صداي و نامه‌هاي شما.

صداي و نامه‌هاي شما.3 اسفند -92
* شهبازي از كرج: يكي از عوامل اضطراب، دلهره و نگراني كه گريبانگير ما بازنشستگان تأمين اجتماعي شده است ترس عميق بابت خرج و مخارج زندگي روزمره ما مي‌باشد. به طوري كه حقوقي كه دريافت مي‌كنيم كفاف زندگي و خانواده‌مان را نمي‌دهد. از مسئولان تأمين اجتماعي و مقامات دولتي عاجزانه مي‌خواهيم فكري بحال ما ‌كنند. * عليزاده از اهواز: حدود يك سال است كه قبوض تلفن در مناطق كيان پارس و كيان آباد توزيع نمي‌شود و مردم ناچاراً بايد براي دريافت آن به پست مراجعه كنند، چرا؟ تيراژه و مشتريان خاص! مغازه‌داران مركز خريد تيراژه واقع در بزرگراه اشرفي اصفهاني، پايين‌تر از ميدان پونك قيمت اجناس خود را با اين كه حراج زده‌‌اند، باز هم گران مي‌فروشند و به عنوان مثال قيمت مواد غذايي مانند يك عدد سوسيس هات‌داك مكزيكي 6000 تومان است، در حالي كه همان سوسيس در نازي‌آباد 2000 تومان قيمت دارد و يا قيمت يك عدد پتيزا قيفي كه خام و نپخته هم به فروش مي‌رسد 5000 تومان است. نرخ بليت سرزمين عجايب و شهربازي كودكان هم كه جاي خود دارد و مخصوص مشتريان خاص است! لازم به يادآوري است در غرفه‌هاي مواد غذايي براي شستشوي دست‌هاي كاركنان، شير آب وجود ندارد و از بهداشت در اين غرفه‌ها هم خبري نيست! به راستي در چنين مواقعي مسئولان بهداشتي و تعزيرات حكومتي كه بايد بر فعاليت واحدهاي صنفي نظارت مستمر داشته باشند، كجا هستند؟! 
صداي شما
* يكي از كاركنان: از كاركنان نهاد كتابخانه‌هاي عمومي هستم. حقوق پرداختي‌ها حداكثر 500 هزار تومان است كه اصلاً نمي‌توانيم جوابگوي نيازهاي خانواده‌مان باشيم. خواهش مي‌كنم از طريق روزنامه شما صدايمان را به گوش مسئولين برسانيد تا انشاءالله فرجي حاصل شود. 
* شهبازي از كرج: يكي از عوامل اضطراب، دلهره و نگراني كه گريبانگير ما بازنشستگان تأمين اجتماعي شده است ترس عميق بابت خرج و مخارج زندگي روزمره ما مي‌باشد. به طوري كه حقوقي كه دريافت مي‌كنيم كفاف زندگي و خانواده‌مان را نمي‌دهد. از مسئولان تأمين اجتماعي و مقامات دولتي عاجزانه مي‌خواهيم فكري بحال ما ‌كنند. 
* تعدادي از پرسنل: قرار بود عيدي پرسنل سازمان امور مالياتي شهر تهران براساس ضوابط كارگري حساب شود، اما وقتي عيدي‌هاي ما را پرداخت كردند متوجه شديم كه كارمندي حساب كرده‌اند. 
* اكبري از تهران: از كاركنان شركت بهره‌برداري مترو هستم. قبل از انتخابات رياست جمهوري، براي تبليغات، شهرداري و مترو اقدام به جذب نيرو كرد با امضاي "قلي‌ها" مدير قبلي، به طوري كه تعداد پرسنل از 3 هزار به حدود 12 هزار نفر رسيد. الآن متأسفانه چند ماه است كه از پس پرداخت حقوق پرسنل هم بر نمي‌آيند. بنويسيد تا انشاءالله مسئولان رسيدگي كنند. 
* عليزاده از اهواز: حدود يك سال است كه قبوض تلفن در مناطق كيان پارس و كيان آباد توزيع نمي‌شود و مردم ناچاراً بايد براي دريافت آن به پست مراجعه كنند، چرا؟ 
* يك كارگر توليدي از تهران: درباره حادثه آتش سوزي خيابان جمهوري كه چندي پيش رخ داد و منجر به فوت 2 نفر هم شد خواستم بگويم اشكال اساسي در قوانين اداري ماست. وقتي متصدي دستگاه مربوطه وظيفه‌اش را انجام نمي‌دهد و دستگاه و وسايل را بخوبي بازرسي نمي‌كند يا مديريت بالاتر هم بر او نظارتي نمي‌كند كه اگر خطايي ديد سريع رسيدگي كند، چنين اتفاقاتي رخ مي‌دهد! . 

