وضعیت محیط زیست و سواحل آبی وسد و پارک ....ایران چگونه می باشد؟

وضعیت محیط زیست و سواحل آبی  و سد و پارک  و .....ایران چگونه می باشد؟ 25 بهمن - 92
وقتی جنگ خانمانسوز 8 ساله موهبت الهی باشد و انرژی هسته ای حق مسلم شده باشد .دیگر جای سئوال نمی ماند که چرا محیط زیست آلوده می شود وهوای تهران جزو یکی از آلوده ترین شهرهای جهان می شود و همچون هوای شهر اراک و سایر شهرهای کشور سرطان زا شده است ؟ همچنین چرا  اعلام می شود که سال گذشته بدلیل رشد سونامی بیماری سرطان تعداد 41 هزار نفر  از شهروندان ایرانی جان باختند ؟ بهرحال به تصاویر ضمیمه شده ی سواحل دریای شمال وجنوب کشور و پارک ها نگاه کنید که چگونه زباله دانی شده اند و چرا رودخانه ها و تالاب و دریاچه های کشور خشک می شوند؟ البته یک اقدامی هم از سوی  کمپ و داوطلبان مدافعان و دوستداران محیط زیست شده است که جنبه ی سنلیک دارد . زیرا باید نه اینکه  مسئولیت دولت  در این موردمسئولانه  باشد ، بلکه باید فرهنگ سازی دفاع از محیط زیست شود که از عهده ی رژیم ولایت بر نمی آیدچون خودش عامل اصلی آسیب سانی محیط زیست است .
 جزیره قشم - محل توریستی شنا
 
ساحل بابلسر
  
بندر عباس - ایستگاه اتوبوس بندر
  
 ماسوله - رشت
  
 ساحل چالوس
  
 سد کرج - تجمع بطری های پلاستیکی
  
جای تعمق دارد که ما ایرانی هاخودمان را تمیزترین مردم جهان میدانیم اگر این تمیزیست ... پس مبارک باشد
  
البته ناگفته نماند اشخاص و انجمن هایی هم هستند که هر از چند گاهی با همت مردم طبیعت دوست ، دست به کارهای بزرگی می زنند. نمونه هایی را در زیر می بینیم:
  
 جمع آوری بیش از 150 کیسه زباله در محوطه آبشار ویسادار پره سربا حضور حدوداً 50 نفر از دانشجویان و طبیعت دوستان در آبشار ویسادار در یک طرح ابتکاری اقدام به جمع آوری و پاک سازی محوطه این آبشار از زباله ها پرداختند .
  
 برنامه پاکسازی طبیعت انجمن دوستان زمین با همراهی انجمن ها و علاقمندان محیط زیست همدان انجام شد.
 
 غارنوردان ایرانی جمعه پنجم مهر 50 غار کشور از زباله پاک کردند این طرح خود جوش به مناسبت هفته کوهستان پاک اجرا می شود .
  
  پاکسازی مسیر رودخانه شاهرود از ۵ تن زباله توسط طبیعت دوستان و گردشگران در سال جاری ۳ مورد پاکسازی روستاهای حسنجون، دیزان، گلینک با حضور دانش آموزان و ۲ نوبت با حضور تشکل های غیردولتی رفتگران طبیعت و دوستداران محیط زیست برگزار گردیده بود. .
  
 در این میان سهم ما چه می تواند باشد؟! خودتان قضاوت کنید
 
   اگر به محیط زیست اطراف خود علاقه مند هستید این ایمیل را برای تمام دوستانتان بفرستید

__.