گزیده خبر های 16 آبان - 92

 گزیده خبر های 16 آبان - 92
سیستم خبر رسانی  سانسور پشم و شیشه ی پاسدار ضرغامی  درد سر ساز شده است  زیرا موقع پخش  خبر مانور زلزله  عنوان «دزدی واقعی وسط مانور الکی!» را پخش کرده که موجب اعتراض واقع  شده است .
مردم روستای «کریک» خواستار عذرخواهی سازمان صدا و سیما از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شدند.به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته خبری از شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد و پس از آن از بخش خبری 20 و 30 پخش شد که تعجب بسیاری را در پی داشت.این خبر که با عنوان «دزدی واقعی وسط مانور الکی!» پخش شد، نشان می‌داد در حین برگزاری مانور زلزله، یک دزد واقعی به یک نفر که الکی مصدوم شده حمله‌ور می‌شود و قصد ربودن کیف پول او را دارد.خبر این دزدی در حالی از بخش‌های خبری استان کهگیلویه و بویراحمد و برنامه صرفاً جهت اطلاع پخش شد که همه حاضران در مانور می‌گویند این دزد و پلیس بازی، بخشی از برنامه مانور بوده و خبر «دزدی واقعی وسط مانور الکی!» ناشی از اشتباه شبکه استانی کهگیلویه و بویراحمد و مجری اخبار 20 و 30 نیست.مانور زلزله در روستای کریک شهرستان دنا و جلوی چشمان مردم این روستا برگزار شد و پخش این گزارش عجیب در مورد آن، سبب دلخوری و رنجش برگزارکنندگان و مردم کریک شده است.مردم روستا با انتشار نامه‌ای که به امضای شورای روستا نیز رسیده است اعتراض خود را به صورت رسمی به گوش مسؤولان رسانده و خواستار عذرخواهی صداوسیما هستند.آن‌ها می گویند صحنه دزدی اجرا شده در مانور و دستگیری سارق توسط پلیس، بر حضور به موقع نیروهای انتظامی در سوانح و حوادثی از قبیل زلزله اشاره داشته است اما خبرنگار شبکه دنا از شیوه اجرای مانور بی اطلاع بوده و از این بخشِ مانور، خبر «دزدی واقعی در مانور الکی» را می سازد.انتشار این تصاویر از شبکه استانی دنا و اخبار 20:30 سبب واکنش برخی رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز شده است.امید است تا مسؤولان صدا و سیما و سردبیران بخش های خبری اجازه ندهند آبروی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که به صمیمت و مهمان نوازی شهره اند به بازی گرفته شود و با عذرخواهی رسمی احساسات جریحه دار شده مردم را تسکین دهند.روستای «کریک» با معماری سنتی زیبا که امروزه در ادبیات معماری ایران روستاهای «ماسوله ای» نام گرفته است در شهرستان دنا و در 25 کیلومتری شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
از یک طرف اینگونه خبر بازتاب داده می شود . ولی از طرف دیگر با کمال پر رویی  انکار می شود که سپاه قدس هیچ نیرویی به سوریه اعزام نکرده است.
سفیر ایران در سوریه گفت که از سرنوشت دو ایرانی ربوده شده توسط تروریست ها، اطلاعی در دست نیست.محمد رضا رئوف شیبانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو نفر از مهندسان برق هستند که از حدود 22 ماه پیش توسط گروه های تروریستی مسلح ربوده شده اند.وی گفت: گروه تروریستی موسوم به فاروق در آن زمان، مسوولیت ربودن ˈپژمان بویریˈ و ˈحسن حسنیˈ به همراه پنج مهندس همکار وی را به عهده گرفت، که پنج نفر آنان با رایزنی گسترده آزاد شدند، اما از این دو نفر تاکنون خبری نداریم.سفیر ایران در سوریه افزود: با متلاشی شدن گروه تروریستی موسوم به فاروق و کشته شدن سرکرده آنان، تلاش ها برای برقراری ارتبال با گروگان گیرها ناکام ماند.به گفته وی هم اینک 15 شهروند ایرانی در چنگال تروریست های مسلح این کشور گرفتارند و هر از چند گاهی برخی گروه های تروریستی در سوریه، ادعاهایی مبنی بر داشتن اطلاعاتی از ربوده شدگان ارایه می دهند که با پیگیری، متوجه می شویم با انگیزه دیگر وارد قضیه شده و اطلاعات ارایه شده غیر واقعی است
تعطيلي مراكز درماني در استان بوشهر بعد از افتتاح رسمي آنها
 آنقدر اوضاع نا بسامان و بس در و پیکر و آشفته  بازار است  که  گزارش شده است مراكز درماني در استان بوشهر بعد از افتتاح رسمي آنها تعطيل شده است  که موجب اعتراض و نارضايتي مردم بوشهر از خدمات ناقص دانشگاه علوم پزشكي اين استان به مردم اين منطقه شده است. ! در عوض یک تیم متخصص پزشکی با مجهز ترین امکانات مدرت پزشکی در  بیت رهبری  مستقراست تا بطور دایم اوضاع بهداشتی و سلامتی  خامنه ای  را چک و در مان کنند.