نامه‌هاي شما
قدري منصف باشيم .
وقتي به برنامه‌هاي تلويزيوني و گزارش خبرنگاران آن رسانه ملي درخصوص گراني، كمبودها، و مشكلات توزيع سبد كالا و ديگر موارد نگاه مي‌كنيم، به ياد چند سال اخير بويژه دوره دولت دهم مي‌افتيم كه هر هفته قيمت‌ها تغيير مي‌كرد، گراني سرسام‌آور و كمبودهاي اساسي ايجاد مي‌شد و تورم به بالاي 40 درصد رسيد، قيمت دلار به بالاي چهار هزار تومان رسيد، سكه بهار آزادي به بالاي يك ميليون و ششصد هزار تومان و يك گرم طلا به بالاي 150 هزار تومان و... چنين گزارش‌هايي پخش نمي‌شد شايد منافعشان ايجاب مي‌كرد كه چنين گزارش‌هايي را پخش نكنند ولي در هر صورت به مردم جفا نمودند. ولي حالا به محض ديدن مشكلي در سطح كشور، گزارش‌هاي آنچناني پخش مي‌كنند تا مردم را نسبت به دولت بدبين نمايند. البته ما نمي‌گوييم كه همه كارهايي كه دولت انجام مي‌دهد درست و بدون عيب است. ولي با بي‌انصافي قضاوت كردن درست نيست. حال گوشه‌هايي از كارهاي بزرگ دولت يازدهم را بيان مي‌كنم شايد اين آقايان تجديدنظر نمايند. ارائه به موقع لايحه بودجه كل كشور در موعد مقرر، ايجاد آرامش در بين مردم، اتحاد و همدلي بين سران قوا، تثبيت قيمت‌هاي بازار، كاهش قيمت مسكن، مذاكره با گروه 1+5 كه رهبر معظم انقلاب از آن حمايت قاطعانه نمود و... بيائيم به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري در مورد دولت يازدهم گوش فرا دهيم و به آن عمل كنيم و دولت نوپا را ياري دهيم و كمي هم منصف باشيم. يك بسيجي از شهرستان رودبار 
تيراژه و مشتريان خاص! 
مغازه‌داران مركز خريد تيراژه واقع در بزرگراه اشرفي اصفهاني، پايين‌تر از ميدان پونك قيمت اجناس خود را با اين كه حراج زده‌‌اند، باز هم گران مي‌فروشند و به عنوان مثال قيمت مواد غذايي مانند يك عدد سوسيس هات‌داك مكزيكي 6000 تومان است، در حالي كه همان سوسيس در نازي‌آباد 2000 تومان قيمت دارد و يا قيمت يك عدد پتيزا قيفي كه خام و نپخته هم به فروش مي‌رسد 5000 تومان است. نرخ بليت سرزمين عجايب و شهربازي كودكان هم كه جاي خود دارد و مخصوص مشتريان خاص است! لازم به يادآوري است در غرفه‌هاي مواد غذايي براي شستشوي دست‌هاي كاركنان، شير آب وجود ندارد و از بهداشت در اين غرفه‌ها هم خبري نيست! به راستي در چنين مواقعي مسئولان بهداشتي و تعزيرات حكومتي كه بايد بر فعاليت واحدهاي صنفي نظارت مستمر داشته باشند، كجا هستند؟! ع. يناقرف ـ تهران 
نمايشگاه موتورسيكلت در پياده‌رو! 
پياده‌روهاي خيابان هفده شهريور، حدفاصل ايستگاه ناصري تا زير پل آهنگ به محل نمايش و فروش موتورسيكلت‌ها تبديل شده است. ضرورت دارد مسئولان رفع سدمعبر شهرداري، فروشندگان موتورسيكلت را ملزم كنند موتورهاي فروشي را صرفاً در مغازه‌هايشان به نمايش بگذارند، چون پياده‌رو محل رفت و آمد عابران است، نه نمايشگاه موتورسيكلت! بهار ـ تهران