گزیده خبرهای 25 فروردین -92

وقتی چپ و راست افغانی ها در ایران با اتهامات گوناگون بر دار کشیده می شوند . همچنین مداخله گری در امور داخلی افغانستان می شود .چرا برای تلافی کردن راننده ربوده نشود که معلوم نیست بارش یا مأموریت وی در هرات چه بوده است؟
یک تبعه ایرانی که راننده یک خودروی باربری بوده است روز شنبه از سوی افراد مسلح ناشناس در استان هرات افغانستان ربوده شد. به گزارش ایسنا، مقامات پلیس هرات اعلام کردند، این رویداد عصر روز شنبه در شاهراه هرات اسلام قلعه صورت گرفته است.  ژنرال عبدالحمید حمیدی، مسوول امنیتی فرماندهی هرات در این رابطه به ایسنا گفت: این فرد که حفیظ‌الله نام دارد، پس از آن ربوده شد که در حال انتقال یک محموله اجناس وارداتی از ایران به هرات بود.  او گفت، افراد مسلح ناشناس این راننده را از ماشین باربری پایین آورده و به منطقه‌ای دور از شهر کهسان انتقال داده‌اند. بر اساس گفته‌های این مقام پلیس هرات، در حال حاضر موتور این راننده که دارای شماره پلاک ایرانی است، در منطقه "اوغه" شاهراه اسلام قلعه متوقف است. پلیس این ولایت از آغاز تحقیقات جدی در این رابطه خبر داده است. تا کنون فرد یا گروهی مسوولیت این آدم‌ربایی را بر عهده نگرفته است. این برای چندمین بار است که اتباع خارجی به ویژه ایرانی در ولایت هرات ربوده می‌شوند. بر اساس گزارش‌های مردمی، بیشتر این رویدادها با انگیزه‌های اقتصادی صورت می‌گیرد. 
بدلیل اینکه وضعیت تغذیه و بهداشت در ایران نامساعد تر از اروپا می باشد . همچنین شدت افزایش سرکوب وسانسور هم مکملش شده است که نه سن نسل جدید 15 سال پیرتر از سن  واقعی می  باشد ، بلکه در ایران جوانان دچار پیری زود رس همراه با سکته شده اند .
یافته‌های جدید حاکی از آن است که بزرگسالان امروزی در مقایسه با بزرگسالان نسل‌های پیشین، علی‌رغم امید به زندگی بالاترشان، تا حد زیادی از سلامت پایین‌تری برخوردار هستند.به گزارش ایسنا، گربن هالسج پژوهشگر «موسسه ملی هلند برای محیط و سلامت عمومی»، در تحقیقات خود، چاقی مفرط را عامل اصلی این قضیه برشمرد.وی مدعی است که شیوع چاقی مفرط در جوان‌ترین نسل زنان و مردان دارای میانگین سنی 40 سال، به شیوع این عارضه در مسن‌ترین نسل دارای میانگین 55 سال شباهت دارد.این می‌تواند بدین معنا باشد که نسل امروز 15 سال پیرتر از سن واقعی می‌نماید و مدت طولانی‌‍تری در معرض چاقی مفرط قرار دارد.هالسج در پژوهش خود سلامت شش هزار و 377 مرد و زن را با وقفه شش، 11 و 16 سال بررسی کرد.شرکت‌کنندگان حاضر در این پروژه، به گروه‌های 10 ساله تقسیم و از لحاظ جنسیت از یکدیگر تفکیک شدند؛ بنابراین دانشمندان توانستند تغییرات نسلی را از لحاظ سلامت رهگیری کنند.آن‌ها به ویژه به دنبال تغییرات در وزن بدن، فشار خون، کلسترول و سطوح کلسترول دارای لیپوپروتئین با تراکم بالا (HDL) بودند.نتایج نشان داد که افراد امروزی از لحاظ متابولیکی کمتر سالم هستند، زیرا فشارخون بالا و چاقی مفرط به مشکلات عمده‌تری در میان این جمعیت در مقایسه با نسل‌های گذشته تبدیل شده است.آمارها نشان داده است که در میان نسل اول، مردان حاضر در دهه سی‌ام زندگی‌، 40 درصد دارای وزن بالا بودند، اما در نسل بعدی مردان در دهه‌ سی‌ام، 52 درصد دچار این عارضه بودند.هاسلج عنوان کرد که چاقی مفرط از مصرف سیگار به عنوان مداخله‌گر اصلی در کاهش ارقام امید به زندگی، پیشی گرفته است.نتایج این پژوهش همچنین نشان می‌دهد به دلیل این که شیوع سیگار در کشورهای دارای درآمد بالا در حال کاهش است، مردم این جوامع در حال تجربه تغییر از بیماری‌های مرتبط با سیگار(مانند سرطان ریه) به بیماری مرتبط با چاقی مفرط (مانند دیابت‌) هستند. 
فشار همراه با تهدید از سوی ارگان های  اطلاعاتی- امنیتی- پاسداری حامی رهبر ولی فقیه برای اخلال گری در تدارک تبلیغاتی همایش 100 هزار نفری در ورزشگاه آزادی از سوی دولت است.
