گزیده خبرهای 19 فروردین - 92


گزیده خبرهای 19 فروردین - 92
گیر دادن به سایت ها و قلم بر دستان حامی رفسنجانی که چرا تلاش می کنند هر طوری شده رفسنجانی یا خاتمی وارد صحنه نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری شوند به امید آنکه فضای بحرانی و انفجاری جامعه بعنوان سوپاپ  اطمینان اینان  ببازی گرفته شوند . ولی سرباز جوی شریعتمداری با شیوه گزینه بر داری و بازجویی اینگونه  تلاش های مذبوحانه خنثی کند.
مديحه نويسي هاي دست اندركاران و گردانندگان سايت شخصي هاشمي ادامه دارد.يكي از نويسندگان سايت ياد شده با اشاره به ديدار اسفند گذشته برخي نمايندگان ادوار سابق مجلس با هاشمي كه در آن هاشمي گفت «شفاف مي گويم كه نامزد انتخابات نمي شوم»، مي نويسد: نمايندگان ادوار مجلس به مهماني پدر مجلس[!] در جمهوري اسلامي آمده اند... جالب ترين حرف آنها كه چهره هاي اصولگرا و اصلاح طلب هستند، تاكيد بر يك نكته است كه «امروز بايد تاييديه آمدن حاج آقا را بگيريم». دلم مي خواهد بلند شوم و بلندگويي به دست بگيرم و گلايه بكنم. گلايه از اينكه چرا بايد فقط در بن بست ها دنبال آقاي هاشمي بياييم. آخر نقش آقاي هاشمي در توليد اين بن بست ها چه بوده كه حالا بايد دوباره بن بست شكني بكند؟ آخر چرا از گذشته ها درس نمي گيريم؟ چرا به دنبال «هاشمي سازي» نيستيم و فقط «هاشمي» مي خواهيم. تا كي بايد افراط بكاريم و دشواري بسازيم بعد هم بگوييم آقاي هاشمي بيا و راهگشايي كن. نويسنده مي افرايد: مگر ظرفيت و تحمل يك نفر چقدر است تا دوباره بيايد و اسب اقتصاد و سياست كشور را زين كند. مگر در سازندگي اين كار را نكرد؟ مگر اسب اقتصاد را زين نكرد؟ مگر اسب سياست را زين نكرد؟ مگر دشمني خيلي ها را به جان نخريد تا بهترين انتخابات را در سال 76 برگزار كند؟ واقعا چه كرديم با آن راهگشايي تاريخي. چرا اعتدال را برنتابيدند و ره به افراط بردند تا باني «اشتباه 84» شوند؟ آيا بهتر آن نيست قبل از گير افتادن در بن بست افراط ها، راه خود را از جاده فراخ اعتدال جدا نكنيم؟وي درباره پاسخ هاشمي به گروه ديداركننده مي نويسد: آقاي هاشمي مي گويند شفاف بگويم؟ همه با اشتياق مي گويند بله! يك لحظه هيجان زيادي در مجلس ايجاد مي شود. آقاي هاشمي كه گفتند: «شفاف مي گويم من نمي آيم» اخم ها در هم مي رود. مجلس به پايان مي رسد. يكي از ميهمانان برخلاف عرف معمول بلندگو را روشن مي كند و مي گويد «آقاي هاشمي! شما حق نيامدن نداريد. شما متعلق به خودتان نيستيد! همه ما و همه ملت از شما سهمي دارند. «آيت الله در آن شلوغي لبخند تلخي مي زند و مي رود. اين جمله آخر مرا به فكر فرو برد. با خودم تكرار مي كنم. «همه ملت از هاشمي سهم دارند» حرف مهمي است. صادقانه است و باورپذير. بايد ديد آيت الله در مواجهه با اين سؤال چه خواهند كرد؟يادآور مي شود پيش از اين برخي اعضاي خانواده هاشمي در مصاحبه هايي گفته اند كه براي نامزدي هاشمي بايد نهضت درخواست و مطالبه عمومي از وي به راه بيفتد و ظاهرا ديدارهاي چند نفره مذكور در راستاي همان نهضت! است.
