افشای راز جنايت خونين باغ شانديز

کد خبر۱۷۵۲۴۳
۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
رييس پليس آگاهي خراسان رضوي از دستگيري مردي خبر داد كه پس از چهار سال راز جنايت شريكش را كه در صندوق عقب خودروي پژو يافت شده بود، فاش كرد.

سرهنگ بيدمشكي در تشريح جزييات دستگيري عامل قتل مردي در سال 88 گفت: در پي وصول پرونده‌يي با عنوان مفقود شدن مردي 42 ساله به نام «محمد» در ارديبهشت ماه سال 88، رسيدگي به اين پرونده در دستوركار قرار گرفت.

وي با بيان اينكه يك روز بعد از اعلام فقداني، جسد اين فرد در صندوق عقب خودروي پژويي در بلوار دانشجو كشف شد، گفت: با كشف جسد فقداني، كارآگاهان اقدامات فني و پليسي خود را براي واكاوي زواياي پنهان اين جنايت آغاز كردند.

رييس پليس آگاهي خراسان رضوي با بيان اينكه ماموران اداره مبارزه با جرايم جنايي در تحقيقات خود به شريك كاري مقتول كه مردي 63 ساله به نام «محمد» بود، مظنون شدند گفت: فرد مظنون در بازجويي‌هاي اوليه منكر هر گونه تماس و رويت مقتول در روز حادثه شد.

بيدمشكي با بيان اينكه با توجه به اظهارات ضد و نقيض مظنون، كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم جنايي تحقيقات خود را براي يافتن سرنخي از اين فرد در جنايت متمركز كردند، گفت: نهايتا ماموران متوجه ارتباط مشكوك متهم و مقتول در يك محل شدند و با جمع‌آوري دلايل و مدارك مستند، با دستور مقام قضايي اين فرد را دستگير كردند.

وي با بيان اينكه اين فرد در مواجهه با مدارك و مستندات پليسي چاره‌يي جز بيان حقيقت نداشت، گفت: متهم در بازجويي‌هاي به عمل آمده اظهار داشت كه در ساعت 14:30 پانزدهم ارديبهشت ماه سال 88 در پي چند تماس تلفني، مقتول نزد من آمد و او را به باغ ويلايي دوستم در منطقه شانديز برده و زماني كه از خودرو پياده و به سمت ويلا در حركت بود، از پشت سر با قندشكن يك ضربه پشت سرش زدم.

رييس پليس آگاهي خراسان رضوي با بيان اينكه متهم به قتل در اعترافات خود عنوان كرد كه پس از افتادن مقتول، چند ضربه ديگر به سر «محمد» زده است، گفت: اين فرد در اظهارات خود عنوان كرد كه با همدستي فرد ديگري كه به او مبلغ 500 هزار تومان داده بود، جسد را در صندوق عقب خودرو قرار داده و در خيابان رها كرده است.

به گفته بيدمشكي، متهم پس از سير مراحل مقدماتي، با پرونده متشكله در اختيار مقام قضايي قرار گرفت