گزیده خبرهای باز داشتی ها و زندان


گزیده خبرهای باز داشتی ها و زندان . 25 فروردین - 92
احضار اکبر امینی و پژمان ظفرمند به دادگاه انقلاب 
به نظر می رسد که سیاست سرکوب فعالان سیاسی  و بازداشت  اهل قلم و پیش بردن سیاست سانسور  تا 24 خرداد بدون وقفه و با شدت ادامه خواهد یافت . زیرا که بطور زنجیره ای خبر از  احضار و بازداشت  کردن اهل قلم و وبلاگ نویس و خبرنگار مطبوعات گزارش می شود.
اکبر امینی و پژمان ظفرمند، از فعالین جنبش سبز و بازداشت شدگان سرای اهل قلم جهت دفاع از اتهامات وارده به دادگاه انقلاب تهران احضار شده‌اند.بنا به گزارش،  کمیته گزارشگران حقوق بشر، اکبر امینی در روز سه شنبه ۲۷ فروردین ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و پژمان ظفرمند روز دو شنبه ۲۶ فروروردین ماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیر‌عباسی و به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.در روز ۲۰ فروردین نیز دو نفر دیگر از بازداشت شدگان سرای اهل قلم به نام محسن قشقایی‌زاده و محمد پارسی توسط قاضی صلواتی و قاضی پیر عباسی مورد محاکمه قرار گرفته بودند، احمدرضا احمدی نیز در تاریخ ۲۳ اسفند به شب ۱ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمد‌زاده احضار شده بود.در پی‌ ورود نیروهای امنیتی به جلسه سرای اهل قلم در تاریخ سه شنبه ۹ آبان٬ حدود ۷۰ نفر بازداشت شده بودند که پس از آزادیِ بسیاری از متهمین، از این میان ۱۷ نفر که مهدی خزعلی هم در میان آن‌ها بود بوسیلهٔ یک دستگاه ون به زندان اوین منتقل و دو نفر دیگر نیز به نام‌های پژمان ظفرمند و مهدی کریمی در اقدامی جداگانه توسط پلیس امنیت بازداشت و به اوین منتقل شده‌اند.
رئیس جدید دادسرای اوین
دژخیم رئیس داد سرای قتلگاه اوین قبلی دادسرای زندان اوین  رشته احمدی برکنار شد .چون بدلیل تهدید و شکنجه کردن زندانیان  بندهای وابسته به  وزارت بدنام  اطلاعات و پاسداران  در زندان اوین و تهدید کردن فائزه رفسنجانی چهره اش فاش شد وجایش را دژخیم  جدید علی تورک گرفته است که رئیس دادگاه ضد انقلاب اهواز بوده است.
رشته احمدی سرپرست قبلی دادسرای شهید مقدسی مستقر در اوین اواخر اسفند ماه گذشته از این سمت برکنار و علی تورک رییس دادگاه انقلاب اهواز جانشین وی شد.به گزارش کلمه، رشته احمدی سرپرست قبلی دادسرای شهید مقدسی مستقر در اوین اواخر اسفند ماه گذشته از این سمت برکنار شد و علی تورک که رییس دادگاه انقلاب اهواز بوده و از کسانی است که بیشترین احکام اعدام را در آن استان صادر کرده سرپرست دادسرای اوین شده است.تورک در مدت زمانی که در اهواز بود در صدور احکام خود مطیع بی چون و چرای بازجویان وزارت اطلاعات بوده و احکام دیکته شده آنها را امضا و صادر می کرده است.رشته احمدی در طول مدت مدیریت خود تضییقات زیادی بر زندانیان سیاسی اعمال کرد و یکی از عوامل اصلی اعمال فشار بر این زندانیان بود و با وجود گزارش های موثق اعمال شکنجه زندانیان در بندهای وزارت اطلاعات (بند ۲۰۹و۲۴۰) و بند ۲ الف که متعلق به اطلاعات سپاه پاسداران است هیچ اقدامی برای متوقف کردن کردن آن نکرد.از آخرین خبرسازی های وی درگیری لفظی با فائزه هاشمی بود که به وی گفته بود”اگر من گذاشتم تو از این زندان آزاد شوی مرد نیستم” .همین یک جمله برای معرفی شخصیت وی که در مسند قضاوت نشسته کافی است.بر اساس این گزارش، وی در دادگستری خوزستان از همکاران دولت آبادی دادستان فعلی تهران و ریس سابق دادگستری خوزستان و از قضات بدنام در آن استان بوده است. رشته احمدی در اواخر اسفندماه از سرپرستی دادسرای مقدسی اوین برکنار شد.
 احضار فاطمه خردمند به پلیس امنیت تهران
بدلیل وحشتی که از آگاهی مردم و واکنش اعتراضی شان می باشد . به ویژه اینکه کمتر از 2 ماه به برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری در 24 خرداد باقی مانده است . بنابراین  سیاست سرکوب و سانسور با شدت اعمال می شود. بهمین دلیل فشار همراه با تهدید وبازداشت خبرنگاران روزنامه نگاران شدت گرفته است .
 فاطمه خردمند خبرنگار حوزه ی بهداشت و سلامت در پی تماس ساعتی قبل پلیس امنیت تهران به این اداره فراخوانده شد.بنا به گزارش جرس، وی که در پرونده ی روزنامه قلم سبز در انتظار حکم شعبه ی ۲۶ دادگاه انقلاب است، در چند هفته‌ی اخیر با او تماس گرفته و او را مورد پرسش در مورد ارتباط با خانواده ی زندانیان سیاسی قرار داده اند.اما امروز شنبه در پی تماس و احضار تلفنی از سوی نهادی که خود را پلیس امنیت تهران معرفی کرده است ، به این نهاد فراخوانده شده است.احضار وی به پلیس امنیت در حالی صورت گرفته است که خانواده اش در سفر به سر می برند و در شرایطی که احتمال بازجویی از او وجود دارد، هیچ یک از اعضای خانواده برای نگه داری پسر خردسال او در دسترس نیستند.