از سوی سربازجو شریعتمداری هنوز هم برای رد گم کردن تلاش می شود مأمور اعزامی به سر زمین شیطان بزرگ اکبر گنجی با پوشش مدعی اصلاح طلب  مخالف جازده شود ک
يك اصلاح طلب فراري و همكار فعلي راديو فردا در آمريكا تحليل قبلي خود درباره فضاي انتخاباتي ايران را پس گرفت.اكبر گنجي در وبسايت راديو فردا مي نويسد: مقاله قبلي من در دي ماه 91 به دنبال اين پرسش بود كه چرا پنج ماه مانده به انتخابات حتي يك كانديدا وجود ندارد. اما اينك با تعداد زيادي كانديدا از جمله علي اكبر ولايتي، محمدباقر قاليباف، غلامعلي حدادعادل، محمدرضا باهنر، منوچهر متكي، يحيي آل اسحاق، محمدحسن ابوترابي فرد، مصطفي پورمحمدي، علي فلاحيان، محمدسعيدي كيا، عليرضا زاكاني، محسن رضايي، حسن سبحاني، مهدي چمران، كواكبيان، عارف، روحاني، شريعتمداري و... كانديداهاي احتمالي (باقري لنكراني، سعيد جليلي، جهانگيري، نجفي و...) مواجهيم. يعني پرسش فرق كرده مبني بر اينكه چرا اين همه كانديداي رياست جمهوري وجود دارد؟وي با بيان اينكه «آيت الله خامنه اي به دنبال برگزاري انتخاباتي با حداكثر مشاركت مردم است و انتخابات را مظهر حماسه سياسي و اقتدار نظام اسلامي مي داند» نوشت: هدف او حضور اكثريت واجدين شرايط در پاي صندوق هاست.وي با قطعي فرض كردن رد صلاحيت كساني چون خاتمي و مشايي و... در صورت نامزدي، افزايش تعداد نامزدها را به نفع جمهوري اسلامي ارزيابي كرد و نوشت: قطعا تعدادي از داوطلبان رد صلاحيت خواهند شد و تعدادي هم به نفع ديگران كنار مي روند.وي در عين حال تصريح كرده كه اغلب نامزدها درصددند از رهبري استفسار كنند اما تاكنون كمترين اشارتي از سوي آيت الله خامنه اي دراين باره مشاهده نشده است.
بدلیل رشد بی رویه افزایش جمعیت دو روستا ی اطراف اراک تبدیل به شهر شده اند تا که اراک که  آلوده ترین هوای شهر ایران  است.کلان شهر شود
اراك- خبرنگار كيهان:استاندار مركزي از ارتقاي شهر اراك به كلانشهر خبر داد.استاندار مركزي در حاشيه برگزاري آيين تجليل از خادمين ستاد تسهيلات سفر استان مركزي با اعلام اين خبر افزود: شهرهاي «كرهرود» و «سنجان» به شهر بزرگ اراك الحاق شد و اراك از سه ناحيه به پنج ناحيه افزايش يافت و كلانشهر شدن اراك تصويب و ابلاغ شده است. شعباني فرد استاندار مركزي همچنين اظهار داشت: با الحاق اين دو شهر به اراك و ارتقاي اراك به كلانشهر، قطعا اين دو منطقه از خدمات بيشتري بهره مند خواهند شد.
بالاخره سربازجو شریعتمداری بطور تاکتیکی سایت همکار سانسورچی اش بالاترین را زیر سئوال برده است تا با  داشاتن بهانه ی لازم رحیم مشایی  را به  نفوذی اسراییلی  متهم کند
يك تحليلگر صهيونيست ضمن حمله به مواضع ضد صهيونيستي احمدي نژاد، خطاب به وي نوشت: زنده باد بهار دوستي ميان ايران و اسرائيل.به گزارش بالاترين، مئير جاودانفر در وب سايت «The Iran-Israel Observer» مي نويسد: 4ماه بيش نمانده بين احمدي نژاد و باي باي با او ... حملات لفظي وي عليه اسرائيل وقيح ترين بود. او نه فقط در همايش جهان بدون صهيونيسم گفت «همانطور كه امام فرموده اند، اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود»، بلكه هولوكاست را انكار و اسرائيل را به يك ويروس تشبيه كرد. حملات او زشت و بي شرمانه بود. او دشمن افراطي ماست.اين ايراني صهيونيست تبار سپس مدعي دوستي ملت ايران و ملت [!؟] اسرائيل شده و اين در حالي است كه اولاً اغلب صهيونيست هاي ساكن در سرزمين هاي اشغالي يا پدران آنها اتباع كشورهاي مختلف اروپايي، آفريقايي و آمريكايي بوده اند كه پس از اشغال سرزمين فلسطين و به زور اسلحه صهيونيست ها و حمايت آمريكا و اسرائيل راهي اين سرزمين شده و ثالثاً در طول 65 سال گذشته، رژيم نامشروع صهيونيستي منشأ بسياري از جنگ ها و ترورها و جنايت ها در سراسر منطقه خاورميانه بوده است.آنچه در مضمون نوشته تحليلگر صهيونيست قابل توجه است، ادعاي دوستي با مردم اسرائيل مشابه ادعاي ليدر حلقه انحرافي است. در واقع اين صهيونيست دو آتشه هرچه از منطق انساني و ضد صهيونيستي احمدي نژاد منزجر است، منطق ليدر حلقه انحرافي را عيناً تأييد و قرائتي منطبق با مدعاي «زنده باد بهار» ارائه مي كند.
