3 گزیده خبراوین نامه ی کیهان 27 بهمن -92

3 گزیده خبراوین نامه ی کیهان 27 بهمن -92
 این فرافکنی سیاست یک تیر وچند نشان زدن باترفند بازجویی وپرونده سازی زندان اوینی  از سوی سربازجو شریعتمداری است که ادامه ی سیاست صدور تروریسم وبحران وارتجاع به برون مرز ومداخله گری درامور داخلی کشور های منطقه می باشد .چون هدف تلاش مذبوحانه برای سفید کردن پرونده ی جنایتکارانه ی سپاه پاسداران در بحرین است ومتهم وانتقام گرفتن از عربستان است که چرا در عراق وسوریه ولبنان وبحرین ویمن مقابل اعمال نفوذ رژیم ولایتفقیه وپاسداران ایستاده است؟
ماموران آل خلیفه در سالگرد انقلاب مردم بحرین سرکوب معترضان را شدت بخشیده است. حمله شرم‌آور به یک بانوی محجبه، حمله به بزرگترین مسجد شیعیان و سرکوب معترضان با گلوله و گازاشک‌آور از جمله کارنامه ننگین رژیم آل خلیفه ظرف روزهای اخیر است.ماموران آل خلیفه در سالگرد انقلاب مردم بحرین سرکوب معترضان را شدت بخشیده است. حمله شرم‌آور به یک بانوی محجبه، حمله به بزرگترین مسجد شیعیان و سرکوب معترضان با گلوله و گازاشک‌آور از جمله کارنامه ننگین رژیم آل خلیفه ظرف روزهای اخیر است.همه این رویدادهای ناگوار مقابل چشمان نهادهای حقوق بشری بین‌المللی انجام می‌گیرد و آل خلیفه تحت حمایت غربی‌ها این جنایات را مرتکب می‌شود.با وجود همه این جنایت‌ها، مردم بحرین همچنان به اعتراض‌های خیابانی خود ادامه می‌دهند و در تظاهرات گسترده ضد حکومتی خود شعار سرنگونی سر می‌دهند.آنها بارها اعلام کرده‌اند که کوتاه نخواهند آمد و تا سرنگونی رژیم به اعتراض‌های خیابانی خود ادامه می‌دهند.خبر دیگر اینکه نیروهای رژیم آل‌ خلیفه در دشمنی مسلمانان بحرین به مسجد جامع امام صادق(ع) که بزرگترین مسجد شیعیان است یورش بردند و خساراتی به ساختمان این مسجد وارد آوردند.به گزارش شبکه العالم ماموران آل خلیفه با استفاده از گاز اشک‌آور یورش برده و این هتک حرمت با اعتراض نهادهای حقوق بشر و چهره‌های مذهبی بحرین مواجه شده است.در  این حال دیدبان حقوق بشر بحرین حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به مسجد جامع امام صادق(ع) در شهر الدراز را محکوم کرده است.شیخ «میثم سلمان» مسئول بخش «آزادی‌های دینی» در دیدبان حقوق بشر بحرین حمله به مسجد جامع امام صادق(ع)  در الدراز - که بزرگترین مسجد پیروان اهل‌بیت(ع) در بحرین به شمار می‌آید را نشانه شیوع انزجار طایفه‌ای در میان نهادهای رسمی کشور دانست.وی از جامعه جهانی خواست تا در پایان دادن به حملات سازمان‌یافته و مکرر علیه مساجدی که در دیوان اوقاف مذهب جعفری ثبت شده‌اند، نقشی عملی و موثر داشته باشند.شیخ سلمان خاطرنشان کرد مسجد امام صادق(ع) نزد شیعیان بحرین جایگاه عظیمی دارد، در این مسجد بزرگترین نماز جمعه بحرین برگزار می‌شود.مسئول بخش آزادی‌های دینی در دیدبان حقوق بشر بحرین از نهادهای بین‌المللی خواست به اعمال فشار علیه رژیم ادامه دهند تا حملات مکرر خود به مساجد و مراکز عبادی تشیع را متوقف کند
این گزارش هم ادامه گزارش خبر قبلی و فضا سازی علیه ی عربستان وپاک کردن اثر انگشت جنایتکارانه ی سپاه قدس وحزب الشیطان لبنان از موضع تاکتیکی – پوششی ضد آمریکایی  است
دیپلمات‌های غربی و عربی اعلام کردند، دولت عربستان به زودی شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه را به سامانه‌های ضدهوایی و موشک‌های ضدتانک مجهز می‌کند.دیپلمات‌های غربی و عربی اعلام کردند، دولت عربستان به زودی شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه را به سامانه‌های ضدهوایی و موشک‌های ضدتانک مجهز می‌کند.به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» از تصمیم عربستان در مورد افزایش کمک‌ها به مخالفان دولت سوریه خبر داد. بر اساس گزارش این روزنامه، دیپلمات‌های عربی و غربی می‌گویند چون عربستان از مذاکرات صلح ناامید شده است، قصد دارد مخالفان دولت سوریه را به سلاح‌های  پیچیده‌تر مجهز سازد. سامانه‌های ضدهوایی و موشک‌های ضدتانک از جمله این سلاح‌ها هستند.به نوشته وال استریت ژورنال، هنوز مشخص نیست چه تعداد از این سلاح‌ها در اختیار مخالفان سوری قرار می‌گیرد، اما به گفته مخالفان، این کمک‌ها قابل توجه و چشمگیر استبه گفته یک دیپلمات غربی، این کمک‌ها از طریق اردن و ترکیه به دست مخالفان می‌ر‌سد.