تعطيلي مراكز درماني در استان بوشهر بعد از افتتاح رسمي آنها موجب اعتراض و نارضايتي مردم بوشهر از خدمات ناقص دانشگاه علوم پزشكي اين استان به مردم اين منطقه شده است. اخيراً در پنج آبان ماه سالجاري مراكز درمان ناباروري اميد خليج فارس و اعصاب و روان توسط استاندار بوشهر (استاندار همچنان استاندار دولت احمدي‌نژاد مي‌باشد) مورد بهره‌برداري قرار گرفت اما با گذشت كمتر از دو هفته از افتتاح آنها، درهاي هر دو مركز بسته شده و از پذيرش بيمار در آن خودداري مي‌شود. پيش از اين نيز كلينيك دندانپزشكي بوشهر كه خرداد ماه امسال با حضور رحيمي معاون اول سابق رئيس‌جمهور افتتاح شده بود، به دليل كامل نبودن تجهيزات مورد نياز تعطيل شده بود. همچنين بيمارستان شهيد گنجي برازجان كه خرداد ماه به بهره‌برداري رسيده بود، پس از چند هفته تعطيلي و انتقادات شديد نماينده مجلس اين شهرستان سرانجام به پذيرش بيمار اقدام كرد
* واكنش معاون اداره كل تبليغات استان مركزي نسبت به عنوان "متوسلين به ذوالجناح" براي هيأت عزاداري
 بدلیل ابزاری کردن دین آنقدر دامنه ی خرافات در رژیم فاشیستی مذهبی ایران گسترش یافته است که موجب اعتراض عمال حکومتی شده است؟
* معاون اداره كل تبليغات استان مركزي نسبت به عنوان "متوسلين به ذوالجناح" براي هيأت عزاداري واكنش نشان داد. حجت الاسلام داود چماني در واكنش به انتشار خبري مبني بر فعاليت افرادي تحت عنوان متوسلين به ذوالجناح در يكي از شهرهاي استان مركزي، به خبرنگار ايرنا گفت: خرافه‌گرايي و مباحث انحرافي از اهداف فعاليت، تحت پوشش اين عنوان است. وي افزود: "افرادي كه با اين‌گونه نام‌ها فعاليت كنند، به طور حتم اهداف انحرافي و خرافي دارند و با آنان برخورد خواهد شد، زيرا نام هيأت‌هاي مذهبي بايد درخور شأن و جايگاه والاي امام حسين(ع) و برنامه‌هاي مذهبي باشد." روزنامه جمهوري اسلامي روز سه‌شنبه در ستون "جهت اطلاع" با درج خبر وجود هيأتي با نام "متوسلين به ذوالجناح" به كوتاهي دستگاه‌هاي فرهنگي در مقابله با اين قبيل انحرافات اعتراض كرده بود.
زلزله حوالي "سرايان" در خراسان جنوبي را لرزاند
از بس سانسور وسرکوب شدید است هیچ مسئولی موظف نیست از خط قرمز عبور کند تا بگوید دلیل خط زنجیره ای زلزلهدر سراسر کشور چیست  چون   وقوع ادامه دارش طبیعی  به نظر نمی رسد ؟
بيرجند- زمين لرزه‌اي به بزرگي 4 درجه در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر) ساعت 21 و 54 دقيقه و 13ثانيه شامگاه سه شنبه حوالي سرايان واقع در استان خراسان جنوبي به وقوع پيوست. شبكه لرزه نگاري بيرجند وابسته به مركز لرزه نگاري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، مشخصات جغرافيايي اين زمين لرزه را در موقعيت 99/33 عرض شمالي و 58/58 طول شرقي ثبت كرده است. ششم آبان ماه جاري هم زلزله‌اي به بزرگي 1/4 ريشتر حوالي سرايان را لرزانده بود. تاكنون گزارشي از ميزان خسارات احتمالي اين زمين لرزه دريافت نشده است