گزیده خبر های ضد توافق هسته ای و انتقاد به دولت

همه گزینه‌ها روی میز است به قداره‌بند آمریکایی تهمت نزنید! (خبر ویژه)
تلاش برای برجسته کردن تناقضات بین مواضع اوباما وادعای پیروزی برد- برد روحانی است . از سوی دیگر اثبات ادعای سربازجو شریعتمدازری است که آمریکا قابل اعتماد نیست .
رئیس‌جمهور در اظهارنظری قابل تأمل، باراک اوباما را فردی مؤدب توصیف کرد.حسن روحانی در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز عبارتی را به کار برده که تیتر نشریات زنجیره‌ای طرفدار آمریکا شده است. (به عنوان مثال روزنامه شرق تیتر زد: اوباما را مودب و باهوش یافتم). وی در پاسخ این سؤال که آیا شما آماده‌اید که مثلا در آینده اوباما را به تهران دعوت کنید و نظر شما در مورد او به عنوان یک شخصیت سیاسی چیست، می‌گوید: «در مکالمه تلفنی‌ای که داشتیم، من وی را فردی با ادبیاتی مودب و هوشمندانه دیدم. همانطور که پیش از این گفتم، مسائل ایران و آمریکا بسیار پیچیده است و نمی‌توان آن را در یک دوره زمانی کوتاه حل کرد. با وجود این پیچیدگی‌ها، در 100 روز گذشته گشایش‌هایی رخ داده که بعدها می‌تواند افزایش یابد.»گفتنی است دو روز پس از مکالمه تلفنی آقای روحانی با اوباما- که یکی از مصادیق رفتار نابجا در سفر نیویورک بود- رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو ملاقات کرد و ضمن تهدید بر تشدید فشار علیه ایران، با ادبیات چاقوکش‌ها و قداره‌بندها مدعی شد همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی علیه ایران روی میز است. او همچنین حامی اصلی تحریم‌های غیرانسانی و خصمانه علیه ملت ایران است. همچنین دولت اوباما در ترورها و خرابکاری‌های هسته‌ای علیه ایران پیشگام بوده و از سوی دیگر بر اعتبار ارتکاب جنایت‌های متعدد علیه ملت‌های افغانستان و پاکستان و عراق و سوریه و مصر و... یک جنایتکار جنگی تمام عیار است که صرفا روی دست چدنی، دستکش مخملین کشیده و به عبارت دیگر فریبکار نیز هست؛ چنان که توافق هسته‌ای سه سال پیش ایران و غرب- با وساطت ترکیه و برزیل- را با وجود حمایت از اقدام مشترک اردوغان و داسیلوا، نقض کرد.با این اوصاف که شرح آن مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود، عجیب به نظر می‌رسد که دکتر روحانی کارگزار ارشد جبهه شیطان بزرگ را مودب یافته اما یکی از این ویژگی‌های منافقانه، جنایتکارانه، عهدشکنانه، متکبر و زورگویانه را بازگو نکرده است.
