گزیده خبرهای 14 آذر-92 قسمت -3

گزیده خبرهای 14 آذر-92 قسمت -3

15مدرسه دولتي در اهواز و چند شهر ديگر  به برخي سازمان‌ها و مراكز غير دولتي... واگذارشد
در شرایطی که در سراسر ایران مبود مدارس وجود دارد ولی در مرکزاستان جنگ زده ی خوزستان  15مدرسه دولتي در اهواز و چند شهر ديگر را كه مركزيت مناسبي داشتند به برخي سازمان‌ها و مراكز غير دولتي... واگذار كرده است
یك مقام مسئول در سازمان آموزش و پرورش خوزستان به خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي گفت: آموزش و پرورش اين استان 15 مدرسه دولتي در اهواز و چند شهر ديگر را كه مركزيت مناسبي داشتند به برخي سازمان‌ها و مراكز غير دولتي... واگذار كرده است و دانش‌آموزان همسايه اين مدارس مجبور شده‌اند براي ادامه تحصيل با گرفتن سرويس، در مدارس دور دست ثبت نام كنند. وي همچنين گفت: آموزش و پرورش خوزستان در سال گذشته در مقطع ابتدايي ـ راهنمايي و متوسطه به ترتيب در رتبه‌هاي 29ـ31 و 22 در بين استان‌هاي كشور قرار داشته است. انتظار مردم و فرهنگيان خوزستاني رسيدگي سريع‌تر به وضعيت نابسامان آموزشي در اين خطه است. 
انتشار بيانيه‌ ي انتقادی  جامعه انجمن هاي اسلامي اصناف خراسان از گزارش 100 روزه رئيس‌جمهور
لشکرکشی به نفع احمدی نژاد وعلیه ی گزارش 100 روزه عملکرد دولت روحانی از تلویزیون که  انتقادی سیاسی- اقتصادی علیه ی احمدین ژاد ودولت نهم ودهم بود.
*جامعه انجمنهاي اسلامي اصناف خراسان با انتشار بيانيه‌اي از گزارش 100 روزه رئيس‌جمهور انتقاد كرده و نوشته: "رئيس دولت با كمال تعجب حدود سه چهارم از وقت خود را به سياه‌نمايي مطلق سالهاي گذشته و حمله به دولت سابق و مسئول قبلي با ارائه آمار و ارقام و اعداد ثابت نشده يا غيرقابل اثبات پرداخت. سئوال اساسي از رياست محترم جمهور اينست كه اولا: با كدام منطق انساني، اخلاقي، عقلاني، شرعي صحيح است كه انبوهي از اتهامات را به شخص يا اشخاص حقيقي يا حقوقي از دولت گذشته متوجه كرد. در حالي كه هيچ كدام از آنان براي دفاع از خود حضور ندارند. ثانيا: مسائل و موضوعات مربوط به وضعيت كشور را كلا منفي جلوه دادن از زبان يك مقام عالي رسمي از رسانه ملي مقابل چشم و گوش حساس دشمنان كينه‌توز خارجي آيا جز وهن نظام اسلامي و تخفيف حيثيت و آبروي كشور، همچنين تجري دشمنان اين ملت نتيجه ديگري خواهد داشت؟" با تاكيد بر اينكه انتقاد كردن حق آحاد مردم است، از نويسندگان محترم بيانيه جامعه انجمن‌هاي اسلامي اصناف خراسان بايد پرسيد شما چرا همين سئوال‌ها را از رئيس دولت‌هاي نهم و دهم نكرديد كه پايه‌گذار سياه‌نمائي‌ها بود و حتي به بزرگ‌ترين شخصيت‌هاي انقلابي و روحاني كشور از رسانه ملي تهمت‌هائي زد كه همه دروغ و خلاف شرع بودند؟ آيا آن اتهامات موجب وهن نظام اسلامي و تجري دشمنان نبود؟! 
دادگاه آمريكايي دولت ايران را به پرداخت 9 ميليون دلار غرامت محكوم كرد
در کدام کشور  هست که عوامل رژیم ضدبشری مشغول جاسوسی وترور وقاچاق مواد مخدر و سلاح وهسته ای نیستند؟
دادگاه فدرال آمريكا دولت ايران را به اتهام حمايت از عمليات بمب‌گذاري سال 1997 در سرزمين‌هاي اشغالي به پرداخت 9 ميليون دلار غرامت محكوم كرد. به گزارش تسنيم به نقل از پايگاه اينترنتي فري بيكن، به رغم اعتراض تهران و وزارت دادگستري آمريكا، يك دادگاه آمريكايي دولت ايران را به اتهام حمايت از يك عمليات بمب‌گذاري به پرداخت 9 ميليون دلار غرامت به 5 خانواده آمريكايي كه فردي از آن‌ها در اين حادثه كشته شده‌اند محكوم كرد. اين حكم كه در روز 27 نوامبر صادر شد، به خانواده كشته‌هاي آمريكايي انفجار سال 1997 در بيت المقدس اجازه مي‌دهد تا بيش از 9 ميليون دلار غرامت خود را از يك پيمانكار امور دفاعي مستقر در آمريكا كه با ايران كار مي‌كرده است، دريافت كنند. گروه صهيونيستي شورات هادين، كه نمايندگي اين افراد را بر عهده دارد، روز دوشنبه با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد: "پس از بيش از 10 سال پيگيري قضايي در دادگاه فدرال در سان ديگو، اين قربانيان و خانواده هايشان توانستند به يك پيروزي مهم در مقابل وزارت دفاع ايران دست يابند و به زودي بيش از 9 ميليون دلار غرامت خود را دريافت خواهند كرد." ابتدا در سال 2003، قاضي منطقه كلمبياي آمريكا اين افراد را مستحق دريافت 70 ميليون دلار غرامت شناخت. بر اساس بيانيه اين گروه صهيونيستي، قربانيان تلاش كردند قسمتي از اين غرامت را از طريق تصرف در اموال بلوكه شده ايران كه توسط شركت كيوبيك ديفنس سيستمز كه قبل از انقلاب با دولت ايران همكاري داشت، نگهداري مي‌شد، دريافت كنند. وزارت دفاع ايران استدلال كرده است كه تلاش براي تصرف اين اموال نقض مصونيت حاكميتي دولت ايران و بر خلاف موافتنامه الجزاير بين دولت‌هاي ايران و آمريكاست. وزارت دادگستري آمريكا نيز در لايحه‌اي كه تقديم دادگاه كرده، اعلام داشته است كه دارايي‌هايي كه در اختيار اين شركت آمريكايي بوده، متعلق به دولت ايران نبوده است.
جاده های مرگ آفرین رژیم فاشیستی مذهبی هرروز بیش از گذشته  تولید مرگ می کند اما بزرگراه به نام یک آخوند عراقی افتتاح می شود تا گزارش شود  تا گزارش شود بهره‌برداری از بزرگراه طبقاتی شهید صدر، مورد استقبال شیعیان عراق در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت!
بهره‌برداری از بزرگراه طبقاتی شهید صدر، مورد استقبال شیعیان عراق در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.به گزارش فارس، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از چند روز پیش با انتشار خبر آماده شدن بزرگراه طبقاتی صدر، به استقبال این رویداد مهم شهری رفتند و تصاویری از نقاشی شهید «آیت‌الله محمدباقر صدر»‌ و «امام موسی صدر» که در این محور نصب شده است را منتشر کردند.در میان نظرات کاربران ضمن گرامیداشت شهدای خاندان صدر که از علمای شیعه عراقی‌تبار هستند، به مشکلات زیرساخت‌های عراق در شرایط کنونی نیز اشاره شده است.کاربران همچنین اطلاعاتی درباره این سازه ذکر کردند و از آن به عنوان طولانی‌ترین پل شهر تهران و یکی از پل‌های ممتاز طبقاتی در خاورمیانه یاد کرده‌اند که پیش از این فناوری آن تنها در اختیار 4 کشور جهان قرار داشته است.