اظهارات اوباما
«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، در استقبال از  «عبدالله» شاه اردن در کاخ سفید، اعلام کرد که واشنگتن فشارها را بر دولت دمشق  بیشتر می‌کند. وی از کشورهای دیگر خواست که در این راستا با آمریکا هماهنگ شوند.کارشناسان دلیل اظهارات اوباما و حتی کمک‌های تسلیحاتی عربستان به مخالفان را تغییر موازنه قدرت در سوریه به نفع دولت «بشار اسد» می‌دانندجان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز به خبرنگاران گفت، از آنجا که گفت‌وگوهای صلح (ژنو-2) نتیجه نداده، اوباما نسبت به وخامت اوضاع انسانی در سوریه نگران است.
هلاکت 37 تروریست
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ارتش سوریه  طی عملیاتی در منطقه «غوطه شرقی» واقع در حومه دمشق، 17 تروریست سوری و خارجی را به هلاکت رساندند. تروریست‌های دیگر پس از این شکست، از منطقه عقب‌نشینی کردند.در منطقه جنوب حلب نیز نظامیان دولتی 20 فرد مسلح وابسته به گروه تروریستی داعش را کشتند. علاوه بر دو منطقه فوق، نظامیان سوری در مناطق «النبک» و «دیر عطیه» علیه گروه‌های مسلح دست به عملیات زدند. در مورد شمار احتمالی کشته‌ها و زخمی‌های این عملیات گزارشی نرسیده است.در همین حال، شبه‌نظامیان وابسته به داعش که نتوانستند مقابل نیروهای دولتی مقاومت کنند، غیرنظامیان را هدف قرار دادند؛ به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، شبه‌نظامیان داعش 27 غیرنظامی را در شهرک «حریتان» به طور دستجمعی اعدام کردند. به گفته منابع محلی، هفت نفر از اعدام‌شدگان از اعضای یک خانواده بودند.
سایر رویدادها
* به گفته برخی منابع، مقامات سعودی و مفتی‌های تندروی این کشور بر سر حمایت از تروریست‌های سوری دچار اختلاف شده‌اند.* فیصل مقداد معاون وزیر خارجه سوریه، گفت که خواسته‌های غیرواقعی مخالفان دولت، مذاکرات ژنو را به شکست کشانده است.* شیخ نعیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ترکیه دیدار و با آنها درباره تحولات سوریه گفت‌وگو کرد.
وزارت نیرو اعلام کرد
واقعاً بیش از حد مسخره است که با وجود  بارندگی ادامه دار برف وباران در اغلب استان های کشور ولی هشدار داده شده در ماه دوم زمستان در تهران و 7 شهر بزرگ در مرز هشدار آب  می باشد.
قائم‌مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه تهران، اصفهان، بندرعباس، مشهد، قم، شیراز، اهواز و آبادان در مرز هشدار قرار گرفته است، گفت: بدترین سال از لحاظ بارش را پشت سر می‌‌گذاریم. قائم‌مقام وزیر نیرو با اعلام اینکه تهران، اصفهان، بندرعباس، مشهد، قم، شیراز، اهواز و آبادان در مرز هشدار قرار گرفته است، گفت: بدترین سال از لحاظ بارش را پشت سر می‌‌گذاریم.به گزارش مهر، ستار محمودی دیروز در نشست شورای آب با اشاره به بارش‌های یکی دو هفته اخیر گفت: بررسی آمارها بیانگر این است که حجم بارندگی‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون در رتبه آخر 46 سال گذشته قرار دارد و در واقع بدترین سال از لحاظ بارش‌ها تاکنون است .قائم‌مقام وزیر نیرو اظهار داشت: دخل و خرج منابع آبی در کشور نامناسب و دخل منابع آبی داخلی خالی است. محمودی گفت: برخلاف ظاهر فراوان بارش‌ها، کشور در بدترین سال بارندگی قرار دارد.وی ادامه داد: وضعیت رواناب‌های کشور نیز مناسب نیست و در زمان کنونی در رتبه 44 میانگین آماری 46 ساله کشور قرار دارد. وی ابراز امیدواری کرد: با بارش‌های مناسب در دو ماه آینده، حجم قابل توجهی از رواناب‌ها را در اسفند و فروردین شاهد باشیم.به گفته وی، در حوزه آب و فاضلاب شهری و روستایی و در حوزه مدیریت منابع آب برای تمام سدهایی که مصرف آب شرب دارند، باید برنامه مشخصی تا آذر  ماه سال آینده با ضریب اطمینان بالا طراحی شود.این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: برای مشهد، بندرعباس و قم باید یک کمیته خاص ایجاد شود و به صورت  دایمی بحث آب شرب این شهرها پایش شود. وی با بیان اینکه در استفاده از منابع سدها اولویت با تامین آب شرب است تصریح کرد: باید پیش ‌بینی‌های دقیق‌تری در بخش آب شرب صورت گیرد و گزارش‌های ماه به ماه از طریق مدیریت منابع آب پایش شود.محمودی با بارش برف سنگین در روزهای 12 تا 17 بهمن ماه امسال در استان‌های مازندران، گیلان و خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که به لحاظ آب و برق در این مناطق به وجود آمد، شرکت‌های توانیر و مهندسی آب و فاضلاب کشور و شرکت‌های استانی از نخستین دقایق وارد عمل شدند و تمام امکانات خود را برای برطرف کردن مشکل  بسیج کردند.وی، بحث کیفیت آب شرب روستاها را بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: کیفیت آب همواره خط قرمز ما بوده است. محمودی، یک ماه آینده را فرصتی طلایی برای برنامه‌ریزی مناسب برای تامین آب و پاسخگویی به نیازهای مردم مطرح کرد.