گزیده خبرهای کوتاه 1 دی -92


گزیده خبر های سراوان لرزید و  اعدام قاچاقچی در سمنان  وحادثه رانندگی  محور ایلام  جان 4 نفررا گرفت ومرگ خاموش استاد دانشگاه پیام نور در بهشهر و  کشف 95 کیلو هروئین  و آتش‌سوزی در مسجد در روستای توابع خلخال  در کشوری کهمدعی امن تررین کشور جهان  است.
سراوان لرزید
تهران - ایرنا: زمین لرزه‌ای به بزرگی 4 درجه (ریشتر) شهرستان سراوان را در سیستان و بلوچستان لرزاند.مرکز لرزه‌نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، اعلام کرد این زلزله روز جمعه در ساعت 21 و 42 دقیقه و 7 ثانیه رخ داد.این زمین‌لرزه در عمق 10 کیلومتری به وقوع پیوست و تاکنون گزارشی از خسارات وارده احتمالی آن دریافت نشده است.
حادثه رانندگی 4 کشته گرفت
ایلام - ایرنا: فرمانده پلیس راه ایلام گفت: دیروز بر اثر حادثه رانندگی در محور ایلام - دره شهر 4 نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد.سرهنگ «نورالله خادم» افزود: این حادثه در محور ارتباطی ایلام به شهرستان دره شهر در منطقه «چشمه کبود» اتفاق افتاد.وی ادامه داد: 2 دستگاه خودرو پژو 405 و پژو پارس در این حادثه به شدت با یکدیگر برخورد کردند که 3 نفر از سرنشینان دو خودرو به علت جراحت‌های وارده در دم فوت کردند و 2 تن دیگر به شدت مجروح شدند. خادم تاکید کرد: یکی دیگر از مصدومان این حادثه نیز در بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام فوت کرد. به گفته وی علت این حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه استان در دست بررسی است.
مرگ خاموش استاد دانشگاه
ساری- فارس: گاز منواکسیدکربن جان مدیر آموزش دانشگاه پیام‌نور بهشهر را گرفت. به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان مازندران، قادر خزایی استاد دانشگاه و مدیر آموزش دانشگاه پیام نور شهرستان بهشهر در منزل مسکونی‌اش دچار گازگرفتگی شد و دار فانی را وداع گفت. خزایی، از مدیران برتر دانشگاه پیام‌نور استان و کشور بود که سهم بسزایی در رشد علمی دانشجویان این مرکز داشت.
کشف 95 کیلو هروئین
اصفهان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان موفق شدند مخفیگاه یکی از باندهای بزرگ قاچاق موادمخدر را در شهر اصفهان شناسایی کنند. سرتیپ عبدالرضا آقاخانی افزود: اعضای این باند به صورت زیرزمینی و فعالیت مخفیانه اقدام به توزیع و خرید و فروش گسترده مواد مخدر از نوع هروئین می‌کردند. وی اضافه کرد: در این عملیات 3 نفر از اعضای باند شناسایی، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه و خودروی سواری متهمان مقدار 95 کیلوگرم هروئین کشف شد.فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی درخصوص این پرونده همچنان ادامه دارد، خاطر نشان کرد: در این رابطه متهمان دستگیر شده همراه پرونده و مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
اعدام قاچاقچی
سمنان - فارس: دادگستری کل استان سمنان از اجرای قاطعانه مجازات دو تن از قاچاقچیان موادمخدر که با حکم دادگاه انقلاب اسلامی سمنان به اشد مجازات محکوم شده بودند، خبر داد. متهمان به هویت «الف-ن»، 44 ساله، اهل و ساکن آزادشهر، به جرم حمل و نگهداری بیش از 392 گرم موادمخدر از نوع شیشه و «ج-ل»، 33 ساله شهروند افغانستان، با جرم حمل بیش از 3 کیلوگرم ماده مخدر (کراک) توسط دادگاه انقلاب اسلامی سمنان به اعدام محکوم شده بودند. حکام اعدام پس از طی تشریفات قانونی و تأیید در دادستانی کل کشور و موافقت ریاست قوه قضائیه در زندان سمنان به اجرا درآمد.
آتش‌سوزی در مسجد
خلخال- فارس: مسجد صاحب‌الزمان روستای بفراجرد از توابع شهرستان خلخال طعمه حریق شد. روحانی مسجد صاحب‌الزمان در مورد این حادثه گفت: آتش‌سوزی زمانی رخ داد که اهالی در حال آماده‌سازی مسجد برای عزاداری ایام اربعین حسینی بودند که آتش با سرایت از لوله بخاری به سقف مسجد اتفاق افتاد. حجت‌الاسلام والمسلمین عزیزالله عابدی افزود: به علت وجود برف در کوچه‌های روستا و سخت شدن تردد برای خودروها تا رسیدن ماموران آتش‌نشانی شهر خلخال مسجد روستا کاملا در آتش سوخت.وی خاطر نشان کرد: هر چند ماموران آتش‌نشانی به داخل روستا رسیدند ولی خودروهای آتش‌نشانی نتوانست در داخل معابر روستا به محل حادثه نزدیک شود.عابدی خسارت وارد شده به مسجد روستا را بیش از 250 میلیون تومان اعلام کرد.