توصيه‌هاي پزشكي بهمن -92 5گام براي فرار از خشكي چشم‌ها

 توصيه‌هاي پزشكي  14 بهمن -92
5گام براي فرار از خشكي چشم‌ها 
اشك چيزي فراتر از آب ساده است. اشك، مخلوط پيچيده‌اي‌ از آب، چربي‌ها، پروتئين، مواد معدني، مواد ضد باكتري و عوامل رشد است. اين مخلوط، سطح چشم را نرم و شفاف مي‌سازد و ديد خوب بدون آن امكان پذير نيست اما گاهي اشك چشم‌ها خشك شده و مشكلاتي در چشم ايجاد مي‌كند. چشم هميشه بايد با طراوت و شاداب باشد تا مشكلي نداشته و به راحتي كارش را انجام دهد، اما گاهي اوقات بنا به شرايط خشك مي‌شود كه در پي آن مشكلاتي مانند ضعيف شدن چشم به وجود مي‌آيد. براي آنكه بتوان از كويري شدن چشم‌ها فرار كرد نياز به رعايت برخي قوانين است كه در ادامه با هم مرور كه احساس خشكي كرديد سعي كنيد حداقل چند دقيقه‌اي از رايانه‌ها دوري كنيد تا چشم شما بتواند خود را بازسازي كند
** اشك‌هاي مصنوعي يكي ديگر از راه‌هاي برطرف كردن خشكي چشم است. اين اشك‌ها را مي‌توانيد بدون نسخه از داروخانه‌ها خريداري كنيد و براي روزانه دو قطره در هر چشم بريزيد. اين قطره‌ها چشم شما را شست و شو مي‌دهد و آن را مرطوب مي‌كنند. 
** استفاده از امگا-3 مي‌تواند يكي از بهترين راه‌هاي سازش چشم باشد. ماهي خوراكي مفيدي است كه هر بار خوردن آن ميتواند بسياري از بيماري‌هاي جشمي را از بين ببرد. براي آن كه امگا-3 زيادي جذب كنيد گردو را فراموش نكنيد. 
** اگر چشم‌هاي شما به قدري ضعيف است نياز به استفاده از لنز يا عينك داريد دقت كنيد كه دليل اصلي خشي چشم شما فشاري است كه براي ديدن به ان‌ها مي‌آوريد. براي جلوگيري از اين موضوع به محض آنكه به خانه رسيديد مي‌كنيم: 
** تكنولوژي اولين دليل به وجود امدن مشكلات چشمي است. اين روزها بخشي از زندگي ما در كنار فناوري‌هاي مختلف قرار گرفته است به طوري كه با رايانه، تلفن همراه و دستگاه‌هاي بسيار در ارتباط هستيم. هربارسريعا لنز يا عينك را برداريد تا چشم‌ها كمي استراحت كنند. 
** محيط خانه يا محل كار را در نظر داشته باشيد چرا كه هوا نيز يكي از عوامل از بين رفتن رطوبت چشم است. استفاده از مرطوب كننده‌هاي هوا يا دستگاه‌هاي بخور مي‌تواند گزينه مناسبي براي مرطوب كردن هوا و جلوگيري از اين مشكل باشد.