(يادداشت روز) دروغ نامه ی کیهان " فراتر از تحليل‌ها و نظريه‌پردازي‌ها "

 نقد و بررسی :   (يادداشت روز) دروغ  نامه ی کیهان "  فراتر از تحليل‌ها و نظريه‌پردازي‌ها "  
" نیمی از جمعیت کشور  زنان  محروم از معرفی نامزد نمادین ریاست جمهوری  هستند  و مخالفان و دگر اندیشان که از همان اوایل انقلاب  نام شان از لیست مشارکت در قدرت و نمایشان انتخاباتی خط زده شد . از سوی دیگر نامزدان  انحراف  یا دولت و  فتنه یا رقیب مدعی اصلاح طلب و رفسنجانی تأیید صلاحیت نشدند . جز اینکه برای بازار گرمی نمایش خیمه شب بازی دو تا مهره دست دوم  اصول گرای به حساب میانه با رنگ و لعاب ادعای اصلاح طلبی یکی شان که به نفع دیگری انصراف داد که به وضوح ثابت می کند نامزدان تأیید صلاحیت شدگان تعلق به اقلیتی از جامعه دارند که  جزو حامیان ساندیس خورند یا دارای منافع اقتصادی هستند  که شامل  75%  واجدین شرایط رأی دادن نمی شوند.ولی با نا دیده انگاشتن واقعیات با  وقاحت تمام که ناشی از وامدار بودن قلم زن یادداشت روز نویس می باشد مدعی شده  يک جنبه مهم حضور 75%  این  است که نظام سياسي زمينه چنين حضوري را فراهم کرده است و اين بدان معناست که نظام سياسي هيچ نگراني از «مقبوليت» خود در فضاي اجتماعي ندارد و اين براي دنيا يک پديده بسيار جالب است. اگر این ادعا وارونه نیست چرا پیشنهاد رفسنجانی برای برگزاری انتخابات آزاد  از سوی  خامنه ای  رفسنجانی متهم به  همصدا شدن با دشمن بیگانه و پر کردن جدول خالی اش شد؟"
وقتی همکار و هم قلم سربازجو شریعتمداری باشی که دایم ماست یا گچ را ذغال جا می زند یا بالعکس همچنین  یادداشت روز نویس غیر ایرانی و وامدار باشی دیگر جای سئوال باقی نمی ماند که  چرا در دخمه اوین ودروغ نامه ی کیهان دچار هذیان ووارونه  وتناقض گویی می شود؟برای اینکه اذعان نموده است که  يادداشت  وی در حالي  تهیه وتنظیم  می شود که هنوز آمار رسمي مشارکت‌کنندگان منتشر نشده است . اما از طرف  دیگر وی بدلیل اینکه درر ابطه با امدادگران غیبی است . همچنین  جزو همکاران پشت جبهه طرح مهندسی  انتخاباتی  پاسداران است . برای همین می داند یا پیش بینی می کند همه چيز حکايت از آن دارد که ديروز دست‌کم 75 درصد واجدان شرايط راي دادن يعني حدود 38 ميليون نفر به پاي صندوق‌هاي راي رفتند  و به کانديداها راي دادند. یعنی حد اقل کلید رقم 38 میلیون شرکت کننده یا آرای به صندوق ها ریخته شده از سوی دخمه اوین ودروغ نامه کیهان زده شده است . البته بر اساس آمار بدون منبع ومآخذ مدعی  مشارکت 81%  در 10 شهر بزرگ  کشور   از جمله کرج، قم، رشت، ساري، کرمان، اصفهان، مشهد، شيراز، اهواز و تبريز شده است که آرای شان  از مرز 9 ميليون نفر يعني 72 درصد عبور کرده  است و در شهرهاي کوچک‌تر اين عدد به حدود 10 ميليون نفر  و  مشارکت حدود 81 درصد رسيده است و افزوده  اين آمار به خوبي  نشان از قدرتي  است که ديروز در يک نقطه جمع شده و به سبد «قدرت ملي» که جایگزیت امت وخلافت اسلامی شده  وارد شده است  .