درکدام بانک یا نهاد رژیم ضد بشری از صدرتا ذیل آلوده به فساد  هست که آلوده به تخلف واختلاس ورشوه گیری و دزدی نشده باشد؟
اراک- خبرنگار کیهان:کار رسیدگی به یک پرونده بزرگ تخلفات مالی بانکی در استان مرکزی آغاز شد.رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: پرونده تخلفات بانکی مبنی بر 750 میلیارد ریال معوقات تسهیلات بانکی با همکاری مراجع ذیربط اطلاعاتی و قضایی در دستور کار قرار گرفت.حجت‌الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری افزود: این پرونده تخلف مالی که هم‌اکنون در مرحله بازپرسی است مرتبط با سه بانک در استان مرکزی است که در این ارتباط تاکنون 10 نفر احضار و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.وی ادامه داد: با شناسایی موضوع‌های مشکوک به تخلفات بانکی از بانک مرکزی ایران استعلام شد که پاسخ دریافتی مبنی بر پرداخت بی‌ضابطه رقم به متقاضیان تسهیلات و طی نشدن مراحل قانونی اعتبارسنجی و صلاحیت حقوقی وام‌گیرندگان بود.این مقام قضایی تصریح کرد: 2 نفر وام گیرنده این پرونده سوابقی چون چک برگشتی و معوقات بانکی درسال‌های گذشته را در کارنامه خود دارند.وی ادامه داد: کارشناسان بانکی بدون توجه به این سوابق آشکار روال پرداخت تسهیلات را انجام داده‌اند که هم‌اینک نیز بازپرداخت این تسهیلات در هاله‌ای از ابهام است