منابع آگاه از استعفاي حميدرضا فرنگ مديرعامل شركت رايتل در اعتراض به فشار حلقه انحرافي براي بهره برداري انتخاباتي از امكانات اپراتور سوم خبر دادند.به گزارش نداي انقلاب اين استعفا زماني صورت گرفت كه اعلام شد رايتل پشتيبان مالي تجمع بزرگ انتخاباتي حلقه انحرافي در ورزشگاه يكصد هزار نفري آزادي را برعهده گرفته است.براين اساس، بعد از روي كار آمدن مديرعامل شركت شستا و پس از ماهها فشار حلقه انحرافي براي در اختيار گرفتن اپراتور رايتل اكنون قرار است يكي از اعضاي هيأت مديره رايتل كه مورد اعتماد حلقه انحرافي است جايگزين وي شود.پيش از اين نداي انقلاب در خبري از نفوذ حلقه انحرافي در يكي از اپراتورهاي كشور و پيامك شعار اصلي اين طيف يعني «زنده باد بهار» براي شماري از مردم خبر داده بود كه البته اين سامانه پيامكي توسط دستگاه قضايي توقيف شد.
پوشال ووارونه بودن پیام های اقتصادی نوروزی خامنه ای که قرار بود اقتصاد شکوفا وخود کفا شود .ولی آنگونه اقتصاد وارداتی دلالی ومصرفی رشده است که به جز هند وپاکستان از امارات عربی هم برنج وارد شده است . انگاری که امارات کشتزار برنج دارد وتولید کننده اش می باشد.
در سال ۱۳۹۱ بالغ بر یک میلیون و ۲۸۹ هزار تن برنج به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۳۰۹ میلیون دلار وارد کشور شد.براساس تازه ترین آمار گمرک ایران، در سال گذشته واردات برنج به کشور از نظر وزنی ۱۵ درصد کاهش یافت؛ اما از نظر ارزشی با رشد ۴ درصدی مواجه شد.برنج در سال گذشته از نظر ارزشی سهمی معادل دو درصد از کل واردات کشور را به خود اختصاص داد. «هند» اصلی ترین مبدا واردات برنج به ایران در سال ۱۳۹۰ بود؛ به طوری که سهم این کشور از واردات برنج به ایران از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب به ۶۷ و ۷۲ درصد رسید. در سال قبل، حدود ۸۷۰ هزار تن برنج به ارزش تقریبی ۹۴۳ میلیون دلار از هند وارد ایران شد. «امارات» و «پاکستان» نیز به ترتیب از نظر وزنی ۱۳ و ۱۰ درصد از واردات برنج ایران را به خود اختصاص دادند. ۱۰ درصد از واردات برنج ایران در سال گذشته نیز از طریق دیگر کشورها انجام شددر همین حال، «وال استریت ژورنال» به نقل از فعالان تجاری اعلام کرد که تقاضای بالای ایران، باعث افزایش شدید قیمت برنج باسماتی شده استایران و هند در ژوئن سال گذشته، مکانیسمی را برای نقل و انتقالات مالی بین خود تعریف کردند تا با این کار، ضمن دور زدن تحریم های غرب بتوانند به مبادلات تجاری خود در حوزه های محصولات کشاورزی و غذایی به ویژه برنج، سویا و محصولات پتروشیمی ادامه دهند.به گفته برخی کارشناسان، هند به دلیل ایجاد مکانیسم پرداخت با روپیه، تامین کننده اصلی برنج موردنیاز ایران در سال جدید خواهد بود؛ چرا که مکانیسم مالی به وجود آمده بین ایران و هند می تواند به رشد صادرات برنج هند به ایران در سال جاری کمک کندبر اساس برخی آمار، تخمین زده می شود که ایران هم اکنون ماهانه حدود ۱۳۰ هزار تن برنج باسماتی هند را خریداری می کند. برنج باسماتی سهمی ۲۰ درصدی از کل ارزش صادرات برنج هند را به خود اختصاص داده و ایران واردکننده تقریبا یک سوم از کل برنج باسماتی صادراتی هند است. پیش بینی می شود صادرات برنج باسماتی هند امسال با رشد ۶.۵ درصدی به حدود ۳.۲ میلیون تن برسددر همین حال، قیمت برنج «پوسا» که یکی از انواع پرطرفدار باسماتی است، تا ۱۴۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و به تنی ۱۵۰۰ دلار رسید.افزایش تقاضای ایران برای خرید برنج هندی به هند کمک می کند تا بار دیگر جایگاه خود را به عنوان بزرگ ترین صادرکننده برنج در دنیا تثبیت کند. جایگاهی که هند و تایلند برای گرفتن آن با یکدیگر رقابت نزدیکی دارند.
شیوه های بیش از 34 سال شکنجه گری و بازجویی واعتراف گیری و تحریف و وارونه گویی همراه با پخش شوهای ساختگی اکنون از این الگو و شیوه ی تصویر داری بری باج  گیر استفاده می شود .
فرمانده انتظامی شهرستان رودان از وقوع یک فقره قتل و دستگیری متهم در این شهرستان خبر داد.به گزارش ایسنا، سرهنگ مجید حاجی‌زاده در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی رودان در پی اطلاع از وقوع قتل در یکی از محلات شهرستان، ضمن حضور در محل وقوع جرم، بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.وی با بیان اینکه ماموران در کمتر از دو ساعت پس از وقوع قتل، متهم را شناسایی کردند، گفت: ماموران پس از انجام هماهنگی‌های قضایی، متهم به قتل را که در باغی مخفی شده بود دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.فرمانده انتظامی شهرستان رودان افزود: در بازجویی‌های انجام شده از متهم، وی انگیزه خود از ارتکاب جنایت را عکس گرفتن مقتول با موبایل از همسر و خواهرانش و عدم کنترل رفتار خود به‌دلیل استفاده از مشروبات الکلی عنوان کرد.به گفته حاجی‌زاده، متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا شد.