عجیب تر اینکه  17 میلیون آرای روستاییان با مشارکت 83%  و 9 میلیون آرای 10 شهر بزرگ و 10 میلیون آرای شهر های کوچک  در مجموع 36 میلیون رأی می شود که تا 38 میلیون اعلام شده  آرای ادعایی  سهم تهران 2 میلیون رأی می شود که ساز گاری با ادعای  75 %    مشارکت سراسری یا بیش از 60%  مشارکت در تهران  15 میلیون جمعیت  کشور  و حد اقل نیمی از این رقم واجدین  شرایط رأی دادن ندارد .  از طرف دیگر بدون آنکه بگوید نیمی از جمعیت کشور  زنان  محروم از معرفی نامزد نمادین ریاست جمهوری  هستند  و مخالفان و دگر اندیشان که از همان اوایل انقلاب  نام شان از لیست مشارکت در قدرت و نمایشان انتخاباتی خط زده شد . از سوی دیگر نامزدان  انحراف  یا دولت و  فتنه یا رقیب مدعی اصلاح طلب و رفسنجانی تأیید صلاحیت نشدند . جز اینکه برای بازار گرمی نمایش خیمه شب بازی دو تا مهره دست دوم  اصول گرای به حساب میانه با رنگ و لعاب ادعای اصلاح طلبی یکی شان که به نفع دیگری انصراف داد که به وضوح ثابت می کند نامزدان تأیید صلاحیت شدگان تعلق به اقلیتی از جامعه دارند که  جزو حامیان ساندیس خورند یا دارای منافع اقتصادی هستند  که شامل  75%  واجدین شرایط رأی دادن نمی شوند.ولی با نا دیده انگاشتن واقعیات با  وقاحت تمام که ناشی از وامدار بودن قلم زن یادداشت روز نویس می باشد مدعی شده  يک جنبه مهم حضور 75%  این  است که نظام سياسي زمينه چنين حضوري را فراهم کرده است و اين بدان معناست که نظام سياسي هيچ نگراني از «مقبوليت» خود در فضاي اجتماعي ندارد و اين براي دنيا يک پديده بسيار جالب است. اگر این ادعا وارونه نیست چرا پیشنهاد رفسنجانی برای برگزاری انتخابات آزاد  از سوی  خامنه ای  رفسنجانی متهم به  همصدا شدن با دشمن بیگانه و پر کردن جدول خالی اش شد؟


"حدود 34 سال قبل خانم «تدا اسکاچپول» نظريه‌پرداز معروف تحولات اجتماعي در کتاب «دولت‌ها و انقلاب‌هاي اجتماعي» با صراحت نوشت: «آيت‌الله خميني، تئوري‌هاي مرا بهم ريخت» او در نظريه خود گفته بود «انقلاب‌هاي سياسي ساختار حکومت را تغيير مي‌دهند ولي قادر نيستند ساختار اجتماعي را تغيير دهند» او 4 سال بعد (1361) در مقاله «دولت تحصيل‌دار و اسلام شيعه در انقلاب ايران» نيز نوشت: «اگر در واقع بتوان گفت که يک انقلاب در دنيا وجود داشته که عمدتا و آگاهانه توسط يک نهضت اجتماعي توده‌اي ساخته شده است تا نظام پيشين را سرنگون سازد به طور قطع آن انقلاب، انقلاب ايران عليه شاه است». از نظر اسکاچپول و بسياري ديگر از نظريه‌پردازان علوم اجتماعي، انقلاب‌ها در مجامع بشري ماهيتي عمدتا سياسي دارند و معطوف به تغيير ساخت سياسي جامعه‌اند و از اين رو به مرور به حوزه طبقات برگزيده و حاکم محدود مي‌گردند. اسکاچپول انقلاب ايران را يک استثنا به حساب مي‌آورد و مي‌گويد «کاري که آيت‌الله خميني در عرصه سياسي انجام داد بيش از نخبگان توده‌هاي جامعه را به حرکت درآورده و متحول کرده است.»
