گزیده خبرهای . 26 مهر-92

گزیده خبرهای . 26 مهر-92
این چنین امنیت چاشنی  مرگ های جاده ای و خاموش  و وقوع زلزله های ادامه دار د کشور مدعی امن ترین کشور جهان می باشد.
‌گودبرداری غیراصولی در منطقه کیانپارس اهواز موجب فرو ریختن 5 باب مغازه شد.این حادثه ساعتی پیش در خیابان وهابی، نبش خیابان نهم کیانپارس اتفاق افتاد و 5 باب مغازه که به دلیل گودبرداری غیراصولی ساختمان مجاور آسیب دیده و دچار سستی پی شده بودند؛ فرو ریختند.مغازه‌ها صبح امروز به دلیل ایجاد خطر و پیشگیری از حادثه تخلیه شده بودند. این حادثه به دلیل تخلیه محل، تلفات جانی در پی نداشت.اکنون نیروهای آتش نشانی، شهرداری و ادارات آب، برق و گاز در محل حادثه حضور دارند.
یک مورد دیگر گزارش مرگ جاده ای وناامنی فراگستر جاده ای و اجتماعی در رژیم وارونه  ی عوامفریبی که مدعی امن ترین کشور جهان است .
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم از فوت چهار نفر طی تصادفات هفته گذشته در استان قم خبر داد.مهدی فراهانی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در اثر برخورد 2 خودرو سواری در محور پردیسان – کهک سه نفر به علت شدت جراحات در محل حادثه فوت کردند و 2 نفر دیگر نیز مجروح شدند.وی بیان داشت: همچنین روز گذشته بر اثر برخورد 2 دستگاه خودرو خاور و نیسان در محور جعفریه یک نفر در دم جان سپرد و چهار نفر مجروح شدند.معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم عنوان کرد: طی هفته گذشته هفت هزار و 449 مورد تماس با 115 قم ثبت شده است که منجر به هزار و 154 ماموریت شده است.وی ابراز کرد: هزار و یک مورد از ماموریت ها مربوط به داخل شهر و 153 مورد آن جاده ای بوده است و 358 تصادف در داخل شهر و 78 تصادف در جاده رخ داده است.فراهانی با اشاره به مصدومیت 527 نفر در هفته گذشته یادآور شد: 171 مصدوم در محل حادثه درمان شدند و 352 نفر دیگر برای تکمیل درمان به مراکز درمانی استان اعزام شدند.معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان قم افزود: در تصادفات رخ داده در هفته گذشته 281 مورد آن مربوط به موتور سواران بود که از این تعداد 26 مورد در جاده و 255 مورد دیگر آن در داخل شهر رخ داده بود که طی آن 333 نفر مجروح شدند.
این خبر هم مکمل خبر های قبلی وچگونگی امنیت کشور است . از سوی دیگر ادامه ی وقوع زلزله های زنجیره ای است که مشخص نیست قرار است به چه تراژدیک انسانی – اقتصای منتهی گردد؟
فرماندار بم با اشاره به زمین لرزه 3.1 ریشتری این شهر گفت: این زمین لرزه خسارتی نداشته است.حسین زین الصالحین در گفتگو با مهر اظهارداشت: صبح امروز زمین لرزه با قدرت 3.1 ریشتر شهر بم در شرق استان کرمان را لرزاند.وی افزود: عمق این زمین لرزه 9 کیلومتر بود و در ساعت 9 و 45 دقیقه روی داده است.وی عنوان کرد: این زمین لرزه هیچ خسارتی در بم نداشته است و هیچ گونه پس لرزه ای نیز ثبت نشده است.فرماندار بم گفت: بم شهری مقاوم است و بعد از بازسازی صورت گرفته در این شهرستان می توان گفت: بم مقاومترین شهر کشور است و ساخت و ساز صورت گرفته در این شهر باید به عنوان یک الگو برای سایر شهرها نیز در دستور کار قرار گیرد.
اینگونه جو سازی تبلیغاتی بی نام ونشان امام زمانی  کردن  مشخص است که چتر توجیهی مرگ ومیر های رو به رشد جاده های  مرگ آفرین کشور است .زیرا هدف مقصر جلوده دادن رانند گان وخود رو ها ونه مسئولان می باشد.
تیم کنترل سرعت گشت پلیس راه نطنز- بادرود استان اصفهان پژو پارس را که با سرعت غیر مجاز 191 کیلومتر در ساعت در آزاد راه امیر کبیر در حرکت بود متوقف کردند.به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: روز گذشته تیم کنترل سرعت گشت پلیس راه نطنز -بادرود استان یک پژو پارس را که در آزاد راه امیرکبیر با سرعت غیر مجاز در حرکت بود متوقف کردند. ماموران پلیس راه در بررسی خودرو و کنترل دوربین های ثبت تخلفات، سرعت پژوپارس را 191 کیلو متر در ساعت اعلام داشتند.سرهنگ رضایی گفت: خودروی یاد شده به دلیل انجام حرکات مخاطره آمیز و سرعت غیر مجاز برابر بند د ماده 10 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، متوقف و راننده جهت شرکت در کلاس آموزشی و سیر مراحل قانونی به پلیس راه استان معرفی شد.او گفت: متاسفانه برخی رانندگان علی رغم هشدارهای ایمنی ترافیک و جاده ها که روزانه در رسانه ها توسط پلیس راه کشور منعکس می شود هنوز مرتکب تخلفات بخصوص رانندگی با سرعت زیاد و غیر مجاز می شوند که ماموران پلیس راه برابر قوانین با چنین افرادی که عامل بروز حوادث جاده ای هستند برخورد می کنند.
توضیح داده نشده که موارد استفاده ی این دارو چیست و اگر قلابی  نبوده  برای چه پیامک داده شده است . به ویژه که متهم مرد نیست . فراموش نشود که هدف دفاع وتبلیغ کردن کنترل مبایل وپیامک ها و فیلتر شبکه اینترنت و فیس بوک و  خلاصه سانسور می باشد؟

رئیس پلیس فتا استان لرستان از دستگیری عامل اصلی انتشار پیامک تقلبی بودن قرص استامینوفن که باعث تشویش اذهان عمومی در جامعه شده بود خبر داد.به گزارش تسنیم، سرهنگ "محسن بهشتی" رئیس پلیس فتا استان لرستان در این رابطه گفت: در پی گزارشات واصله مبنی بر تشویش اذهان عمومی با انتشار پیامکی در خصوص تقلبی بودن قرص استامینوفن که برای عموم مردم ارسال شده بود بلافاصله موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.وی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات گسترده‌ای موفق شدند خانمی را به هویت معلوم شناسایی و دستگیر کنند.رئیس پلیس فتا استان لرستان در ادامه اظهار داشت: در بازجویی های بعمل آمده، متهمه بزه انتسابی خود را پذیرفته و اذعان داشته که اولین فرستنده پیامک بوده است.بهشتی خاطرنشان کرد: متهمه پس از تشکیل پرونده به‌همراه مستندات مربوطه جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.