گزیده خبرهای 26 تیر- 92

در روستای سینجیق سراب آتش حاصل زحمات کشاورزان را در کام کشید
اوایل انقلاب خمینی شیاد مدعی می شد مجاهدین وضد انقلاب خرمن کشاورزان را آتش می زدند .ولی اکنون مسئول آتش گرفتن حاصل زحمات کشاورزان روستای سینجیق کیست؟
سراب- خبرنگار کیهان:بی‌احتیاطی راننده تریلی حامل علوفه در یکی از روستاهای شهرستان سراب موجب آتش‌سوزی و ایجاد خسارت شد.بخشدار بخش مرکزی سراب در گفت‌و‌گو با خبرنگار کیهان با اعلام این خبر افزود: بی‌احتیاطی راننده تریلی در هنگام باز کردن سیم‌بکسل در روستای سینجیق این شهرستان موجب برخورد آن با سیم برق و بروز آتش‌سوزی شد.سید مهدی بنی‌فاطمه افزود: در پی دریافت خبر این حادثه ماشین‌های هر دو ایستگاه آتش‌نشانی سراب بلافاصله به محل شتافتند و علاوه بر آن با تقاضای کمک از مراکز آتش‌نشانی دیگر، امکانات شهرهای نیر، مهربان، شربیان، دوزدوزان، و نیز راه و ترابری و تیپ 40 پادگان سراب به روستای سینجیق اعزام شدند.وی که هنگام اطفای حریق در محل حادثه حضور، و بر روند عملیات نظارت داشت سرعت عمل اکیپ‌های آتش‌نشانی سراب و شهرها و نهادهای معین را مورد تقدیر قرار داد.بنی‌فاطمه با اشاره به این که در حادثه آتش‌سوزی فوق حدود 12 هزار بند علوفه طعمه حریق شد، افزود: یک دستگاه تریلی، یک دستگاه خودروی نیسان وانت و 2 دستگاه موتورسیکلت، 3 باب منزل مسکونی و تاسیسات مخابراتی روستا نیز متحمل خسارت شده‌اند.وی با تاکید بر این که خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در بر نداشت میزان تقریبی خسارت وارده را یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: میزان دقیق خسارت پس از بررسی‌های کارشناسی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.بخشدار بخش مرکزی سراب تصریح کرد: این شهرستان با دارا بودن 133 نقطه روستایی از قطب‌های مهم کشاورزی و دامپروری آذربایجان شرقی به شمار می‌آید لذا تقویت امکانات موجود شهری برای مقابله با حوادث غیرمترقبه ضروری به نظر می‌رسد.
شرایط  رشد تورم وگرانی و فقر وگرانی و ساعات بلند روزه ای با تشدید گرما کم بوده است  که آلودگی  غلظت آلاینده هم افزوده شده است.
 در حالی که روزه‌داران تهرانی داغ‌ترین روزهای تابستان را پشت سر می‌گذارند، ایستگاه‌‌های سنجش آلودگی نشان از افزایش میزان غلظت آلاینده‌ها دارد.میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز است و شاخص کیفیت هوا هم‌‌اکنون در شرایط ناسالم قرار دارد.لازم به ذکر است ایستگاه‌های شهرداری منطقه 4 و شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند. اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروه‌های حساس، افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس است از این رو توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های خود را در فضای باز کاهش دهند.گفتنی است از چند روز قبل شاهد افزایش محسوس دمای هوا در بسیاری از شهرهای استان خوزستان و به‌ویژه شهرهای جنوبی هستیم به‌گونه‌ای که دمای هوا در برخی از این شهرها به 50 درجه نیز رسیده است.این در حالی است که پیش‌بینی‌ها از افزایش بیشتر دمای هوا در روزهای آینده حکایت دارد.
وفور مواد مخدر که ناشی از 34 سال ادعای مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین است که چاشنی فقر وبیکاری شده ومنجر به بروز وشکوفایی ابتکارات حمل ونقل مواد مخدر شده است.
زنجان- خبرنگار کیهان:فرمانده انتظامی شهرستان خرمدره از توابع استان زنجان از انهدام یک شبکه قاچاق مواد مخدر خبر داد.به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان زنجان، سرهنگ مظاهر ریاسوند، با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان در پی اطلاع از فعالیت یک شبکه قاچاق مواد مخدر موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.وی افزود: پلیس پس از انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های پلیسی یک ماهه، موفق شد اعضای این شبکه را شناسایی کند.ریاسوند بیان داشت: در تحقیقات تکمیلی پلیس مشخص شد اعضای این باند با جاسازی ماهرانه به شیوه‌های مختلف و در پوشش مسافر و تردد با خودروهای خطی و تاکسی‌های بین شهری مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از استان‌های شرقی تهیه و به غرب کشور منتقل و توزیع می‌کنند.وی خاطرنشان کرد: پلیس با زیر نظرگرفتن فعالیت این شبکه و پس از اطمینان از حمل و مواد مخدر توسط اعضای این شبکه واردعمل شده و خودروی متهمان را که یک دستگاه سمند بود متوقف کرد.ریاسوند گفت:از متهمان که به طرز ماهرانه‌ای مواد مخدر را در کمربندهای طبی جاسازی کرده بودند16 کیلو و 918 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.
