وافقات ايران و عراق در سفر نوري مالكي به تهران.

معاون اول رئيس جمهور:
توافقات ايران و عراق در سفر نوري مالكي به تهران.
 14 آذر -92
 
پس ازاینکه نوری مالکی مزدور ودست نشانده دست خالی از آمریکا بازگشت. برای اینکه صدای مخالفانش را در عراق خاموش کند روی به ربودن وترور  رهبران شیوخ عراقی اهل سنت آورده  است . از سوی دیگر برای حفظ جایگاه خود و پیش برد  هدف سومین بار نخست وزیر شدنش  بیشتر توی دامان اربابانش در تهران غش کرده است. اما هل دادن جهانگیری مهره ی رفسنجانی ومعاون اول رئیس جمهور برای این  به استقبال  نوری مالکی مزدور و دست نشانده رفته است تا تلاش مذبوحانه برای عادی سازی و  جا انداختن  مبنی بر این شود که گویا  این مزدور آدمکش منفور نوری مالکی از سوی بیت رهبر وپاسداران به تهران فراخوانده نشده است تا اوامرمورد نظر به این مزدور دست نشانده دیکته شود . غافل از آنکه جهانگیری  در این دیدار بند را آب داده است زیرااز  دولت غیر مشروع و یک مستبد قاتل آدمکش در عراق   اعتراف کرده که  ما همواره با دولت مردمي عراق همكاري‌هاي خوبي داشته‌ايم یعنی اینکه در تمامی جنایاتی كه  روزانه در عراق  اتفاق می افتد صحه گذاشته است که رژیم جنایتکار فاشیستی مذهبی حاکم بر این شریک جرم می باشد . مسخره تر اینکه فاش کرده است اراده سياسي در سطوح بالاي مديران  دو کشور تروریست پرور وحامی تروریست وصادر کننده ی آن به کشورهای همسایه و منطقه  از موضع فرار به جلو  مدعی شدند دو كشور پيش نياز متوقف شدن خشونت در منطقه هستند نمونه این پیش نیازمداخله گری آشکار شان در سوریه وحمایت از بشار اسد جنایتکار است .  برای همین جهانگیری  درباره موضوع سوريه گفته است راه حل وضعيت سوريه، به طور قطع راه حلي سياسي است و دامن زدن به مسايل سوريه مطمئنا به نفع مردم اين كشور نيست. و افزوده با تعامل مي‌توان مساله سوريه را حل كرد . یعنی اینکه بدون توجه به کشته شدن بیش از 100 هزار نفر از مردم سوری بشاز اسد جنایتکار هم پیمان حاکان ایران  همچنان بر سر قدرت بماند تا بیش از اینها مرتکب جنایت ضد انسانی شود . در جواب نوري المالكي مزدور دست نشانده  برای خوش خدمتی و سر سپردگی بشتر موازی حیاط خلوت کردن عراق گفته  مبادلات تجاري دو كشور مي‌تواند به 15 ميليارد دلار برسد .
معاون اول رئيس‌جمهور با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره با دولت مردمي عراق همكاري‌هاي خوبي داشته است، گفت: در نشست با نوري المالكي نخست‌وزير عراق توافقات خوب و مناسبي حاصل شد. نوري المالكي نخست‌وزير عراق صبح ديروز در رأس هيات عالي رتبه وارد تهران شد و در مجموعه فرهنگي و تاريخي سعدآباد تهران مورداستقبال رسمي معاون اول رئيس جمهوري قرار گرفت. به گزارش ايرنا،اسحاق جهانگيري شامگاه چهارشنبه پس از ديدار و مذاكرات دوجانبه با نوري المالكي در جمع خبرنگاران افزود: نظر دو طرف بر ارتقاي روابط بين‌المللي بود؛ ما همواره با دولت مردمي عراق همكاري‌هاي خوبي داشته‌ايم كه در نشست امروز توافقات مناسبي به عمل آمد. وي تصريح كرد: توسعه مناسبات دو جانبه در دستور كار دو طرف قرار دارد و فرصت‌هاي مناسبي وجود دارد كه بازرگانان با قبول توافقات طرف عراقي در بخش‌هاي مختلف نفت و گاز، مسكن، پروژه‌هاي عمراني و تجاري بتوانند همكاري‌هاي خود را گسترش دهند. جهانگيري اظهار اميدواري كرد با سفر نخست‌وزير عراق، مناسبات دو كشور روز به روز بيشتر شود. وي اراده سياسي در سطوح بالاي مديران كشورها را پيش نياز متوقف شدن خشونت در منطقه بيان كرد و گفت: اين اراده در ايران وعراق وجود دارد. معاون اول رئيس‌جمهور درباره موضوع سوريه نيز گفت: راه حل وضعيت سوريه، به طور قطع راه حلي سياسي است و دامن زدن به مسايل سوريه مطمئنا به نفع مردم اين كشور نيست. وي با بيان اينكه با تعامل مي‌توان مساله سوريه را حل كرد، اظهار اميدواري كرد كه در نشست ‍ژنو2 توافق‌هايي حاصل شود. جهانگيري با بيان اينكه تروريسم، مشكل جدي منطقه است، گفت: تعامل گسترده‌اي وجود دارد تا با تروريسم كه امروزه به مشكل جدي منطقه‌اي تبديل شده است، مبارزه كنيم و خشونت را از منطقه برطرف كنيم. 
نوري المالكي: مبادلات تجاري دو كشور مي‌تواند به 15 ميليارد دلار برسد 

نخست وزير عراق، اعلام كرد كه حجم مبادلات تجاري دو كشور مي‌تواند به 15 ميليارد دلار برسد. نوري المالكي پس از استقبال رسمي اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس جمهوري و مذاكرات دو جانبه در جمع خبرنگاران افزود: حجم مبادلات تجاري بين دو كشور جمهوري اسلامي ايران و عراق حدود سه ميليارد دلار است كه مي‌تواند به 12 و حتي 15 ميليارد دلار برسد. وي با بيان اينكه درباره ايجاد راه‌هاي مختلف براي گسترش مبادلات تجاري بين دو كشور توافق‌هايي حاصل شد، تصريح كرد: تمامي اين گام‌ها، حركت‌هاي مثبتي براي تحقق منافع دو كشوري است كه اشتراكات تاريخي گسترده‌اي با يكديگر دارند. نخست وزير عراق با تاكيد بر تقويت و تحكيم روابط دو كشور گفت: در مذاكرات امروز درباره ديدارهاي هيات‌هاي ايراني و عراقي تاكيد كرديم كه اين ديدارها بيشتر شود چرا كه اين مذاكرات هم به نفع دو كشور و هم منطقه خواهد بود. وي ادامه داد: در مذاكرات امروز مطرح شد كه شركت‌هاي ايراني كه به عراق مي‌آيند امكانات و توانايي‌هاي لازم براي اجراي كارها را داشته باشند. نوري المالكي تصريح كرد: ما از اتحاد كشورها، ثبات و آرامش در منطقه، راه حل‌هاي سياسي و عدم دخالت در مسايل ديگران حمايت مي‌كنيم و با هر چه غير از اين موافق نيستيم. ديدار با مقامات عالي جمهوري اسلامي ايران از جمله رهبر معظم انقلاب،دكترحسن روحاني رئيس جمهور، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و محمدجواد ظريف وزير امورخارجه از برنامه‌هاي نوري المالكي در اين سفر است.