دو خبر مرتبط بهم


اعضاي دولت هاشمي در ستاد انتخاباتي حسن روحاني (خبر ويژه) 20 فروردین  92
از حال به بعد تا 24خرداد مأموریت  پیگیری و پرونده سازی کردن سر بازجو شریعتمداری  سنگین تر می شود . برای اینکه می بایست  پرونده نامزدان ریاست جمهوری مرتبط به رقبا را از جمله  آخوند حسن روحانی را دنبال کند.
شماري از اعضاي دولت هاشمي در ستاد انتخاباتي حسن روحاني گرد هم آمده اند.حسن روحاني كه پيش از اين از نامزدي خود خبر داده قرار است در پايان اين هفته رسما اين موضوع را اعلام كند. به گزارش تسنيم رياست ستاد انتخاباتي حسن روحاني بر عهده محمدرضا نعمت زاده است. وي وزير صنايع و معادن دولت هاي اول و دوم هاشمي رفسنجاني بوده است.اكبر تركان قائم مقام و معاون ستاد انتخاباتي روحاني است. وي در دولت اول هاشمي به عنوان وزير دفاع و در دولت دوم به عنوان وزير راه و ترابري مشغول به كار بود. تركان در بين سال هاي 80 تا 88 نيز معاون وزير نفت بوده است.محمدباقر نوبخت نيز سخنگوي ستاد مردمي انتخابات روحاني است. وي دبيركل حزب «اعتدال و توسعه» و معاون «پژوهش هاي اقتصادي» مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام است كه در سال 84 از هاشمي حمايت مي كرد.بابك دربيگي مسئول روابط عمومي ستاد انتخاباتي روحاني است. وي پيش تر مديرمسئول سايت خبري آفتاب بوده است.محمد سلطاني فر نيز رياست كميته تبليغات و رسانه ستاد انتخاباتي حسن روحاني را بر عهده دارد. سلطاني فر مدير گروه مطالعات رسانه اي مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام و مديرمسئول روزنامه «صبح اقتصاد» است.تركان در مصاحبه با يكي از روزنامه ها و در پاسخ به اين سؤال كه آيا فكر مي كنيد كه آقاي هاشمي در انتخابات رياست جمهوري حضور پيدا مي كند؟ اظهار داشت: خير، آقاي هاشمي براساس ارزيابي ما در انتخابات حضور پيدا نمي كنند و به عقيده من نزديكترين فرد به آقاي هاشمي، فكر و عقلانيت و مشي ايشان كه طرفداران هاشمي قبولش دارند، دكتر روحاني است.وي مي افزايد: ما طرفداران و دوستداران آقاي هاشمي هستيم و جزء اعضاي كابينه ايشان بوديم و هنوز هم هاشمي را بهترين گزينه براي اداره كشور مي دانيم، ولي ايشان براي حضور در انتخابات در صحنه حاضر نمي شود و چون نزديكترين شخص از لحاظ فكري به هاشمي، آقاي روحاني است، ما دور آقاي روحاني جمع شده ايم.پيش از اين علي عسكري مشاور هاشمي از حسن روحاني به عنوان هاشمي جديد و دوم ياد كرده بود
این خبر هم بی ربط به گزارش خبر ویژه قبلی نیست چون همان سیاست پارس کردن وپاچه گرفتن دنبال شده است .مشروط براینکه سربازجو شریعتمداری در دفاع  از پروژه ی نظامی هسته ای  بطور خوابیده  پارس علیه ی اسراییل کرده  است و پاچه  دشمن اصلی مجاهدین و احمد شیرازاد را گرفته است که چرا  وی در بازار ششم همچون مجاهدین گفته بود حاکمان ایران محور سیاست پنهانکاری اهداف پروژه ی هسته ای  19 سال  به مردم دنیا دروغ  گفته اند .البته با سیاست برج مقابل بارو و بدون توجه به شرایط کروبی  که بیش از 2 سال است با موسوی در حصر خانگی بسر می برد ولی از وی بعنوان چماق علیه احمد شیراز استفاده کرده است .
عضو فراكسيون مشاركت در مجلس ششم ادعا كرد منافع كشور در سياست خارجي و در مذاكرات، فداي منافع سياسي يك جناح شده است.احمد شيرزاد در مصاحبه با سايت اميد گفت: در عرصه سياست خارجي مشكل اساسي داريم. وي به مسئله مذاكره با آمريكا اشاره و تصريح كرد: مشكل مذاكره با آمريكا اين است كه اين مسئله اساساً به جاي اينكه يك مسئله سياسي تلقي شود، به يك مسئله عقيدتي تبديل شده است و در واقع سنجش اينكه آيا با آمريكا مذاكره كنيم و يا نكنيم از يك كار كارشناسي سياسي به يك مسئله عقيدتي تبديل شده است.وي ادامه داد: اصل مسئله مذاكره با هر كشور و دولت خارجي در كليت يك مسئله كاملاً سياسي است و اصلاً كاري به ارزش ها و عقيده هاي ملت ها ندارد. مشكل اين است كه منافع سياسي كشور فداي منافع سياسي يك جناح شده است.شيرزاد چهره بدنام مجلس ششم (83-1379) بود كه اظهاراتش حتي مورد اعتراض رئيس مجلس وقت (كروبي) قرار گرفت كه تصريح مي كرد شيرزاد عيناً حرف هاي راديو اسرائيل را تكرار مي كند. وي همسو با تبليغات گروهك تروريستي منافقين و رژيم صهيونيستي از پشت تريبون مجلس مدعي شده بود ايران درباره فعاليت هاي اتمي خود 19 سال به دنيا دروغ گفته و اكنون دم خروس بيرون افتاده است!10 سال پس از اين اظهارات اكنون معلوم شده كه طرف دروغگو كيست و چه كساني آماده بودند كشور را به آمريكا و ديگران بفروشند. به دليل اظهاراتي از نوع اظهارات شيرزاد و نامه هاي ننگين برخي مشاركتي هاي مجلس ششم بود كه مقامات اروپايي و آمريكايي مانند بوش اعلام كردند از اصلاح طلبان در ايران حمايت مي كنند و انتخابات مجلس هفتم را بدون حضور آنها مشروع نمي دانند. طرف مذاكره كننده غربي 9-8 سال پيش پاي ميز مذاكره به هيئت ايراني گفته بود كه شما بايد كوتاه بياييد و موضع ما را بپذيريد چرا كه نمايندگان مجلس مخالف شما و همسو با ما موضع مي گيرند.اين نكته نيز گفتني است كه برخي اعضاي فراكسيون مشاركت نظير رجب مزروعي، علي اكبر موسوي خوئيني و فاطمه حقيقت جو پس از فرار از كشور در كشورهاي اروپايي و آمريكايي پناهندگي گرفتند تا معلوم شود برخي اختلافات اساسي يك دهه گذشته نه جناحي و سياسي بلكه تقابل منافع ملي با جريان هاي قائل به كشور و انقلاب و مردم است.