طنز آزادی بیان و صادرات مناظرات

از بس در ایران آزادی زیاد است که لبریز شده وتبدیل به طنز شده است .
محسن حدادی در خبرآنلاین نوشت:طبق معمول و رسم دیرینه رسانه ملی، بعد از پخش آخرین مناظره انتخاباتی، شرکت تولید نوشابه های خانواده و بزرگتر از خانواده، تولیدات جدیدی را روانه بازار کرد که البته تکراری و کلیشهای بود.
بعد از مناظره مجریان محترم استودیو
اولی به دومی
جای بسی سپاس دارد از مردم شریف ایران که این حماسه سیاسی برخاسته از نظر و فکر اندیشمندان و کارشناسان رسانه ملی را تماشا کردند.
دومی به اولی
این رمز مقبولیت رسانه ملی است که امروز چشم بیش از صدها میلیون نفر در داخل و خارج را به خود معطوف کرد و خلق حماسهای دیگر را حتی چند روز قبل از انتخابات رقم زد.
اولی به دومی:
تعریف از خود نباشد اما مردم عزیز بدانید که این تحفه ای بود از سوی رسانه ملی که شبانه روزی برای این برنامه تلاش کرد و امروز مزد آن را از خلوتی خیابانها و شلوغی پای تلویزیونها گرفت
دومی به اولی:
تلفن های سازمان از لحظه آغاز مناظره تا همین الان و بلکه تا فرداشب یک لحظه هم آرام نبوده و موج تشکرات شما مردم فهیم از ما آغاز شده است. ایناهاش اینم اس ام اس اش...
اولی به دومی:
طبق آمار رسمی رسانه ملی بیش از 75 میلیون و 700هزار نفر به طور مستقیم این برنامه را از رسانه ملی تماشا کردند.
دومی به اولی
این آمار بی سابقه محصول تفکر دانشمندان رسانه ملی است و به نظرم در تاریخ رسانه از قبل از جنگ جهانی اول در دنیا بی سابقه بوده است.
اولی به دومی:
آقای همکار محترم. به اطلاع من رساندند آن 500هزار نفری هم که مناظره را تماشا نکردند در ترافیک جاده چالوس گرفتار بودند و از رادیو آن را شنیدند.
دومی به اولی:
الله اکبر...الله اکبر...این رسانه ملی است. مردم! بدانید ما برای حماسه، حماسه خلق کردیم و حالا نوبت شماست. بله اشاره میکنند که در نظرسنجی آنلاین مشخص شده است که 104 درصد مردم از مناظره امروز خیلی راضی بودند و 16 درصد هم خیلی خیلی راضی بودند
اولی به دومی:
البته آمار از 100درصد بیشتر است به خاطر اینکه ایرانیهای خارج از ایران هم در آن شرکت داشتند.
خبر ساعت 14 فردا
ضرغامی در حاشیه مناظره: این بهترین مناظره در طول تاریخ بشریت بود و البته محصول فکر و اندیشه کارشناسان خدوم رسانه ملی. مطمئنا این مناظرات طراز انتخابات را به سطح مشارکت 90 درصدی رساند که امیدوارم نامزدها با وعدههای خیالی این آمار را کاهش ندهند. مردم و تمام جهان دیدند که آزادی بیان در رسانه ملی که رسانه همه مردم ایران است، بالای 100درصد است و اصلا هم به انتخابات ربطی ندارد. در تلاش هستیم که این مناظرات را در بستههای پیشنهادی به غرب صادر کنیم تا آنها هم از این تولید ملی استفاده کنند، بلکه کمی آزادی بیان و دموکراسی را تجریه کنند.
خبر بیست و سی
حسینی بای به میان مردم رفته تا بازتاب مناظرات دیروز را گزارش دهد:
یک زن، در حالی که کمی روسری دارد و کلی موی مش کرده و آرایش غلیظ: من اصلا نمی خواستم رای بدم ولی مناظره دیروز رو که دیدم تصمیمم عوض شد. الان دارم می رم رای بدم.
یک پیرمرد: یعنی عالی بود. خیلی عالی. من همهش رو نگاه کردم.
یک جوان با نیم مثقال ریش زیر چانه و موهای سیخ سیخ: واقعا این مناظره ها عالی بود. من کاندیدای اصلح رو پیدا کردم
یک زن با عینک دودی و شال کمرنگ وسط سر: خیلی خوب بود. من عاشق وطنم هستم و حتما رای میدم.
یک پیرزن: خدا خیرتون بده. تلویزیون روشن بود و من و حاجی از اول تا آخرش رو دیدیم. فقط کاش عمل کنن به چیزایی که گفتن.
یک دانشجوی دختر: من با انتخابات قهر کرده بودم ولی حالا حتما رای میدم. همه ش به خاطر مناظره ها بود.
- آزادی بیان چیست؟ چرا امریکا جلوی آزادی بیان را میگیرد؟ انتخابات در غرب چطوری مهندسی میشود؟ رای مردم کجای امریکا دیده میشود؟ چرا رسانه های غربی از رسانه ملی عبرت نمیگیرند؟ غرب بدبخت چطور به اینجا رسید؟ ایران چطور میتواند مناظرات خود را صادر کند؟ حسن عابدینی و عزت الله ضرغامی همراه با کارشناسان داخلی و خارجی پاسخ میدهند. امشب گفتگوی ویژه خبری.