اين يادداشت در حالي نوشته شد که هنوز آمار رسمي مشارکت‌کنندگان منتشر نشده بود ولي همه چيز حکايت از آن داشت که ديروز دست‌کم 75 درصد واجدان شرايط راي يعني حدود 38 ميليون نفر به پاي صندوق‌هاي راي رفته و به کانديداها راي داده‌اند.يک جنبه مهم اين حضور آن است که نظام سياسي زمينه چنين حضوري را فراهم کرده است و اين بدان معناست که نظام سياسي هيچ نگراني از «مقبوليت» خود در فضاي اجتماعي ندارد و اين براي دنيا يک پديده بسيار جالب است. اينکه يک انقلاب سياسي و يا يک نظام سياسي نزديک به 35 سال پس از به وجود آمدن، خود را در معرض اقبال يا عدم اقبال شهروندانش قرار مي‌دهد و بعد هم اقبال شهروندان آن، رکوردهاي جهاني انتخابات را مي‌شکند، بسيار جذاب است و به تعبير خانم اسکاچپول «دومي» ندارد.ديروز در اين انتخابات - براساس گمانه‌زني‌ها- نزديک به 17 ميليون نفر جمعيت روستايي- يعني حدود 87 درصد- در انتخابات شرکت کرده‌اند. اين شرکت به خوبي نشان مي‌دهد که اين انقلاب و نظام سياسي برآمده از آن، جايگاه خود را در طبقات کم‌درآمد و دور از مرکزيت در همه نقاط شمالي، جنوبي، مرکزي، شرقي و غربي کشور حفظ کرده است. اين موضوع علاوه بر آن که عمق نفوذ نظام جمهوري اسلامي را نشان مي‌دهد، عمق امنيتي ايران را نيز نشان مي‌دهد. دنيا به خوبي مي‌داند که اعتراضات اجتماعي ابتدا از نقاط حاشيه‌اي و کمتر برخوردار شکل مي‌گيرد و کشور زماني که اين نقاط بيش از نياز امنيتي به مرکزيت متصل باشند، از رخدادهاي نامطلوب دور مي‌شود.در کنار آن به احتمال زياد روز گذشته نزديک به 60درصد از واجدان شرايط رأي در پايتخت به پاي صندوق‌هاي رأي‌ رفته‌اند، اين حضور جلوه‌ ديگري از مقبوليت نظام سياسي در مرکزيت مي‌باشد و البته با توجه به تنوع قومي و بافت بشدت متفاوت اجتماعي در پايتخت‌ها، مشارکت اکثريت بخوبي جلوه نظام در مرکز را نيز به نمايش مي‌گذارد. در واقع توجه همزمان پايتخت‌نشين‌ها و روستانشين‌ها به انقلاب و حکومت پس از 35سال، از انقلاب اسلامي «پديده‌اي شگرف» ساخته است. براساس برآوردها مشارکت مردم در 10 شهر بزرگ کشور- شامل کرج، قم، رشت، ساري، کرمان، اصفهان، مشهد، شيراز، اهواز و تبريز- از مرز 9 ميليون نفر يعني 72 درصد عبور کرده و در شهرهاي کوچک‌تر اين عدد به حدود 10 ميليون نفر يعني حدود 81 درصد رسيده است و اين آمار به خوبي قدرتي که ديروز در يک نقطه جمع شده و به سبد «قدرت ملي» ايران وارد شده است را نشان مي‌دهد. جمهوري اسلامي ديروز، يک‌بار ديگر به نقطه‌اي برگشت که آمريکايي‌ها حدود 3 سال پيش به شرکاي اروپايي و غير اروپايي خود مي‌گفتند اگر همراهي کنيم مي‌توانيم با تحريم‌هاي اقتصادي و فشارهاي ديپلماتيک ايران را وادار به عقب‌نشيني نمائيم. در واقع غرب ديروز بايد ميوه اين تحريم‌ها و فشارها را با کاهش شديد مشارکت مردم در انتخابات مي‌چيد ولي ديروز به نحو وحشتناکي ناچار به اعتراف و عقب‌نشيني شد. ديروز بي‌بي‌سي عربي گفت «برگ جديد تاريخ ايران رقم خورد» و تلويزيون فرانسه گفت که تحريم‌ها تقريبا هيچ اثري بر ايران بر جاي نگذاشته است"
دروغ نامه ی کیهان  شنبه  25 خرداد ماه سال 1392

فراتر از تحليل‌ها و نظريه‌پردازي‌ها (يادداشت روز)