتهدید شدن  و پرونده سازی و زیر حکم بودن آقازاده مهدی هنوز هم رفسنجانی مجبور است بدیدار خامنه ای برود تا کسب تکلیف کند چگونه باید برای داغ کردن تنور نمایش خیمه شب انتخابات ریاست جمهوری فعال شود تا پرونده مهدی دنبال نشود.
هفت تن از نمایندگان مجلس با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.کمال الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم ، با اشاره به دیدار پیش از ظهر امروز یکشنبه تعدادی از نمایندگان مجلس با اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پیش از ظهر امروز تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی رفتند که بنده نیز یکی از این نمایندگان بودم.وی با بیان اینکه این دیدار با هدف تبریک عید نوروز صورت گرفت، افزود: در این دیدار که با حضور آحاد مردم و تعدادی از فعالان سیاسی برگزار شد، محمد رضا تابش نماینده اردکان، مسعود پزشکیان نماینده تبریز، حسین امیری خامکانی نماینده زرند، مهدی سنایی نماینده نهاوند، محمد مهدی پورفاطمی نماینده تنگستان و علی مطهری نماینده تهران نیز حضور داشتند.وی ادامه داد: همچنین در این دیدار، یکی از روحانیون نیز از هاشمی رفسنجانی سوال کرد که چرا خودتان کاندیدا نمی‌شوید، که هاشمی هم در پاسخ گفت که خدمت رهبر انقلاب می‌رسم و بعد اظهار نظر خواهم کرد.نماینده مردم اردبیل در مجلس در پایان اظهار داشت که در این دیدار در خصوص اصلاح‌طلبان و حضور آنها در انتخابات هیچ بحثی صورت نگرفت.
در رژیم ضد بشری قرون وسطایی هرروز که می گذرد فجایع بیشتری اتفاق می افتد وجان انسان های بیشتر گرفته یا مجروح می شود که همراه با خسارات مالی واقتصادی می باشد بد تر اینکه مسئول پاسخگویی هم وجود ندارد.
بامداد امروز سه دستگاه اتوبوس مسافربری در اصفهان واژگون و 33 مجروح برجای گذاشت.به گزارش فارس، ساعت چهار صبح روز یکشنبه 18 فروردین یک دستگاه اتوبوس مسافربری کرج ـ شیراز بر اثر لغزندگی مقابل پادگان نیروی هوایی واژگون شد و 13 مصدوم برجای گذاشت.بر اساس این گزارش، پس از اعلام حادثه‌ مذکور به اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی (115) سه واحد امداد اورژانس پیش بیمارستانی 115 از پایگاه‌های شهرستان اصفهان بر بالین مصدومان حاضر شدند.در همین حین اتوبوسی دیگر با توجه عدم دید کافی و لغزندگی جاده در همان صحنه واژگون می شود که پس از تماس مجدد با اتاق فرمان سه واحد اورژانس پیش بیمارستانی 115 نیز اعزام می‌شود.این گزارش حاکی است تکنسین‌های اورژانس پس از حضور بر بالین مصدومان و انجام اقدامات درمانی اولیه به صورت سرپایی، پنج مصدوم را به بیمارستان‌های شهید آیت‌الله صدوقی، دکتر شریعتی و الزهرا (س) منتقل کردند.در همین راستا در ساعت 5:33 بامداد طی تماسی دیگر اعلام شد که اتوبوسی در نزدیکی پل خورزوق در مسیر تهران اصفهان دچار واژگونی شده است.بر اساس این گزارش بلافاصله یک واحد امدادی از پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان و چهار واحد از پایگاه‌های شاهین شهر به صحنه‌ حادثه اعزام شدند.این گزارش حاکی است تکنسین‌های اورژانس پیش بیمارستانی 115، پس از عملیات تریاژ و انجام اقدامات درمانی اولیه روی 15 نفر از مصدومان،10نفر را به بیمارستان‌های غرضی و پنج نفر دیگر را به بیمارستان آیت‌الله کاشانی منتقل کردند.گفتنی است از ابتدای سال جاری تا کنون پنج مورد واژگونی اتوبوس در شهرستان اصفهان اتفاق افتاده است.