مچ گیری و گیر دادن به وزیر فرهنگ تفتیش عقاید و سانسور ارشاد در حقیقت موضع گیری علیه ی دولت وحسن روحانی می باشد 
وزارت ارشاد در نامه‌ای فاقد سند، از روزنامه وطن امروز خواست رویه خود را تغییر دهد. پیش از این برخی اخبار از تکاپوی برخی مدیران وزارت ارشاد برای محدود کردن روزنامه‌های منتقد دولت و ترویج روزنامه‌های حامی خبر داد.وطن امروز دراین زمینه گزارش داد: دیروز (پریروز) نامه‌ای رسمی به روزنامه رسید از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. در نامه خطاب به ما آمده بود:«به آگاهی می‌رساند موضوع درج مطالب و تیترهای حاوی افترا و توهین به افراد که موجب تشویش اذهان عمومی است در شماره‌های متعدد آن روزنامه در جلسه 4/9/92 هیات نظارت بر مطبوعات مورد رسیدگی قرار گرفت. هیات مذکور مصوب نمود، مستند به بند 8 ماده 6 قانون مطبوعات به جنابعالی تذکر داده شود. ضروری است نسبت به رعایت دقیق مفاد قانون مطبوعات دقت نموده، در انتشار مطالب انتقادی حدود قانونی را مراعات نمایید.»روزنامه مذکور می‌افزاید: «در متن نامه به هیچ مصداق و مثال و شماره خاصی از روزنامه اشاره نشده. ظاهرا دوستان وزارتخانه فرهنگ که خیلی تمایل ندارند با پسوند «ارشاد» شناخته شوند، اساسا با خط‌مشی روزنامه مشکل دارند و در تلویحی نزدیک به تصریح از ما می‌خواهند کلا رویه و روندمان را عوض کرده، آنگونه بنویسیم که ایشان می‌خواهند.وطن امروز نوشت: «خوب بود دوستان وزارت فرهنگ دقیقا بگویند نسبت این تذکر با این دوجمله جناب روحانی چیست که اولا «دولت را نقد کنید» و ثانیا «در عرصه فرهنگ، دولت اعتدال موفق شد نگاه امنیتی را کاملا حذف کند و فضا را از حالت فضای امنیتی درآورد»؟! از قرار، مطلوب بعضی‌ها از جامعه خبری، همان معدود خبرنگارانی هستند که در زنگ انشای یکصد روزه، فراتر از نقش ضبط صوت به بله قربان‌گوهای این و آن بدل شده بودند!»این روزنامه می‌افزاید: «درنهایت دوباره باید تاکید کنیم ای کاش دوستان به جای عباراتی مثل «درج مطالب و تیترهای حاوی افترا و توهین به افراد که موجب تشویش اذهان عمومی است» به یک نمونه از این مطالب یا تیترها اشاره می‌کردند تا ما متوجه شویم کدام حدود قانونی را باید رعایت کنیم!»این قبیل برخوردها با رسانه‌های منتقد درحالی است که برخی دست‌اندرکاران وزارت ارشاد، حمایت از محافل قانون‌شکن در حوزه رسانه و کتاب و فیلم و موسیقی و هنر را شروع کرده‌اند و گویا اگر توبیخ و تذکری هم هست، صرفا متوجه منتقدان اصولگراست! و این درحالی است که رئيس‌جمهور در مصاحبه اخیر با تخطئه امر نظارت ادعا کرده بود مردم خودشان می‌توانند انتخاب کنند و به محصولات فرهنگی اقبال و ادبار نشان دهند!

کپی وبازتاب دادن اینگونه گزارشات وخبر ها تلاش برای جا انداختن بی اعتبار بودن توافق ژنو وعدمتوقف غنی سازی اورانیوم است .
مدیر موسسه مطالعاتی واشنگتن در مطلبی عنوان کرد؛ تهدید به عملیات نظامی دیگر اعتباری ندارد و ایران برنامه هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد.در مقاله مدیر موسسه واشنگتن آمده است:‌ توافقنامه ژنو برنامه هسته‌ای ایران را متوقف نمی‌کند. بر اساس این توافق، هزاران سانتریفیوژ از جمله بسیاری از مدل‌های جدید2- IR در یک محدوده تعریف شده به غنی‌سازی ادامه می‌دهند و خود برنامه هسته‌ای ایران متوقف نمی‌شود.