گزیده خبرهای 24 فروردین -92


شبكه العالم دوباره به مدار نايل ست بازگشت
خبر خوشحال کننده برای سربازجو شریعتمداری از بازگشت شعبه ی تلویزیونی برون مرزی تبلیغاتی صدور سیاست تروریسم وبحران و ارتجاع و  مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه به ویژه کشورهای عربی.
پخش شبكه العالم مجددا از طريق ماهواره يوتل ست 7، از سر گرفته شد و برنامه هاي اين شبكه در مدار ماهواره نايل ست نيز در دسترس مخاطبان قرار گرفت.اين شبكه طي چند روز گذشته، روي ماهواره Eutelsat 7w آپلينك شد. فركانس و پارامترهاي پخش العالم از طريق يوتل ست 7، در مدار ماهواره نايل ست قرار دارد.پخش برنامه هاي شبكه العالم دهم اسفند 1391 با فشارهاي لابي صهيونيستي از ماهواره AB7 متوقف شد.شبكه العالم كه نقش موثر و فعالي را در اطلاع رساني و آگاهي افكار عمومي مخاطبان عرب در رويدادهاي مهم منطقه اي و فرامنطقه اي به ويژه در جريان تحولات بيداري اسلامي در منطقه، حمله غرب به عراق، و همچنين تجاوز نظامي رژيم اشغالگر به غزه و لبنان و توطئه غرب و رژيم صهيونيستي عليه سوريه داشته است، حدود 6 ماه قبل نيز از ماهواره هاتبرد قطع شده بود. ولي پس از پيگيري هاي بسيار العالم موفق شد دوباره به اين ماهواره بازگردد.ممانعت از انتشار ديدگاه ها و نظرات مخالف با جريان هاي صهيونيستي و غربي پيشتر نيز همواره ادامه داشته، به صورتي كه حتي قبل از آغاز انقلاب ها در منطقه و اوج گرفتن بيداري اسلامي، ارسال پارازيت روي فركانس هاي شبكه العالم وجود داشته، و اين امر همچنان ادامه دارد. شبكه خبري العالم به دليل انعكاس حقايق بحران سوريه و افشاي دروغ پراكني هاي برخي شبكه هاي عربي و غربي در مورد رويدادهاي اين كشور، همواره از سوي تروريست ها و اربابان منطقه اي و بين المللي آنها در معرض تهديد قرار داشته است. 
كاركنان العالم در سوريه نيز به دفعات مورد تهديد جاني قرار گرفته اند، همچنين خبرنگار اين شبكه در سوريه بارها مجروح شده است.مخاطبان شبكه العالم اكنون اين شبكه را روي مدار نايل ست ماهواره آتلانتيك برد 7 و هاتبرد و گالاكسي دريافت مي كنند.
باز مترسک پیشانی سیاه  علاء الدین بروجردی با نقش نخ نما شده اش وارد صحنه شده است تا از موضع  ضد آمریکایی و مسئول کارشناس هسته ای از بازنده بودن آمریکا در مذاکرات هسته ای آلماتی 2 نظر دهد.
اردبيل - خبرنگار كيهان:آمريكا و هم پيمانان آن بازنده اصلي بازي هسته اي ايران اسلامي است.علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در همايش ناگفته هاي شنيدني در اردبيل با اعلام مطلب بالا گفت: آمريكا و هم پيمانان آن اقدامات زيادي براي جلوگيري از موفقيت ايران اسلامي در بحث انرژي هسته اي انجام داده اند اما به دليل محقق نشدن اهداف آنها و درخشش چشمگير جوانان دانشمند و متعهد ايران اسلامي بايد گفت كه بازنده اصلي اين ميدان آمريكا و كشورهاي غربي هستند.وي با اشاره به موضع قدرتمند ايران اسلامي گفت: در تمامي مذاكرات هسته اي كه تاكنون انجام پذيرفته است هيئت هاي آمريكايي مصرا از هيئت ايراني براي انجام مذاكره درخواست كرده اند كه به دليل نگاه استكباري آنها اين درخواست ها مورد قبول ايران قرار نگرفته است. وي موفقيت ايران اسلامي در صحنه هاي مختلف رامورد تاكيد قرار داد و گفت: ملت ايران به رغم تحمل 34 سال فشارهاي سياسي و انواع تحريم ها به موفقيت هاي چشمگيري از قبيل پرتاب ماهواره، دانش هسته اي و فناوري نانو دست يافته كه همه اينها نشان از ظرفيت بسيار بالاي جمهوري اسلامي ايران است.
این عضو بازار مکاره هم همچون همتایش علاء الدین بروجردی هم مأموریت داشته تا سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز را دنبال کند و همسو با سربازجو شریعتمداری مدعی شده جمهوری آذربایجان  باید الحاق به ایران شود.
