علی‌اکبر ناطق‌نوری بدلیل عدم وحدت اصول گرایان ، با خاتمی ائتلاف کرد

احمد ناطق‌نوری می‌گوید برادرش علی‌اکبر ناطق‌نوری به خاطر اینکه فهمید عدم وحدت چه بلایی به سر می‌آورد، با خاتمی ائتلاف کرد. 19 تیر-92
به نظر می رسد  که سربازجو شریعتمداری  بدلیل اینکه از عصبیت زنجیر پاره نمود که چرا هرچه  قبل از 24 خرداد-92 یادداشت روزنوشت واخطار داد تا نامزدان اصول گرا با انصراف دادن به توافق برسند. ولی سنگ روی ینخ شد و نتیجه ای نگرفت . اکنون برای اینکه انتقام از اینان گرفته باشد که چگونه  عدم وحدت شان موجب شد علی اکبر ناطق نوری با خاتمی ائتلاف کند .نقل قول  ازاحمد ناطق نوری کرده است  که چگونه برادرش  علی اکبر ناطق نوری  بسوی ائتلاف  رفسنجانی - خاتمی کشیده شد . البته سربازجو سخت  از این اقدام شاکی وعصبی  می باشد .زیرا بدلیل موضع گیری وچرخش علی اکبر ناطق نوری بسوی ائتلاف  نمایش ریاست جمهوری رفسنجانی- خاتمی  موجب  تسریع وتشدید پیروزی حسن روحانی شد . برای همین   اعتراف احمد ناطق نوری کوچکتر  اخوی علی اکبر ناطق  نوری  را تبدیل  به مچ گیری  علیه ی نامزدان بازنده کرده  است.ضمن اینکه  سربازجو شریعتمداری این مچ گیری را  بهانه ای علیه تبلیغات  ناطق نوری-خاتمی  کرده است  که چگونه رقبای دوم خرداد 76 در 24 خرداد 92 با هم ائتلاف کردند؟
این نماینده سابق مجلس در مصاحبه با خبر آن‌لاین و در پاسخ این سؤال که «چه می‌شود که طیف آقای خاتمی و ناطق‌نوری که سال 76 رای به هر کدامشان، نفی دیگری بود، در سال 92 پشت سر هم قرار می‌گیرند؟» اظهار داشت: از بس که شلاق انشقاق را خوردند و فهمیدند که عدم وحدت چه بلایی به سرشان می‌آورد.او درباره شخصیت دکتر روحانی گفته است: من ایشان را می‌شناسم. در 5 دوره مجلس با هم همکار بودیم. ایشان از اعضای جامعه روحانیت مبارز است و از چهره‌هایی است که با برادر بنده کار می‌کردند. در دو دوره مجلس، نایب رئیس حاج‌آقای ناطق نوری بودند. بعد هم ما حداقل هر یک ماه یک بار جلسه مشترک داریم و ایشان را می‌بینیم.وی می‌افزاید: آقای روحانی با شعار نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا وارد صحنه شد. در عین اینکه هم اصولگرا است و هم به دنبال اصلاح. کسی است که دنبال اعتدال است. زمانی هم که در مجلس بود، این روحیه را داشت؛ میانه‌رو بود. نه تندروی اصلاح‌طلبان را قبول داشت و نه تحجر برخی از اصولگرایان را. من زمانی که در مجلس بودم، در نطق‌هایم روی این مسئله صحبت کردم. حرفم این است که «اصولگرای واقعی کسی است که اصلاح‌طلب است، اصلاح‌طلب واقعی هم کسی است که اصولگرا است». بهترین اصلاح‌طلب و اصولگرا، حضرت امیر(ع) است که می‌گوید هدفش از حکومت بازگرداندن معالم دین است و اصلاح در جامعه است. خود مقام معظم رهبری هم در دوران اصلاحات این مفهوم اصولگرا و اصلاح‌طلبی را تبیین کردند که اصولگرا کسی است که در عین حال اصلاح‌طلب هم است.احمد ناطق نوری اظهار داشت: اگر می‌گویند آقای دکتر روحانی با بال اصلاح‌طلبان آمده است، پس اصولگراهایی مثل ما چی هستند؟ اگر بگوییم اصولگرا بوده است، آنهایی که مثل آقای خاتمی او را کمک کردند، چه می‌شوند؟ رای روحانی مدیون این است که همه آمدند.وی این مطلب را هم گفته که «روحانی از اول متعادل بود. از اول معتدل بود و هیچ وقت موضع‌گیری تند در هیچ موضوعی نداشت. در این زمینه، مثل اخوی ما حاج‌آقای ناطق نوری است. شما بروید از خاتمی سؤال کنید که چه کسی به شما در میان همه جمعیت‌ها و افراد، بیشترین خدمت را کرد؟ قطعا ایشان از ما دو برادر یاد خواهد کرداحمد ناطق نوری در این مصاحبه روشن نکرده که چه نسبتی می‌توان میان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی حضرت امیر علیه‌السلام که حاضر نبود با منافقین و دشمنان نظام اسلامی هم‌جبهه و متحد شود و نزدیکی حجت‌الاسلام ناطق نوری با برخی عناصر ساختارشکنی که عوامل اصلی فتنه‌های 78 و 88 بودند، برقرار کرد؟ و آیا جز این است که فتنه‌های یاد شده به ویژه فتنه 88 که خاتمی یکی از نقش‌آفرینان اصلی آن بود علنا جمهوری اسلامی، ولایت فقیه، قانون اساسی و امام حسین علیه‌السلام را نشانه رفته بود؟