دانستني‌ها پوست تخم مرغ و اين همه كاربرد

دانستني‌ها
پوست تخم مرغ و اين همه كاربرد.
11 مهر -92
پیرامون تیتر خبری  برای پیش در آمد سئوالی  ضرورت دارد اشاره شود  که در زمان گذشته قهوه ها پاتوق افراد خاصی بود . از  پاتوق باز نشستگان ادارات  وپلیس و ژاندارم ها گرفته تا شوفر تاکسی ها وحتی  جوانان عشقی یا به حساب جوجه لات ها بود . این جوانان معمولاً  اهل بنگ  بودند. چون بقول خودشان سیگار حشیش بار می زدند ومی کشیدند ومی گفتند ومی خندیدند . البته حشیش از  بوته ی شاهدانه تهیه می شود. از سوی دیگر سره پرند ه ای رنگی با جثه قناری است که شاهدانه می خورد  وهمچون قناری آواز می خواند.روزی رندی وارد قهوه ای شد که  گروهی از این جوانان بنگی  دور هم جمع ومشغول حال کردن بودند . آنگاه  خطاب به اینان گفت چگونه است سره به آن کوچکی چند تا دونه شاهدانه می خورد و آن همه  آواز  خوانی  می کند . اما شما  اینهمه سیگار حشیش می کشید ولی نمی توانید بخوانید؟  منظور از این باز گویی این است که عجیب است با وجود اینکه روزانه  مرغ های فراوان خامنه ای و آخوندهای مفت ومرده خور حوزوی – حکومتی حاوی وی  شبانه روز مصرف می کنند . ولی حتی یک مورد از 9 خاصیت ضمیمه شده ی پوست تخمرغ را ندارند !
بوتيا: فكرش را بكنيد از پوست تخم‌مرغ قبل از آن كه راهي سطل زباله يا كمپوست ‌شوند، چه استفاده‌هاي عجيبي مي‌توان كرد.
1- جلوگيري از گرفتگي لوله‌هاي فاضلاب ريختن مقداري پوست خرد شده تخم‌مرغ روي صافي فلزي سينك، باعث تميزي و جلوگيري از گرفتگي لوله‌ها مي‌شود. آن‌ها همچنين مانع از عبور مواد جامد و رهايي از چربي‌هاي داخل لوله‌ها مي‌شوند. 
2 - به عنوان پاك‌كننده 
مقداري از پوست تخم‌مرغ را همراه با پودر ظرفشويي روي سطح لك شده بريزيد و با اسفنج آن را تميز كنيد. در صورتي كه بخواهيد داخل ظرفي دردار را تميز كنيد، مي‌توانيد مقداري پوست تخم‌مرغ خرد شده را داخل ظرف ريخته، آن را با آب سرد تقريبا پر كنيد و چندين بار تكان دهيد. نتيجه فوق‌العاده خواهد بود. 
3 - تميز كردن لباس‌هاي سفيد 
اگر از خاكستري شدن لباس‌هاي سفيد خود نگرانيد، كافيست مقداري پوست تخم‌مرغ داخل صافي ريخته، همراه لباس‌ها داخل ماشين لباسشويي قرار دهيد. 
4 - حاصلخيز كردن خاك
پوست تخم‌مرغ سرشار از كلسيم و ساير مواد معدني است. براي حاصلخيز كردن خاك آن را به كمپوست اضافه كنيد. 
5 - دفع آفات
حلزون‌ها، كرم‌هاي برگ‌خوار و آفات را با پاشيدن مقداري پوست تخم‌مرغ در اطراف باغ خود دور كنيد. 
6 - تغذيه گياهان 
قبل از آبياري گياهان، مقداري پوست تخم‌مرغ داخل آب ولرم ريخته، داخل ظرفي دردار در جاي تاريك و خنك قرار دهيد. بگذاريد چند روز باقي بماند. 
7 - تامين كلسيم 
با ريختن مقداري پوست تخم مرغ به كف گلدان گوجه فرنگي، فلفل و بادمجان، كلسيم مورد نياز آن‌ها را تامين كنيد.
8 - گلدان 
از تخم‌مرغ‌هاي شكسته براي كاشت دانه استفاده كنيد. آن‌ها تا زمان سبز شدن دانه به عنوان گلدان قابل استفاده‌اند.
9 - غذاي پرندگان 
ريختن خرده‌هاي پوست تخم‌مرغ نزديك ظرف غذاي پرندگان ماده در جذب كلسيم مورد نياز آن‌ها براي تخم‌گذاري موثر است. نكته‌: قبل از هر نوع استفاده از پوست تخم‌مرغ در باغ، آن‌ها را خوب بشوييد