گزیده خبرهای 27 فروردین – 92 . قسمت -3


گزیده خبرهای 27 فروردین – 92 . قسمت -3
 بازداشت چند تبعه خارجي مشكوك در ايران
این اقدام دستگاه وزارت بد نام اطلاعات رژیم فاشیستی مذهبی تلافی جویانه وفرار به جلو می باشد .چون نوعی باج گیری برای آزاد کردن تروریست و جاسوس اعزام شده که دستگیر ودر عربستان در زندان بسر می برد . همچنین فشار برروی عربستان است تا از مخالفان سوری حمایت نکند .
چهار تن از اتباع عربستاني و تونسي كه تجهيزات تصويربرداري و همچنين نظامي در اختيار داشتند، در سراوان از توابع سيستان و بلوچستان بازداشت شدند. به گزارش بولتن اين افراد هفته گذشته در اطراف منطقه كوهستاني گدار ناهوك سراوان از سوي نيروهاي انتظامي دستگير شدند. 4 تبعه عربستاني و سعودي بازداشت شده به زبان انگليسي نيز تسلط داشتند و در بازرسي از تجهيزات همراه آنان، دو دستگاه لپ تاپ، دوربين فيلمبرداري و دوربين عكاسي، دو تيغه خشاب با 7 تير فشنگ سلاح كمري و تعدادي كتاب كشف شد
بارش برف در جاده چالوس
تغییر آب وهوایی در فصل بهار وبارش برف در جاده جالوس یا برخی از مناطق دیگر بی ربط به وقوع دو زلزله ی قوی در استان های بوشهر و بلوچستان نمی باشد .
رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور از بارش برف در جاده چالوس و بارش باران در جاده‌هاي 5 استان خبر داد. سرهنگ رضا سلبي در گفتگو با مهر در مورد آخرين وضعيت جوي جاده‌هاي كشور اظهار داشت: بارش برف در جاده چالوس در محدوده كندوان باعث لغزندگي سطح جاده شده است. همچنين بارش باران در جاده قم - اراك، محورهاي استان گيلان، ساوه - همدان در استان مركزي و ساوه - تهران گزارش شده و براساس اعلام ماموران پليس راه اين استانها، سطح آنها لغزنده است. وي ادامه داد: براساس ريزش كوه در محور سيرجان - حاجي آباد در استان هرمزگان جاده مسدود شده بود كه كار بازگشايي جاده آغاز شده است و خودروها از كنار گذر در حال تردد هستند. به گفته رئيس مركز كنترل ترافيك پليس راهور براثر واژگوني يك دستگاه پژو 405 در محور اهر- تبريز فرعي ورزقان، پنج نفر مجروح شدند.
جزئيات بيشتر از حادثه شهربازي ائل‌گلي تبريز
در کشور مدعی امن ترین کشور جهان امنیت آنگونه است  امنیت آنچنان است که کودکان در پارک و وسایل برقی تفریحی سقوط آزاد وچرخ و فلک  با خاموشی برق موجب مرگ ومجروح  شده است .
