درگیری مرگبار پس از مراسم خواستگاری

پسر جوان که در دعوای گروهی مرتکب قتل شده بود در جلسه محاکمه اتهاماتش را قبول کرد.به گزارش قانون، شامگاه چهاردهم دی ماه سال 89 مرد 28 ساله‌اي به نام اصغر در زیباشهر ورامین قربانی دعوای گروهی شدبا اطلاع موضوع به پلیس 12 متهم در‌اين رابطه دستگیر شدند که مصیب 28 ساله در بازجویی‌ها به ارتکاب قتل اعتراف کردپسر جوان در جریان تحقیقات گفت: وقتی پسر‌‌عمویم میثم به خواستگاری دختر عموی مقتول رفت مسیر زندگی‌ام تغییر کردمقتول و پسرعموهایش که از‌ اين موضوع عصبانی شده بودند با چوب دستی به مقابل خانه‌مان آمدند و دعوا به راه انداختند. در‌اين درگیری پسر عموی اصغر به نام مرتضی مرا کتک زده و پا به فرار گذاشت. من هم یک سنگ به سمت او پرت کردم و سنگ ناخواسته بر سر اصغر خورد و باعث مرگ او شد.در ادامه تحقیقات مشخص شد در‌ اين درگیری پسر جوانی نیزبر اثر پرتاب سنگ نابینا شده است. با تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. مهرماه سال گذشته نخستین جلسه دادگاه برگزار شد که با توجه به نقص پرونده ، قضات دادگاه آن را برای تحقیقات بیشتر به دادسرا بازگرداندند.با رفع نواقص، پرونده دوباره به دادگاه کیفری بازگشت که  صبح ديروز جلسه دادگاه در شعبه 74 دادگاه کیفری برگزار شد.در ابتدای جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت:‌ اين پرونده 12 متهم دارد که 11 نفر با قرار وثیقه آزاد و مصیب به اتهام قتل در بازداشت به‌سر مي‌برد. همچنین متهم ردیف دوم با پرتاب سنگ باعث نابینایی یکی از افراد حاضر در نزاع شده است.در ادامه اولیای دم با قرار گرفتن در جایگاه برای قاتل تقاضای قصاص کردند. مصیب نیز پس از تفهیم اتهام در دفاع از خود گفت: من قصد کشتن کسی را نداشتم و زمانی که درگیری رخ داد اقدام به پرت کردن سنگ کردم. نمي‌دانم چرا سنگ به سر اصغر اصابت کرد و باعث مرگ او شد.در ادامه متهم ردیف دوم نیز در جایگاه قرار گرفت و گفت: من در‌اين درگیری برای دفاع از خود تنها سنگ پرتاب کردم که‌اين کار باعث نابینایی یکی از افراد شد.پس از دفاع دیگر متهمان پرونده، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.
 در کشور مدعی امن ترین کشور جهان آنقدر ضریب امنیت بالاست که عابر پیاده هم احساس امنیت نمی کندو جانش در خطر است .
رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از مرگ عابر پیاده در پی تصادف با یک دستگاه اتوبوس در بزرگراه آزادگان خبر دادسرهنگ عین اله جهانی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت:‌ در ساعت 21:14 دیشب تصادف یک دستگاه اتوبوس با یک عابر پیاده با هویت نامعلوم سبب مرگ وی در مسیر شمال به جنوب بزرگراه آزادگان زیر پل شوشتری شدوی با بیان اینکه اتوبوس فاقد مشخصات و متواری است، گفت: در بررسی کارشناسان توجه نکردن راننده اتوبوس به جلو و عبور عابر از عرض بزرگراه هر دو به میزان 50 درصد به عنوان علت این حادثه اعلام شده استرییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: بزرگراه آزادگان به جهت حجم تردد وسایل نقلیه و خطوط متعدد حرکت وسایل نقلیه و سرعت بالای معبر، تردد از عرض راه را برای عابرین پیاده تقریبا غیرممکن ساخته و به همین دلیل پل‌های متعدد هوایی و زیرگذر برای عابرین پیاده پیش‌بینی و نصب شده است بنابراین هم راننده اتوبوس بی‌احتیاطی نموده و پیش‌بینی خطرات احتمالی را نکرده است و هم عابر پیاده که می‌بایست از پل‌های مربوطه استفاده نماید نظامات دولتی را رعایت ننموده و به جای استفاده از پل‌های مخصوص عابرین، در یک اقدام خطرناکی مبادرت به عبور از عرض بزرگراه مذکور می‌نماید که جا دارد مجددا به عابرین توصیه شود برای حفظ سلامتی خودشان و همینطور حفظ کیان خانواده و پیشگیری از ورود هزینه‌های جبران ناپذیر معنوی به جامعه و... به مقررات خاص عبور و مرور از عرض معابر توجه کنند.
پس چرا این وزیر  بد نام اطلاعات دوره ی احمدی نژاد چنین توصیه هایی به مسئولان منتقدان دولت روحانی نمی کند؟
وزیر سابق اطلاعات در عین حال که می‌گوید،مستند «من روحانی هستم» را ندیده است اما معتقد است مسوولان باید تحمل‌شان را بالاتر ببرند. به گزارش ایسنا، حیدر مصلحی صبح امروز (چهارشنبه،17 اردیبهشت‌ماه) در بازدید از بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به سوالی درباره ساخت مستند «من روحانی هستم» گفت: من این مستند را ندیده‌ام، چون ندیده‌ام نمی‌توانم درباره آن اظهار نظر کنم اما توصیه‌ام به مسئولان این است که تحمل‌شان را بالاتر ببرند. مستند «من روحانی هستم» در چند هفته اخیر حواشی را بوجود آورده است تا جاییکه مسوولان دولتی درباره مسائل مطرح شده در آن که به شخص رییس‌جمهور مربوط می‌شود،واکنش نشان دادند.