اردبيل-خبرنگار كيهان:نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: دولت آذربايجان از توسعه روابط با ايران اسلامي گريزان است و به بحث ايران هراسي در آن كشور دامن زده مي شود.منصور حقيقت پور نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در جمع دانشجويان مراكز آموزش عالي استان گفت: تاكنون اقدامات مثبت و قابل توجهي از طرف جمهوري اسلامي ايران از قبيل برقراري تسهيلات تردد براي مرزنشينان، بازگشايي بازارچه ها و گذرگاه هاي مرزي و لغو رواديد انجام پذيرفته ولي آذري ها در قبال اينهمه اقدامات حركت متقابلي انجام نداده اند.وي با اشاره به برخي ادعاهاي مطرح شده در نشست اخير باكو گفت: كشوري كه 20درصد از خاك آن در اختيار ارامنه بوده و بيش از يك ميليون نفر از جمعيت 7 ميليوني آن نيز آواره شده است چگونه مي تواند در منطقه ادعاي ارضي داشته باشد.وي افزود: 17 شهر قفقاز جدا شده از پيكر ايران مي باشد و چنانچه قرار بر الحاق باشد بايد جزء به كل ملحق گردد و با انجام رفراندوم 17 شهر قفقاز به آغوش مادر بازگردند.نايب رئيس كميسيون امنيت ملي گفت: تاكنون 9 نامه با عنوان «از پارلمان ايران اسلامي به پارلمان بادكوبه» خطاب به نوروزاف نماينده پارلمان آذربايجان توسط اينجانب ارسال شده كه متأسفانه تاكنون جواب نامه هاي ارسالي از طرف آنها داده نشده است.وي در پايان با اشاره به تاريخ كشور آذربايجان گفت: آنچه براساس اسناد تاريخي كاملاً آشكار مي باشد اين است كه شمال ارس هيچ وقت آذربايجان نبوده است.
گفته می شود بخت که بر گردد پالوده دندان می شکند . گذشته از اینکه موتور هم جزو وسایل حمل ونقل مسافر کشی شده است ، بلکه اینکار از طریق موتور دزدی در کشور مدعی امن ترین کشور جهان انجام می گیرد.
سرويس شهرستانها-مسافري كه براي رسيدن به ترمينال جنوب عجله داشت، به موتورهاي مسافركش متوسل شد اما دقايقي بعد بازداشت شد!به گزارش خبرنگاركيهان، در اين ماجرا مسافر بخت برگشته سوار موتوري شده بود كه راننده آن، آن را سرقت كرده بود و مسافركشي مي كرده است. در اين ماجرا، دقايقي بعد از سوارشدن مسافر مزبور با وقوع يك تصادف راننده موتور، مسافر مزبور را با موتور سرقتي رها كرده و متواري مي شود.برابر اظهارات شواهد عيني و با حضور مأموران انتظامي منطقه و مشخص شدن سرقتي بودن موتور، مسافر مذكور با موتور بجامانده بازداشت و براي بازجويي به نيروي انتظامي منتقل مي شود.در بازجويي هاي به عمل آمده مسافر موتور كه از خيابان شهيد بهشتي براي رسيدن به موقع به پايانه جنوب و عزيمت به شهرستان قم سوار موتورسيكلت مذكور شده بود اظهار داشت: از سرقتي بودن آن اطلاع نداشتم.پس از تشكيل پرونده و احراز صداقت مسافر در گفته هايش، وي تبرئه و آزاد شد. اما نيروي انتظامي به مردم و مسافران توصيه اكيد كرده است در انتخاب موتور براي سفرهاي درون شهري، تا حد ممكن دقت به خرج دهند.
دامنه ی اختلافات  میان رقبا به آنجا کشیده شده است که پرچم  خرچنگ نشان هم انحصاری رهبر وحامیانش شده است . بهمین دلیل سردار بسیجی حسن فیروز آبادی انتقاد کرده دست که چرا احمدی نژاد پرچم را به رحیم مشایی داده است .چون تداعی کننده پرچم دار شدن رحیم مشایی است که این اقدام  نمی تواند مورد خوشآیند حامیان خامنه ای واقع شود .
رئیس ستاد کل نیروهای اقدام تحویل پرچم و نماد ملی کشور از سوی احمدی‌نژاد به مشایی در سمنان را طبعاً غیرقابل توجیه و از جمله مصادیق بارز این امر دانست و همگان را به هوشیاری هر چه بیشتر در این مرحله حساس فراخواند.به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع تعدادی از مسئولین نظامی پیرامون شرایط روز کشور اظهار داشت: همه مسئولین باید درک روشنی از اوضاع و شرایط رو به پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی داشته باشند و بر این اساس به عمق کینه و دشمنی سلطه گران و جریانات غیرهمسو با نظام برای اختلاف افکنی و مسأله سازی میان مسئولین و مردم واقف باشند و مراقبت کنند اقدامی انجام ندهند که سبب تنش در جامعه بشود.وی انجام بازی تبلیغاتی اقدام تحویل پرچم و نماد ملی کشور از سوی مقام محترم ریاست جمهوری به مشایی در سمنان که در بعضی رسانه‌ها منتشر شده را طبعاً غیرقابل توجیه و از جمله مصادیق بارز این امر دانست و همگان را به هوشیاری هر چه بیشتر در این مرحله حساس فراخواند.سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اهمیت درک روشن از اوضاع و شرایط کشور گفت: مسئولین به عمق کینه و دشمنی سلطه‌گران و جریانات غیرهمسو با نظام واقف باشند و اقدامی انجام ندهند که سبب تنش در جامعه شود.