«رابرت ساتلاف» ادامه داد: اوباما و جان‌کری در اظهارنظر خود درباره توافق ژنو، دستاوردهای این معامله را با عبارت‌هایی همچون «محدود شدن پیشروی» یا «جلوگیری از پیشروی» برنامه هسته‌ای ایران توصیف کردند. آنها از همان ابتدا قبول داشتند که حتی با این توافق، برنامه هسته‌ای ایران ادامه و توسعه می‌یابد. برخی مفسران بر مهمترین جنبه این توافق تمرکز کرده‌اند یعنی این وعده که در نهایت ایران ممکن است اجازه یابد اورانیوم به میزان نیاز تا هر سطحی که بخواهد، غنی کند. این را می‌توان از پاراگراف‌های طرح مشترک اقدام که به توافق نهایی مربوط می‌شود، دریافت کرد.وی ادامه می‌دهد: از این جمله دو نکته قابل دریافت است:‌این که واشنگتن و شرکایش پذیرفته‌اند، توافق نهایی به ایران حق غنی‌سازی می‌دهد بنابراین معامله نهایی حاوی یک امتیاز بزرگ برای ایران خواهد بود.به نوشته مدیر موسسه واشنگتن، وقتی همزمان به نتیجه ماجرای تسلیحات شیمیایی سوریه نیز نگاه می‌کنیم، بدون شک درمی‌یابیم که تهدید توسل به زور آمریکا بخش زیادی از اعتبار خود را از دست داده است. شدیدترین واکنشی که در توافق ژنو برای سرپیچی ایران در نظر گرفته شده، پایان لغو محدود تحریم‌ها و شاید تصویب تحریم‌های جدید است. باراک اوباما اخیرا خاطرنشان کرد که خود را برای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات و نه از طریق رویارویی مسئول می‌داند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، در ادامه این مطلب آمده است؛ این مسئله دو تاثیر خواهد داشت:‌ کشورهایی که الگوی واشنگتن در خصوص تحریم‌ها را دنبال کردند، ممکن است حالا دیگر برای دنبال کردن قوانینی که میلیاردها دلار برایشان هزینه داشته است، خیلی احساس مسئولیت نکنند. همچنین قدرت‌های منطقه‌‌ای که به دولت اوباما برای برخورد با ایران اعتماد کرده بودند، حالا ممکن است به تنهایی اقدام کنند. عربستان حالت تدافعی به خود می‌گیرد و به همکاری هسته‌ای با پاکستان روی می‌آورد. اسرائیل نیز که توافق را یک اشتباه تاریخی می‌داند، ممکن است حداقل تا وقتی توافق ژنو پا برجاست، وارد یک جنگ سرد با آمریکا شود.
«رابرت ساتلاف» در ادامه می‌نویسد: سوال این است که آیا نتانیاهو این‌قدر عصبانی هست که این جنگ سرد را با فرستادن اف شانزده‌هایش به ایران حرارت بخشد. اما به‌رغم همه این مسائل، احتمال اقدام یکجانبه اسرائیل علیه ایران در این شش ماه صفر است. خطرات سیاسی این اقدام بسیار بالاست. اما اسرائيل ممکن است تلاش‌های خود را در کنگره آمریکا متمرکز کند و در صورت سرپیچی ایران، دوستان خود را به تصویب تحریم‌های جدید و محدود کردن اختیارات دولت در تمدید دوره شش ماهه وادارد. کنگره همچنین می‌تواند با استناد به ادعای حمایت ایران از تروریسم و سابقه حقوق بشر، تحریم‌های جدید تصویب کند. دولت نیز قطعا با این اقدامات مخالفت خواهد کرد. از این رو ممکن است یک جنگ در راه باشد.مدیر موسسه واشنگتن در پایان توصیه می‌کند، در چنین شرایطی بهتر است دولت اوباما آن بخش از دستاوردهای معامله ژنو را که اهمیت بیشتری دارند، دنبال کند و با اجرای قاطعانه این توافق و ادامه تحریم‌‌ها و کار در جهت توافق نهایی مانع بحرانی شدن اوضاع شود.
2 فروند ناو موشک‌انداز و یک فروند ناو پشتیبانی
اینگونه اقدام جنگ افروز انه پیام پاسداران جنگ افروز در دفاع از پروژه ی هسته ای ومخالفت با توافق هسته ای در ژنو است .
