چند مكان بسيار خطرناك جهان را بشناسيد.


چند مكان بسيار خطرناك جهان را بشناسيد.29 بهمن - 92

باغ سمي در انگليس اولين باغ مخصوص گياهان سمي در انگليس با الگو‌برداري از. باغ‌هاي مخصوص گياهان دارويي و سمي كه در ايتاليا و در حدود سال‌هاي 1500 ميلادي تاسيس شده بود، ساخته شد. باغ سمي Alnwick باغ مخصوصي است كه به طور اختصاصي بر روي كاشت گياهان سمي و مرگبار كار مي‌كند. اين موسسه داراي انواع مختلفي از گياهان با تركيب‌هاي داراي مخدر و تنباكو است و همچنين داراي مجوز پرورش و كاشت گياهاني مخصوص براي بدست آوردن حشيش و كوكائين براي مصارف خاص است. 
جزيره مارها در برزيل 
جزيره‌اي در محدوده حاكميت كشور برزيل كه البته كمتر انساني به آن پاي گذاشته است. بر اساس محاسبات انجام شده در هر مترمربع از اين جزيره چيزي بين 1 تا 5 مار زندگي مي‌كند. انواع مارهاي سمي و غير سمي در اندازه‌ها مختلف در اين جزيره زندگي مي‌كنند.همچنين گونه خاصي از افعي در اين جزيره ساكن است كه مخصوص اين جزيره و كشور برزيل است و نزديك به 90 درصد از گزارش‌هاي مرگ بار مار زدگي در برزيل مربوط به آن است. سم اين مار گوشت اطراف محل گزش را آب مي‌كند. براي بازديد از اين جزيره اجازه‌هاي مخصوصي نياز است. 
جزيره "رامره" در كشور برمه 

جزيره "رامره" يكي از مكان‌هاي خطرناك براي انسان هاست. دليل آن هم وجود بيش از 1000 كروكوديل آب شور در اين جزيره است.اين نوع از كروكوديل خطرناك‌ترين گونه اين نوع از جانوران است. در عين حال در اين جزيره پشه‌هايي حاوي ويروس بيماري مالاريا و عقرب‌هاي سمي نيز زندگي مي‌كنند. در مراحل آخر جنگ دوم جهاني اين جزيره شاهد يك نبرد خونين 6 هفته‌اي بين نيروهاي آمريكايي و ژاپني بود. از چيزي نزديك به 1000 سرباز ژاپني كه به مرداب‌هاي اين جزيره وارد شدند تنها 20 نفر زنده ماندند. باقي سربازان نه بر اثر شليك سربازان آمريكايي و بلكه به دست كروكوديل‌ها كشته شدند. 
جاده "يونگاس" در بوليوي 
اين جاده كه در عمق جنگل‌هاي با
راني آمازون در كشور بوليوي ساخته شده است هر ساله شاهد مرگ نزديك به 300 نفر است.
اين جاده 69 كيلومتري در دهه 1930 ميلادي در جريان جنگ با كشور پاراگوئه در اين بخش ساخته شد. اين جاده كه بر روي كوههاي پوشيده از جنگل‌هاي باراني احداث شده تنها 3 متر عرض داشته و ارتفاع پرتگاه‌هاي كنار آن در حدود 600 متر است و فاقد هرگونه حفاظ (گاردريل) بوده و در بيشتر مواقع از سال مه آلود بوده و امكان ريزش سنگ به داخل جاده وجود دارد. 
محدوده چرنوبيل در اوكراين 

اين ناحيه منطقه‌اي به شعاع 30 كيلومتر در اطراف سايت هسته‌اي چرنوبيل در خاك كشور اوكراين است. اين منطقه كه بعد از فاجعه سايت اتمي چرنوبيل تخليه شده است اكنون به يكي از خطرناك‌ترين مكان‌ها براي زندگي تبديل شده است. بسياري از مردم در سالهاي بعد يه اين منطقه و نواحي آن بازگشتند و به هر شكل ممكن در حال زندگي در اين ناحيه هستند اما در اطراف ناحيه اصلي خطرناك پليس حضوري قوي دارد و در صورت نزديك شدن هر فردي به آن ناحيه يا با گلوله مورد هدف خواهد گرفت و يا دچار تشعشع خواهد شد. 
آتشفشان‌هاي گلي در جمهوري آذربايجان 
كشور آذربايجان داراي صدها آتشفشان گلي است كه البته كه به جاي مواد مذاب از داخل آن‌ها گل فوران مي‌كند. در بهار سال 2001 وقوع يك آتشفشان گلي باعث به وجود آمدن يك جزيره در محدوده دريايي آذربايجان در دريايي خزر شد. در اكتبر 2001 هم آتشفشان گلي ديگري در منطقه آبتكان جمهوري آذربايجان فوران كرد كه البته تلفاتي در پي نداشت. معمولا هر 20 سال يكي از اين آتش فشان‌ها در اين كشور از زمين سر بر مياورد و اگر در زمان فوران در نزديكي اين آتشفشان‌ها باشيد معلوم نيست چه بلايي برسر شما بيايد. امواج گل خارج شده از اين كوه‌ها تا فاصله 15 كيلومتري در روز قابل رويت هستند