گزیده خبرهای 19 اسفند – 92

گزیده خبرهای 19 اسفند – 92 .
 
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: حکم اعدام برای سه نفر از عوامل ترور دادستان زابل از سوی دادگاه صادر شد.محمد مرزیه اظهار کرد: حکم اعدام برای سه نفر از عوامل ترور دادستان زابل که پیشتر دادستان درخواست اعدام برای آن‌ها داشت از سوی دادگاه صادر شد.وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده مربوط به این سه نفر به دیوان عالی کشور ارجاع شده است.بر اساس این گزارش، موسی نوری قلعه روز 15 آبان ماه امسال هنگام عزیمت به محل کارش از سوی افراد ناشناس با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.5 اسفند ماه اولین جلسه‌ رسیدگی به پرونده‌ ترور دادستان زابل بود و نماینده مدعی‌العموم برای 3 نفر که عضو اصلی تیم ترور شهید موسی نوری قلعه بودند از باب محاربه تقاضای اعدام کرد
قلياني، توزيع‌كننده موادمخدر از آب درآمد!
فرمانده انتظامي شهرستان چرداول گفت: از يك واحد قلياني مقاديري ترياك بسته‌بندي شده، كشف و ضبط شد. "بهروز عليمرادي" در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران در اين باره اظهاركرد: اين واحد صنفي همه روزه شاهد حضور نوجوانان و جواناني بود كه براي چند پُك قليان به آن جا مراجعه مي‌كردند. وي با بيان اينكه به دنبال برخي اخبار و گزارشات مردمي مبني بر توزيع موادمخدر در اين واحد قلياني، پليس تحقيقات محسوس و نامحسوسي را در اين زمينه آغاز كرد افزود: بررسي‌هاي پليس نشان داد كه صاحب اين واحد قلياني، موادمخدر در بين جوانان و نوجوانان توزيع مي‌كند كه تاكنون يكي از عاملان توزيع موادمخدر شناسايي و دستگير شد. فرمانده انتظامي چرداول اضافه‌كرد: در بازرسي از اين واحد قلياني مقاديري ترياك بسته‌بندي شده به همراه يك قبضه سلاح شكاري غيرمجاز كشف شد. عليمرادي هشدار داد: بدون اغماض با قاچاقچيان و توزيع‌كنندگان موادمخدر در سطح شهرستان برخورد مي‌شود. 
هيچ خبر و اثري از هواپيماي مسافربري مالزي نيست
با گذشت يك روز از حادثه ناپديد شدن هواپيماي مسافربري مالزي با 239 سرنشين، تيم‌هاي امداد و نجات با گسترش محدوده جستجو در تلاش براي يافتن نشانه‌اي از لاشه اين هواپيما هستند. به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، "هشام‌الدين حسين"، وزير حمل و نقل مالزي اظهار كرده است: هواپيماي پرواز MH370 بيش از 24 ساعت گذشته با 239 سرنشين در جنوب ويتنام ناپديد شد. هم‌اكنون نيروهاي امداد و نجات دريايي و هوايي در حال بررسي منطقه درياي جنوبي چين در جنوب ويتنام هستند. به گفته وزير حمل و نقل مالزي، تاكنون احتمالات مختلفي در مورد سرنوشت سرنشينان اين هواپيما از جمله بازگشت هواپيما پس از آن كه ارتباطش را با برج مراقبت از دست داده، مطرح شده‌ است. همچنين پس از بررسي فهرست اسامي مسافران اين هواپيما، احتمال تروريستي بودن حادثه افزايش يافته است. وزير حمل و نقل اين كشور افزود: حداقل به اسامي چهار نفر از مسافران موجود در فهرست مشخصات سرنشينان هواپيماي مفقودشده، مشكوك هستيم و بررسي‌هاي بيشتر درمورد تاييد هويت آنان در حال انجام است. علاوه بر اين گزارش‌ها حاكيست نام دو نفر از افرادي كه اسامي‌ آنها به عنوان مسافر در ليست پرواز آمده، هنگام حادثه در هواپيما حضور نداشته‌اند. اين دو نفر كه ايتاليايي و اتريشي هستند، اعلام كردند كه پاسپورت‌هايشان طي سال‌هاي اخير در تايلند به سرقت رفته‌ است. همچنين "نجيب رزاق"، نخست‌وزير مالزي در پاسخ به احتمال تروريستي بودن اين حادثه اظهار كرد: تمامي احتمالات در حال بررسي است هرچند هنوز براي هر گونه اظهارنظر زود است. 
تجمع اعتراض‌آميز جمعي از زارعين، باغداران و دامداران
* جمعي از زارعين، باغداران و دامداران روستاي خاگينه از توابع نيارك طارم سفلي استان قزوين ديروز در محوطه دادگستري كل استان قزوين تجمع اعتراض‌آميز داشتند. اعتراض ساكنين اين روستا به احكامي ‌بود كه توسط دستگاه قضايي استان قزوين عليه كشاورزان صادر شده كه منجر به خلع يد آنان از اراضي و مراتع و باغات آنان مي‌شود. يكي از معترضين اين جمع به خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي گفت: بيش از 400 سال است اجداد ما در مراتع و اراضي اين روستا كار كرده‌اند و هيچ شغلي به جز دامداري، كشاورزي و باغداري نداريم اما چند سالي است فردي به نام (غ - ر) از خوانين منطقه به دستگاه قضايي شكايت كرده و با اخذ رأي خلع يد نسبت به اراضي اين روستا ساكنين سالخورده را زنداني مي‌كند و اعتراض و شكوائيه اين جمع تاكنون راه به جايي نبرده است. چند هفته قبل نيز همين عده در مقابل دفتر داود محمدي نماينده قزوين در مجلس شوراي اسلامي تجمع اعتراض‌آميز داشتند كه وي در جمع آنان حاضر شد و ضمن دعوت معترضين به آرامش قول داد موضوع را پيگيري و در اسرع وقت به آنان پاسخ دهد. اراضي مورد شكوائيه اين روستا حدود دو هزار (2000) هكتار است كه 230 هكتار آن باغات و كشاورزي و الباقي آن مرتع مي‌باشد. 
بعضي افراد همفكر واقعي دولت دكتر روحاني تحت تضييقاتي قرار گرفته‌اند

* از خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) خبر مي‌رسد بعضي افراد همفكر واقعي دولت دكتر روحاني تحت تضييقاتي قرار گرفته‌اند. براي اين افراد به دليل چنين طرز تفكري در دولت احمدي‌نژاد نيز در همين سازمان مشكلات مشابهي ايجاد شده بود. اخيراً آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفته‌اند "آقاي روحاني كساني را كه راه را باز كرده‌اند، فراموش نكند".