به گزارش واحد مرکزی خبر، 2 فروند ناو موشک‌انداز و یک فروند ناو پشتیبانی دیروز با رمز یا حسین(ع) به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بوشهر ملحق شد.این ناوها شامل ناوهای موشک‌انداز نیزه و تبرزین و ناو پشتیبانی سیرجان است که با حضور سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در بوشهر به ناوگان دریایی کشور پیوست.امیر دریادار دوم عباس زمینی فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش در بوشهر گفت: این شناورها پس از سال‌ها غیرعملیاتی بودن در مدت 2 سال اخیر به دست توانمند کارکنان فنی نیروی دریایی جمهوری اسلامی با استفاده از صنعت بومی کشور، صنایع دفاع و پشتیبانی علمی وزارت دفاع با محوریت نیروی دریایی ارتش و بدون نیاز به کارشناسان خارجی در بوشهر بازسازی و نوسازی شده‌اند. وی افزود: ناوهای موشک‌انداز تیزرین و نیزه از نسل ناوچه همیشه جاویدان پیکان است.زمینی گفت: تعمیرات اساسی این 2 ناو خرداد 90 شروع شد و پس از 30 ماه کار مفید قطعات حساس و مهم بومی‌سازی و برخی سامانه‌ها تعویض و به روز رسانی شدند.وی افزود: از مهم‌ترین اقدامات در حوزه قدرت بازدارندگی این ناوها نصب و راه‌اندازی‌سامانه پرتاب موشک‌های نور و قادر، توپ 75 میلیمتری، اتصال آنها به سامانه کنترل آتش یکپارچه، نصب و راه‌اندازی رادار ناوبری، است.وی گفت: این شناورها آماده مقابله با نبردهای هوایی و هرگونه تهدید موشکی است. وی در خصوص ناو پشتیبانی سیرجان هم گفت: تعمیرات این شناورها پس از آب‌اندازی نخستین عملیات دریایی خود را آغاز می‌کنند. فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: نیروی دریایی در آینده ناوهایی با کلاس موج و جماران با مدل‌های بالاتر خواهد ساخت.زمینی در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: ناوشکن دماوند هم‌اکنون در منطقه چهارم در انزلی است و مراحل آزمایشات خود را طی می‌کند و به زودی مراسم الحاق آن به ناوگان نیروی دریایی انجام می‌شود. وی بیان کرد: همچنین ناوهای موشک‌انداز پیکان، جوشن، درفش در سنوات قبل ساخته و تحویل ناوگان نیروی دریایی ارتش شدند.فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت: ناوهای جماران، پیکان، جوشن به جای ناوهایی به همین اسم که غرق شده بودند ساخته شده و در آینده ناوهایی با کلاس موج و جماران ساخته خواهد شد.زمینی تصریح کرد: نیروی دریایی در آینده ناوهایی با کلاس موج و جماران با مدل‌های بالاتر خواهد ساخت و برنامه مدونی هم تا افق 1404 خواهد داشت.
اجرایی نشدن وعده دولت
بازهم یک مورد دیگر جوسازی تبلیغاتی علیه ی دولت وحسن روحانی.
ساری- فارس: دبیر انجمن صنفی جوجه یک روزه مازندران گفت: وعده دولت در تامین نهاده‌های دامی محقق نشد.حمزه درواری اظهار داشت: صادر نشدن حواله معرفی از سوی معاون وزیر مشکل جدی است که تولیدکنندگان طیور در مازندران را تهدید می‌کند.وی به فعالیت شرکت پشتیبان در تامین و توزیع متوازن نهاده‌های دامی اشاره کرد و ادامه داد: این شرکت با تصمیمات خود سبب افزایش قیمت برخی از نهاده‌های دامی شد.درواری ورود واسطه‌ها و دلالان در تامین نهاده‌های دامی را معضلی در افزایش قیمت و نامرغوب بودن نهاده‌ها عنوان کرد و یادآور شد: تشکل‌های دامی نیازهای خود را به طور رسمی اعلام کنند تا واسطه‌گری‌ها کم شود.وی هورمونی بودن مرغ‌های مازندران را رد کرد و گفت: هیچ مرغی هورمونی نیست، اما برخی تولیدکننده‌ها برای نگهداری بیشتر و پیشگیری از بیماری‌ از داروی آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند.