نیاز به توضیح نیست وقتی که که بیمارستان  هریس در اثر زلزله غیر قابل استفاده شده است چه برسر زلزله زدگان آمده و چگونه بدون  هیچگونه خدمات وامداد رسانی  به حال خود رها شده اند؟
بیمارستان 64 تختخوابی هریس که برای احداث آن 18 سال زمان صرف شد بر اثر زلزله ورزقان و اهر دچار آسیب 100 درصدی و غیرقابل استفاده شده است.فرماندار شهرستان هریس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: بیمارستان 64 تختخوابی امام‌حسین(ع) هریس بر اثر زلزله سال گذشته دچار 100 درصد تخریب شده و غیرقابل بازسازی است و باید تخریب شده و دوباره ساخته شود.داریوش مرادی افزود: از نخستین روز حادثه در مدیریت بحران و شورای بحران طی مکاتبه‌هایی با مسئولان ذیربط این مطلب را پیگیری کرده است.وی تصریح کرد: پرونده بیمارستان امام‌حسین(ع) هریس در حال حاضر در دادگستری شهرستان هریس در حال رسیدگی است و رای اولیه آن صادر شده اما اطلاعی از نتیجه آن ندارم.مرادی خاطرنشان کرد: باید منتظر ماند و دید در این حادثه پیمانکار مقصر بوده یا ناظر بیمارستان که موجب این حادثه شده‌اند.وی گفت: این بیمارستان فعلا تعطیل بوده و ارائه خدمات در یکی از مدارس صورت می‌گیرد.مرادی افزود: همچنین کلینیک تخصصی توسط خیری با هزینه یک میلیارد تومان در محوطه بیمارستان امام‌حسین هریس در حال ساخت است و این مرکز درمانی ربطی به بیمارستان هریس نداشته و تنها از محوطه برای ساخت آن استفاده شده است.مردم شهرستان هریس در سال 1370 شاهد کلنگ‌زنی بیمارستان امام‌حسین(ع) این شهر بودند که ساخت آن تا سال 1388 طول کشید یا به عبارتی ‍18 سال مردم این شهرستان انتظار کشیدند.
روحانی پلي براي عبور جهت رسيدن به قدرت
سیاست موازی با  اوین و دروغ نامه ی کیهان علیه ی هاشم صباغیان و نهضت آزادی  البته  به غلیظی سر بازجو شریعتمداری می باشد.
 بطور اظهارات، اشارات و تحليل‌هاي سران جناح اصلاح طلب، اين روزها نشان مي‌دهد آنها دولت دكتر حسن روحاني را به منزله پلي براي عبور از شرايط كنوني جهت رسيدن به قدرت مي‌دانند. يكي از سران جناح اصلاحات در تشريح وضعيت دولت روحاني مي‌گويد: "شايد بهتر باشد اصلاح طلبان، درون حاكميت نباشند تا بتوانند خود را احيا كنند." به نظر مي‌رسد با توجه به شرايط دشوار اقتصادي كشور، اصلاح طلبان ترجيح مي‌دهند خود را با مشكلات اين مرحله درگير نكنند و با اين تحليل كه دولت دكتر روحاني نمي‌تواند توفيق چنداني به دست آورد، خود را براي دردست گرفتن قدرت در انتخابات رياست جمهوري سال 1396 آماده كنند
ايران؛ بزرگترين واردكننده دارو در جهان
زدن زیرآب ادعاهای پوچ ووارونه لیست نوع آوری وابدعات پرشکی و علمی و.... که خامنه ای در دیدارهای ش با اساتید و دانشجویان بسیجی ادعایش را می کند.

درحالي كه معاون داروي سازمان غذا و دارو از كنترل بازار دارو خبر مي‌دهد، اما رئيس مركز تحقيقات بيولوژيك كشور با انتقاد از تامين بازار دارويي با واردات گفته ايران بزرگترين وارد‌كننده داروست. فريدون مهبودي دراين باره به شفاآنلاين گفت: يكي از زير مجموعه‌هاي وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو است. بنابر اين وزير بهداشت بايد براي تامين داروي مورد نياز كشور اقدامي انجام دهد. اما متاسفانه مسوولين وزارت بهداشت ما بيشتر تامين را به واردات ترجمه مي‌كنند. حال آنكه تامين يعني ايجاد امنيت در به دست آوردن و در اختيار قرار دادن دارو از طريق حمايت از توليد داخل امكان پذير مي‌باشد. به گفته او تا امروز تمام تلاش‌ها براي واردات دارو بوده: همين امر باعث شده كشور ما نسبت به جمعيت به بزرگترين وارد‌كننده دارو در دنيا تبديل شود. تامين امنيت دارويي از طريق حمايت از توليد داخل بسيار پايدارتر از واردات دارو است. در حال حاضر نيز ما توان توليد نيمي از محصولات دارويي با استفاده از بيوتكنولوژي را در داخل كشور داريم اما متاسفانه حمايتي در اين زمينه صورت نمي‌گيرد.