سیل فارس ۷۰۰ نفر را آواره کرد
اینهم یک مورد  دیگر از هدیه نوروزی  که از سوی حاکمان ایران  داده شده است . زیرا  700 نفر بدلیل جاری شدن سیل از خانه های شان در استان فارس آواره شده اند  تا  این بی خانمان شدن شان موازی  تورم و گرانی و فقر و بیکاری شود.
فارس: بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل از روز گذشته در استان فارس 700 نفر از خانه‌های خود آواره شدند که ۴۶۲ نفر اسکان اضطراری یافتند.محمود مظفر، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار داشت: بر اثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در 13 شهر استان فارس از جمله شهر شیراز، 700 نفر آسیب دیدند.وی ادامه داد: در همین راستا 73 تیم امداد و نجات وارد منطقه شدند و علاوه بر اسکان اضطراری و نجان جان افراد در سیل 111 تخته چادر برپا کردندبه گفته رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر 462 نفر از سیل زدگان آنها که عمدتاً اهالی 21 روستا و مناطق عشایر نشین بودند اسکان اضطراری یافتند.
بازداشت یک عضو جبهه ملی ایران
پیش در آمد افزایش سیاست سرکوب وسانسور مرتبط به وحشت فتنه ی بزرگتر از فتنه ی 88  در 24 خرداد می باشد که برای پیش گیری از واکنش های ا عتراضی ناشی از حماسه تقلبات  دست به بازادشت ها وسرکوب زده می شود .

به گزارش "روابط عمومی جبهه ملی ایران"، ظهر روز شنبه بیست وششم اسفندماه 91 ماموران وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به منزل آقای مهندس هوتن دولتی عضو سازمان دانش آموختگان جبهه ملی ایران مراجعه نموده و پس از بازرسی ازمنزل ایشان، آقای مهندس دولتی را بازداشت کرده و همراه کامپیوتر و وسایل شخصی ایشان، به زندان اوین منتقل میکنند و تااین تاریخ هیچگونه خبری از آزادی ایشان دردست نیستجبهه ملی ایران در اطلاعیه خود اینگونه بازداشت های غیر قانونی را محکوم نموده و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله آزادی فوری آقای مهندس هوتن دولتی شده است.
علیرضا کرمی خیرآبادی زندانی امنیتی درگذشت
مرگ تدریجی یا مرگ خاموش شیوه ی کم هزینه تر سر به نیست کردن زندانیان می باشد.
 روز گذشته علیرضا کرمی‌خیرآبادی، زندانی امنیتی پس از ده روز کما در بیمارستان امام در حالیکه با دستبند و پایبند به تخت بسته شده بود، درگذشت.به گزارش جرس، علیرضا کرمی‌خیرآبادی، زندانی امنیتی محبوس در زندان رجایی شهر کرج بود که از بیماری قلبی رنج می‌برد و با نظر پزشکان باید سریع تحت درمان قرار می گرفت. وی دو هفته پیش پس از تاخیر به بیمارستان منتقل شد. وی قبل از انتقال به بیمارستان به دلیل اصرار ماموران اعزام در پوشیدن لباس زندان و مخالفت وی با این خواسته نهایتا به بند بازگردانده شد. اما روز بعد از آن در پی تشدید بیماری این زندانی با حالت بی‌هوش با آمبولانس به بیمارستان منتقل شد. تا اینکه ظهر روز شنبه بدلیل نارسایی مغزی از طریق عفونت ویروسی مغزی فوت کرد.علیرضا کرمی خیرآبادی به اتهام هواپیماربایی ابتدا به اعدام و سپس به حبس ابد محکوم شد. وی 16 سال را در زندان های ایران و اردن گذراند. کرمی خیرآبادی کارمند شرکت نفت بود که در اعتراض به بی عدالتی های مدیران شرکت نفت هواپیمای آن شرکت را ربوده و به عراق می رود. وی سپس به اردن رفته و پس از یکسال زندان در اردن، دولت اردن او را به ایران تحویل داد. کرمی خیرآبادی به مدت شانزده سال در زندان ایران بسر برد که یکسال آن در سلول انفرادی و تحت شکنجه های شدید جسمی و روحی قرار گرفته بود.