حسین لقمانیان حاضر به گذاشتن وثیقه نشد
بدلیل اقدامی که حسین لقمانیان زمانی که نماینده مجلس موسوم به اصلاح طلبان ششم مرتکب شد که سر از زندان در آورد چون مورد خوشآیند باندهای سرکوبگر اطلاعاتی – امنیتی وابسته به خاتمی نبود بنا براین هنوز هم دارد هزینه همان اقدامش را می پردازد.
حسین لقمانیان نماینده مجلس ششم که برای دیدار با سید محمد خاتمی از همدان راهی تهران بود و در ایستگاه پلیس نزدیک همدان بازداشت شده بود در اعتراض به بازداشت غیر قانونی خود حاضر به تودیع وثیقه برای آزادی خود نشد.به گزارش سایت ملی- مذهبی برای آزادی حسین لقمانیان حکم وثیقه یکصد و پنجاه میلون تومانی صادر شده، اما وی گفته که او دچار خلافی نشده که مستلزم تودیع وثیقه باشد. از نظر این نماینده سابق مجلس (ششم) نه دیدار با خاتمی اساسا جرم است و نه او موفق به دیدار شده چرا که در ابتدای جاده بازداشت شده است.لقمانیان ۲۶ اسفند ماه سال گذشته در حالی که به همراه هادی احتظاظی فعال ملی – مذهبی در همدان، برای ملاقات با رییس جمهور سابق کشورمان راهی تهران بودند در ابتدای جاده بازداشت شدند. پس از آن و به تدریج همراهان ایشان آزاد شدند اما وی بدون هیچ دلیل قانونی همچنان در بازداشت به سر می برد.حسین لقمانیان نامزد ملی- مذهبی ها و ادوار تحکیم در انتخابات مجلس ششم بود که در طی دوران وکالتش پس از نطقی که در اعتراض به بازداشت و برخورد امنیتی ویژه با مهندس عزت الله سحابی و فعالان ملی – مذهبی انجام داد مدتی بازداشت شد.این اقدام که برخلاف اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی بود و «مصونیت پارلمانی نمایندگان» را «نقض» می کرد، با واکنش شدید رئیس مجلس روبرو شد.مهدی کروبی از تریبون مجلس اعلام کرد که اگر قوه قضائیه لقمانیان را آزاد نکند، او از ریاست مجلس استعفا می دهد. پس از این سخنان، مهدی کروبی مجلس را ترک و به منزل خود رفت و گفت تا زمانی که این نماینده مجلس و دیگر نمایندگان مصونیت نداشته باشند، پا به مجلس نمی گذارد. ساعتی پس از این اعتراض مدنی که از سوی کروبی انجام شد، حسین لقمانیان پس از بیست روز بازداشت آزاد شد.لقمانیان در شهریور ۱۳۸۴ بار دیگر از سوی شعبه ی هفتم بازپرسی دادسرای کارکنان دولت احضار شده بود. وی در سال ۸۸ نیز مسئول ستاد انتخاباتی آقای کروبی در همدان بود.
بازداشت پوریا فرازمند، وبلاگ نویس در کرمانشاه
این مورد بازداشت وبلاگ نویس در کرمانشاه مکمل  خبری قبلی است ودرر استای همان سیاست سرکوب و سانسور وایجاد رعب و وحشت در جامعه می باشد.
پوریا فرازمند، وبلاگ نویس و فعال سایبری، روز یکشنبه ۱۸ فروردین ماه در کرمانشاه بازداشت شد.به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر این دانش آموخته دانشگاه کرمانشاه، روز یکشنبه هفته گذشته، در حالیکه جهت برخی امور مربوط به فارغ التحصیلی خود به دانشگاه مراجعه کرده بود، متوجه احضار خود توسط حراست دانشگاه می شود، که هنگام خروج از درب دانشگاه، توسط چند تن از ماموران لباس شخصی مجهز به بیسیم و سلاح کمری متوقف و بازداشت می شود.دانشجویان و شاهدان عینی نیز گزارش داده اند که هنگام دستگیری آقای فرازمند، ماموران برخوردی خشونت بار داشته و وی را مورد ضرب و شتم و هتاکی قرار دادند.همچنین «م. سیدی»، یکی از مامورین حراست دانشگاه نیز، پس از ربایش و دستگیری فرازمند، به مقابل درب دانشگاه آمده و ضمن اهانت به دانشجویانی که در آن محل تجمع کرده بودند، وبلاگ نویس بازداشتی را "جاسوس"، "تجزیه طلب" و "مرتبط با کشورهای بیگانه" ذکر کرد.گفتنی است، پوریا فرازمند، نویسنده وبلاگ «آزادی برای همگان»، و همچنین عضو هیئت تحریریه نشریه دانشجویی توقیف شده «مُشت» بود و بنا به اظهارات دانشجویان و برخی شاهدان، هیچگونه مطلبی در خصوص "تجزیه طلبی" یا "همکاری با بیگانگان" در وبلاگ یا نوشته ها و اظهاراتش نبوده است و تنها به انتقادات سیاسی می پرداخت.هنوز از محل نگهداری و وضعیت این وبلاگ نویس بازداشتی خبری منتشر نشده است.طی ماههای اخیر، تعدادی از وبلاگ نویسان، فعالان سایبری و منتقدین فعال در شبکه های اجتماعی، در شهرهای مختلف استان تهران، البرز، فارس، کردستان، خراسان رضوی و اصفهان بازداشت شده اند.