سه گزارش کوتاه تصویری

سه گزارش کوتاه تصویری – 23 بهمن -92
توقيف سواري "جنسيس" با سرعت 209 كيلومتر!
رئيس پليس راه انتظامي استان اصفهان ازتوقيف يك دستگاه سواري هيونداي جنسيس با سرعت 209 كيلومتر سرعت توسط پليس راه نطنز- بادرود استان اصفهان خبرداد.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، سرهنگ "رضا رضايي" اظهار داشت: تيم كنترل سرعت پليس راه نطنز- بادرود استان، حين كنترل خودروهاي عبوري در محور كاشان، يك دستگاه خودرو سواري هيونداي "جنسيس" را به دليل سرعت غيرمجاز متوقف كردند.وي با اشاره به حركات مخاطره آميز اين خودرو گفت: با بررسي دوربين‌هاي ثبت تخلفات مشخص شد اين خودرو209 كيلومتر سرعت داشته كه در اين زمينه وسيله نقليه توقيف و جهت سير مراحل قانوني روانه پاركينگ شد. 

دور دنيا با دوچرخه دونفره
روزگارنو: سفر، حتي اگر 16،000 مايل باشد هم، به جز دل خوش به هيچ چيز ديگري نياز نيست!"كت" و "استيو ترنر" به قصد شكستن ركورد سفر با دوچرخه دونفره تاكنون 16،000 مايل سفر كرده‌اند. آنان فقط هشت ماه پس از ازدواج، سفر خود را از كرايستچرچ در نيوزيلند آغاز كرده‌اند و الان حدود 568 روز است كه با گذشتن از جاده‌ها به تماشاي چشم اندازهاي مسير مي‌پردازند و از استقبال مردم دلگرم مي‌شوند. آنها مي‌گويند از محبت‌هاي مردم حيرت زده شده‌اند.اين زن و شوهر كه جوجه و گربه خود را به همسايه‌ها سپرده‌اند بايد 5700 مايل ديگر هم دو نفري ركاب بزنند تا ركورد قبلي را بشكنند و با سخت‌تر كردنش آن را به نام خود ثبت كنند! آنان خاطرات و مخاطرات سفرشان را در وبلاگشان ثبت مي‌كنند. 


اولين ميني‌بوس 100 درصد برقي بدون‌ راننده
يك شركت فرانسوي اولين ميني‌بوس 100 درصد برقي بدون راننده را طراحي كرده است.به گزارش خبرگزاري فارس، "ناويا" اولين ماشين برقي بدون راننده است؛ اين ميني‌بوس براي مركز شهر، فرودگاه‌ها و دانشگاه‌ها طراحي شده است."پيير لوفور" مدير اين شركت فرانسوي گفت: هدف از ساختن اين خودرو به منظور حمل و نقل راحت و سريع بودن براي خدمت به مسافران است.اين خودروي نوآورانه براي حمل و نقل با سرعت بالاي 20 كيلومتر در ساعت حركت خواهد كرد و مي‌تواند 8 نفر را در خود جاي دهد.اين خودرو از طريق انواع سنسورها و ليزرهايي كه دارد موجب آسايش و امنيت مسافران مي‌شود.قابليت ديد اين خودرو 360 درجه در 200 متر است.مسافران مي‌توانند مقصد خود را در يك صفحه نمايش لمسي انتخاب كرده و خودرو وقتي به مقصد مورد نظر برسد خود به خود به طور اتوماتيك مي‌ايستد و در باز مي‌شود تا مسافر پياده شود.