خوراكي‌ها

خوراكي‌ها 13 آذر-92
گياهي با خواصي شگفت انگيز.
هر روز صبح چاي آويشن را با عسل آويشن ميل كنيد، زيرا براي سوء هاضمه و معده مفيد است."آويشن" يك گياه شگفت انگيز با خواص دارويي اثبات شده كه در زمين‌هاي خشك رشد مي‌كند. رومي‌ها براي تصفيه هوا از آويشن استفاده مي‌كردند و قبل از حمام كردن مقداري آويشن در حمام مي‌گذاشتند تا معطر شود.دكتر "هنري ژوايو" توصيه مي‌كند هر روز صبح چاي آويشن با عسل آويشن ميل كنيد زيرا براي سوء هاضمه و معده مفيد است. او مي‌گويد حتي بوي آويشن درمان گر است. اين دارو حس بويايي از دست رفته را بر مي‌گرداند و براي تقويت حافظه و بيماري‌هاي عصبي و پاركينسون و آلزايمر مفيد است. وي مي‌گويد بوئيدن آويشن جلوگيري از سرماخوردگي مي‌كند و خنثي‌كننده آنژين است.او مي‌گويد: هر روز از اسانس آويشن براي نفس كشيدن استفاده كنيد زيرا معطر است و جلوگيري از بيماري مي‌كند. اين گياه كوچك بيماري‌هايي مانند جذام، فلج و عفونت مفيد و سكسكه و گزش جانوران سمي را درمان مي‌كند. ويتامين‌هاي كا، كلسيم، آهن منگنز و روي دارد و ويتامين آ كه براي بينايي و چشم و ويتامين‌اي آن براي بارداري مفيد است.
آويشن در درمان موارد زير نيز موثر است:
گلو درد چركي، بوي بد دهان، عفونت گوش، برونشيت، دفع انگل، دندان درد، شب‌كوري، ناراحتي كبدي، چاقي، ورم كليه،
تصفيه‌كننده خون، اختلال‌هاي مغزي، آسم، درد سياتيك، آرتروز و واريس موثر است.
استحمام با آب جوشيده آويشن در تسكين درد رماتيسم شفا بخش بوده و در رفع لاغري موضعي نيز موثر مي‌باشد. از جوشانده غليظ آويشن در تقويت پياز مو استفاده مي‌شود از دم‌كرده آن مخلوط با عسل در صبحانه به چاي استفاده كنيد.
براي بي‌خوابي مفيد است و در درمان اسهال موثر است و براي جلوگيري از ريزش مو 20 گرم آويشن را در يك ليتر آب جوشانده ريخته و هرچند روز يك بار به سر بماليد