 بدلیل عدم  بستر سازی زیر ساخت های خدماتی وصنعتی و کشاورزی  در کشور بنابراین چه خشکسالی باشد چه بارندگی می بایست که خسارات  اقتصادی همراه با تلفات جانی به مردم به ویژه روستاییان وارد شود .
خرم آباد-خبرنگاركيهان:در اثر بارش شديد باران و تگرگ در لرستان، مجددا بخاري ها روشن شد و خساراتي هم بر جاي ماند.بارش باران و تگرگ توأم با وزش شديد باد به شبكه توزيع برق در استان آسيب وارد كرد.مديرعامل شركت توزيع برق لرستان گفت: بر اثر وزش شديد باد توأم با بارش باران و رعد و برق به قسمت هايي از شبكه هاي برق در نقاط مختلف استان آسيب وارد شد كه با تلاش نيروهاي اين شركت خسارات وارده در كوتاه ترين زمان ممكن رفع گرديد و جريان برق مجددا برقرار شد.مهندس محمد بحريني افزود: به دنبال قطع برق در برخي مناطق بر اثر طوفان و رعد و برق در حاليكه شرايط نامساعد جوي مذكور بشدت ادامه داشت، نيروهاي اين شركت موفق به رفع آسيب هاي وارده به شبكه توزيع برق شدند كه مردم در تماس هاي متعدد از نيروهاي اين شركت بخاطر رفع خاموشي ها در كوتاه ترين زمان ممكن با وجود نامساعد بودن شرايط جوي قدرداني كردند.بحريني گفت: آسيب هاي وارده به شبكه برق استان بر اثر شرايط جوي از غروب جمعه شروع گرديد و تا صبح شنبه ادامه يافت كه در طي اين مدت نيروهاي عمل كننده شركت برق استان بي وقفه مشغول خدمت بودند و با موفقيت خسارات وارده را جبران كردند.برپايه اين گزارش مديركل سازمان هواشناسي لرستان گفت: دماي هوا بر اثر نزولات جوي اخير در مناطق شمالي استان با حدود 10 درجه كاهش به سه درجه بالاي صفر تنزل يافته است.نورالدين سپهوند گفت: طي 24 ساعت گذشته دورود با 6/46 ميليمتر و پلدختر 4/5ميليمتر بيشترين و كمترين ميزان بارش را داشته اند و ميزان بارندگي سال زراعي به 8/329 ميليمتر رسيده است.به گزارش خبرنگار ما، مدير كل ستاد حوادث غيرمترقبه لرستان گفت: با وجود بارش سنگين كه در برخي مناطق ريزش تگرگ زمين را سفيدپوش كرده بود، به علت تشنگي زمين سيلاب جاري نگرديد اما بر اثر بارش تگرگ و وزش شديد باد به سردرختي باغ هاي ميوه و شكوفه هاي درختان خسارت وارد آمد.مهندس رضا آريايي گفت: بارش باران و تگرگ توأم با كاهش دما در لرستان همزمان با پايان سفرهاي نوروزي و پس از حضور گسترده و مستمر مردم در طبيعت از اهميت فراواني برخوردار مي باشد و موجب شكرگزاري عموم شد.همچنين به گزارش خبرنگار ما از جزيره كيش، بارش باران بهاري كه از روز گذشته ابرهاي باران زا آسمان جزيره كيش را در خليج فارس پوشانده بود بصورت پراكنده شروع به باريدن كرد. در ساعات اوليه شب و نيمه شب باران در تمامي نقاط جزيره كيش شروع به باريدن كرد و دماي هواي اين جزيره را تا 8 درجه كاهش داد در آخرين ساعات مخابره خبر، آسمان اين جزيره ابري و ريزش باران در اطراف و داخل جزيره كيش ادامه داشت به گفته بوميان ساكن در جزيره كيش در بهار هر 10 تا 15 سال يكبار بارندگي سابقه دارد و اين بهار باعث شادابي گلها و درختان به ويژه رويش قارچ هاي بومي خوراكي در جزيره كيش شده است.