بدون شک هدف فشار برروی وزارت بهداشت و درمانو تبلیغ منفی برروی دولت و رئیس جمهور است . در هر صورت مرتبط به جنگ قدرت و ثروت باندها می باشد .
خواهر احمد عزیزی گفت: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مساعدت در درمان احمد عزیزی ادامه روند درمانی برادرم نیازمند کمک مسئولان است.به گزارش فارس، زینب عزیزی گفت: اعتبار دفترچه بیمه احمد تمام شده است و چون تمدید نشده چند ماهی است که مجبوریم داروهای برادرم را با قیمت گران و به صورت آزاد تهیه کنیم.وی افزود: پیش از این رئیس سازمان صدا و سیما هزینه بیمه احمد را پرداخت می‌کرد که از این بابت از ایشان ممنونیم، اما با تمام شدن مدت بیمه تامین مالی داروهای برادرم مشکل شده است.احمد عزیزی از 15 اسفند ماه 86 تاکنون بر اثر اختلالات کلیوی و در حالت اغما در بیمارستان امام‌رضا(ع) کرمانشاه در بخش آی‌سی‌یو بستری است و هم‌اکنون اعتبار دفترچه بیمه وی از 27 اردیبهشت ماه به اتمام رسیده و خانواده ایشان مجبورند داروهای ایشان را به صورت آزاد تهیه کنند.
موضع گیری علیه ی تیم هسته ای دولت وتوافق ژنو  و همسویی با سربازجو شریعتمداری می باشد
منوچهر محمدی، استاد روابط بین‌الملل گفت؛ نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد و یقین داریم آنها در توافق هسته‌ای زیر قولشان می‌زنند.منوچهر محمدی، استاد دانشگاه رشته روابط بین‌الملل، در مراسم رونمایی از کتاب «امپریالیسم بشردوستانه»- نوشته ژان بریک مانت و ترجمه فواد ایزدی- گفت: رسالتی که 34 سال از آن غفلت شده است، این است که ما ماهیت و واقعیت استکبار و امپریالیسم را برای مردم خودمان تشریح کنیم.وی افزود: 34 سال انواع جنگ، توطئه و تحریم ملت ما را قویتر از گذشته کرده است و اگر امروز هم می‌بینیم عده‌ای یک نوع نگاه خوشبینانه نسبت به آمریکا دارند باید بدانند که واقعا به اشتباه می‌روند. آمریکا تا ایران اسلامی را زیر پای خودش له کرده حس نکند آرام نمی‌شود.این استاد دانشگاه درباره کتابی که در این مراسم رونمایی شد، اظهار داشت: این کتاب در حقیقت گوشه‌ای از جنایات امپریالیسم آمریکا را نشان می‌دهد ولی همه جنایات آن در این کتاب نیامده است. توصیه می‌کنم کار مطالعاتی و تحقیقاتی بیشتری در این حوزه انجام شود و محققان ما مورد به مورد جنایات آمریکا را مطالعه کنند.محمدی گفت: امروز کتاب‌هایی در آمریکا راجع به فروپاشی این کشور نوشته می‌شود و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌بینی کرده‌اند که این حکومت با این شیوه 10 تا 15 سال بیشتر ادامه پیدا نخواهد کرد و یقین بدانید فروپاشی آمریکا بدتر از فروپاشی شوروی خواهد بود.به گزارش فارس، وی در پایان سخنانش با اشاره به مسئله مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو اظهار داشت: آنها که دلبسته‌اند مسئله ما از طریق توافق حل شود چندان امیدوار نباشند چون به آمریکا اعتمادی نیست. فریب و دروغ اساس کار این کشور است. اگر انتظار داریم آنها حرف حق ما را بشنوند اشتباه کرده‌ایم و یقین بدانیم آنها مثل سال 82 زیر قولشان خواهند زد.