ناظر سازمان پارك‌ها و فضاي سبز شهرداري تبريز گفت: قطع برق دليل حادثه شب دوشنبه شهربازي پارك ائل‌گلي تبريز بوده استقادر علي‌پور پرويزيان ديروز در گفتگو با فارس در تبريز اظهار كرد: با قطع برق دستگاه سقوط آزاد، در هنگام استفاده از آن و بازگشت برق به شبكه‌هاي اين دستگاه كفه‌هاي حامل استفاده كنندگان با سرعت زياد به طرف پايين سقوط كردندوي با اشاره به اينكه اين كفه‌ها با سطح سيماني موجود در پايين دستگاه برخورد كردند، گفت: با توجه به سرعت برخورد، دو نفر از هموطنان كه در كفه برخوردكننده بودند دچار مصدوميت شده و بلافاصله به بيمارستان انتقال يافتندبه گفته پرويزيان مصدومان دو نفر مرد در سنين حدود 26 و 33 ساله بوده‌اندبراساس اين گزارش، تلاش خبرنگار فارس براي تماس با مسئول شهربازي ائل‌گلي تبريز متاسفانه تا زمان صبح ديروز يعني زمان ارسال اين گزارش به نتيجه ختم نشد و شماره تماس ايشان بوق خاموش را در تماس‌ها به ما ارائه كردشب دوشنبه ساعت 21:37 دو نفر در شهربازي ائل‌گلي تبريز كه سوار بر دستگاه سقوط آزاد شده بودند، سقوط كرده و از ناحيه كمر و ستون فقرات آسيب ديدند و به بيمارستان امام رضاي تبريز انتقال يافتندبراساس اين گزارش، بر اثر سقوط يك خانواده سه نفره از چرخ و فلك شهربازي ائل‌گلي در يكم آبان 1391 نيز 2 تن كشته و يك نفر ديگر زخمي شدندساسان فرشي مديركل استاندارد آذربايجان‌شرقي سال گذشته اعلام كرده بود، تجهيزات مورد استفاده در پارك ائل گلي تبريز، در پانزدهم مرداد 91 از شركت استاندارد ايران، گواهي بازرسي اخذ كرده و دستگاه‌هاي مشغول به كار در پارك ائل گلي تبريز، استانداردهاي لازم را اخذ كرده‌اند
بدون شک هدف از  فعال کردن این  فشار برروی رئیس جمهور و جریان  انحرافی و رحیم  مشایی می باشد . چونکه مرتبط به رقابت نمایش خیمه شب بازی 24 خرداد دارد.
روزنامه قانون نوشت:براساس شنیده‌ها، کمیته تحقیق مجلس درباره‌ حادثه‌ قم، به‌زودی گزارش خود در موردحمله به علی لاریجانی در مراسم ۲۲ بهمن را تقدیم نمایندگان خواهد کرد.در این گزارش که آماده شده، تاکید شده که پشت‌پرده حمله به لاریجانی یک گروه تندروی وابسته به یک فرد روحانی در قم، حضور داشته‌اند. این جریان واژه‌ «ساکتین فتنه» را از خود اختراع کرده و به هر کس که دوست دارد، می‌بخشد.پیش‌تر برخی از افراد وابسته به این جریان در مجلس، لاریجانی را به دلیل «رای دادن به میرحسین موسوی در انتخابات ۸۸» شماتت کرده و او را لایق ریاست مجلس ندانسته بودند
35 سال است که  فقط اخبار  جنگ و  زلزله و سیل  و خسارات مالی و مرگ و فقر و بیکاری واعتیاد گزارش شده است . به ویژه در جاده ها که هرروز آمار مرگ بیشتری نسبت به روز گذشته گزارش می شود .
بر اثر تصادف بین دو خودروی سواری در محور تربت حیدریه- مشهد پنج نفر کشته و چهار نفر زخمی شدند.مسوول اورژانس 115 دانشکده علوم پزشکی تربت حیدریه روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این تصادف ساعت یک بامداد امروز در کیلومتر 10 شهر تربت حیدریه رخ داد.ˈعلی خدادوستˈ افزود: پس از اعلام این حادثه، نیروهای امدادی مجروحان را به بیمارستان منتتقل کردند که خوشبختانه حال چهار نفر رضایت بخش است.سرگردˈحسین میش مستˈ فرمانده پلیس راه رباط سنگ تربت حیدریه نیز در این باره گفت: علت این حادثه خواب آلودگی راننده سمند، عدم توجه به جلو و انحراف به چپ ناشی از خستگی و خوآب آلودگی بود.محور تربت حیدریه به مشهد یکی از محورهای پرتردد کشور است که دولت نهم و دهم تمامی این محور 155کیلومتری را آزاد راه ساخته و تنها 10کیلومتر آن هم اکنون به صورت دو طرفه است