صدا و نامه ي شما.

صدا و نامه ي شما. 14 دی -92
آيا واقعاً فكر مي‌كنيد رئيس‌جمهور قبلي يارانه نقدي را مفتي به ما داده تا اينكه حذف شود. نان از 75 تومان به 400 تومان، شير يارانه‌اي از 200 به 1200 تومان، بنزين از 100 آزاد به 700 تومان، گاز، برق و آب 5 برابر، اجاره منزل هم 4 برابر شده است!؟ * يك شهروند تهراني: اين چه عدالتي است كه به حقوق 5 ميليوني 18 درصد و به حقوق 900 هزار توماني هم 18درصد بايد اضافه شود! اگر به حقوق 5 ميليوني 18درصد اضافه شود، 900 هزار تومان مي‌شود، حال اگر به حقوق 900 هزار توماني 40 درصد هم اضافه شود، 360 هزار تومان مي‌شود، اين خود بزرگترين تبعيض مي‌باشد! اميدواريم مسئولان طرحهاي ذهنشان را از روزمرگي بيرون بياورند و تصميمات خردمندانه‌تري بگيرند. براي نجات بشريت در درجه اول و بعد براي زندگي توام با آرامش و آسايش خودمان بايد به محيط زيست خود توجه جدي كرده و به اين حقيقت واقف باشيم كه اگر كفران نعمت كرديم قطعاً عذاب الهي نصيب ما خواهد شد. 
* جمشيدي از تهران: مي‌خواستم بدينوسيله از طريق روزنامه شما از دولت آقاي روحاني خواهش كنم در مورد شناسايي افرادي كه نيازمند سبد كالا هستند بيشتر دقت كنند و اقشار هدف را منحصر به كميته امداد و جاهاي خاص نكنند. به خاطر اينكه كساني هستند كه با گرفتن سبد كالا بخشي از مشكلاتشان حل مي‌شود. از روزنامه شما و ساير رسانه‌هاي گروهي تقاضا دارم در اين مورد مقالات مفصل تهيه كنند. 
* حقگو از تهران: آيا واقعاً فكر مي‌كنيد رئيس‌جمهور قبلي يارانه نقدي را مفتي به ما داده تا اينكه حذف شود. نان از 75 تومان به 400 تومان، شير يارانه‌اي از 200 به 1200 تومان، بنزين از 100 آزاد به 700 تومان، گاز، برق و آب 5 برابر، اجاره منزل هم 4 برابر شده است!؟
* يك شهروند تهراني: اين چه عدالتي است كه به حقوق 5 ميليوني 18 درصد و به حقوق 900 هزار توماني هم 18درصد بايد اضافه شود! اگر به حقوق 5 ميليوني 18درصد اضافه شود، 900 هزار تومان مي‌شود، حال اگر به حقوق 900 هزار توماني 40 درصد هم اضافه شود، 360 هزار تومان مي‌شود، اين خود بزرگترين تبعيض مي‌باشد! اميدواريم مسئولان طرحهاي ذهنشان را از روزمرگي بيرون بياورند و تصميمات خردمندانه‌تري بگيرند. 
* خانم صفاري از فومن: به مسئولان ذيربط بگوييد براي رانندگان تاكسي شهرستان‌ها هم سبد كالا در نظر بگيرند. 
* طاهري از تهران: چرا در روزهاي تعطيل براي جابجا شدن با اتوبوس، آن هم در يك مسير پرتردد و پر از مسافر، بايد بيش از يك ساعت در ايستگاه منتظر اتوبوس بود؟ 
نامه‌هاي شما
به بهانه پاكسازي پارك "النگدره" گرگان توسط گروه رفتگران طبيعت استان 
* ضرورت حفاظت از محيط زيست 
به اتفاق عده‌اي از جوانان و علاقمندان به محيط زيست عضو گروه رفتگران طبيعت استان گلستان به جنگل "النگدره" گرگان رفته و مشغول پاكسازي مناطق آلوده به زباله شديم. زماني كه مشاهده كردم جوانان با چه شور و علاقه‌اي در پاكسازي منطقه مشاركت مي‌كنند، با خود فكر كردم كه ما چگونه محيط زيست خود را آلوده و به مرور زمان نابود مي‌كنيم. امروز زندگي بشر در شرا?ط بحراني است و بسياري از كارشناسان و متخصصان رشته محيط زيست مدعي شده‌اند كه تمدن فعلي بشر امكان ادامه يافتن را نداشته و بايد به اين گونه زندگي كردن توجه كرده و آنرا متوقف نماييم. امروز زمين درحال نابودي است و بالتبع آن انسان هم در معرض نابودي خواهد بود. آنقدر وضعيت محيط زيست در جهان دچار بحران شده است كه زماني يكي از مشاوران محيط‌زيست سازمان ملل معتقد بود: (تنها يك راه براي نجات زمين داريم و آن هم اين كه از همين حالا مصرف تمام سوخت‌هاي فسيلي از جمله نفت و بنزين و گازوييل و زغال سنگ متوقف شود.) يكي از كارشناسان گلستاني اعلام كرده كه استان گلستان با اين برخوردهاي غم‌انگيز با جنگلهاي خود، بزودي به بيابان تبديل خواهد شد. امروز سؤ‌ال اساسي اين است كه با اين شرايط چه بايد كرد؟ پاسخ آن است كه ما بايد در نوع نگاه خود به زندگي و استفاده درست از طبيعت تغيير ايجاد كرده تا در آرامش و امنيت و آسايش زندگي كنيم. قرآن مجيد به ما دستور مي‌دهد كه لازم است محيط زيست خود را حفظ كنيد و با طبيعت آشتي نماييد وگرنه به عذاب الهي دچار مي‌شويد يعني اگر تمدنها ايمان مي‌آوردند و تقوا به خرج مي‌دادند ما نعمتهاي آسمان و زمين را بر رويشان مي‌گشوديم. اما آنها تكذيب كردند و به همين خاطر به عذاب الهي دچار شدند. بنابر اين براي نجات بشريت در درجه اول و بعد براي زندگي توام با آرامش و آسايش خودمان بايد به محيط زيست خود توجه جدي كرده و به اين حقيقت واقف باشيم كه اگر كفران نعمت كرديم قطعاً عذاب الهي نصيب ما خواهد شد.
اميدوارم دولت تدبير و اميد با گسترش نهادهاي مدني و سازمانهاي مردم نهاد و گروه‌هايي مثل رفتگران طبيعت استان گلستان زمينه همكاري مردم را براي حفاظت از محيط زيست فراهم كرده تا همه با هم با طبيعت آشتي نماييم. روح‌الله كلانتري - گرگان
ميدان حسن آباد فراموش شده 
ساكنان و رهگذران ميدان حسن آباد تهران، گرچه ديگر صاحب ميدان در اين مكان نيستند، اما متوقع‌اند كه اين ميدان به عنوان نماد قديمي، بيشتر مورد توجه مسئولان شهرداري قرار گيرد. سنگفرش وقتي جاي آسفالت را مي‌گيرد و روزانه انبوه خودروها از روي آن رفت و آمد مي‌كنند، لق مي‌شود و نبايد نسبت به آن بي‌اعتنا بود، بلكه بايد سنگفرش‌ها را با زيرساخت‌ها، مقاوم‌تر كنند. از شهرداري منطقه تقاضا داريم سنگفرش‌هاي لق را رسيدگي و ترميم كند. يعقوب. ف - تهران