چند گزارش پیرامون چگونگی امنیت اجتماعی !

چند گزارش پیرامون چگونگی امنیت اجتماعی !  25 اردیبهشت - 93
چند گزارش پیرامون چگونگی امنیت اجتماعی در کشور فاشیستی دینی مدعی اخلاق ومعنویت و امن ترین کشور جهان که پس از 35 سال هرروز اتفاق می افتد!
مردی که متهم است شوهر خواهرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده وقتی پای میز محاکمه رفت مدعی ‌شد نمی‌دانست مقتول همسر خواهرش است.به گزارش خبرنگار ما، متهم که جوانی 28ساله‌ است روز گذشته به‌همراه خواهرش در شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران محاکمه شد. نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده در جایگاه حاضر شد و جزییات قتل را توضیح‌ داد. وی گفت: متهم ردیف اول که میلاد نام ‌دارد با همدستی خواهرش ملیحه جوانی به ‌نام احمد را به قتل رسانده‌ است. مطابق اوراق پرونده ملیحه با احمد از قبل رابطه داشت و بعد از کشاندن وی به خانه‌اش با همدستی برادرش او را کشت. هرچند ضارب اصلی میلاد است اما ملیحه نقشه قتل را طراحی کرده ‌است. بنابراین با توجه به مدارک موجود در پرونده به‌عنوان نماینده دادستان تهران برای میلاد به اتهام مباشرت در قتل عمدی، جنایت بر میت و سرقت اموال و همچنین برای ملیحه به اتهام معاونت در قتل عمدی، معاونت در جنایت برمیت و همچنین زنا درخواست صدور حکم قانونی را دارم.در ادامه با توجه به اینکه مادر مقتول فوت شده‌ است پدر وی و خواهران و برادرش در جایگاه حاضر شدند و برای متهم درخواست صدور حکم قصاص کردند.سپس وکیل مدافع اولیای‌دم در جایگاه حاضر شد، او گفت: احمد و ملیحه مدتی قبل از حادثه به‌صورت صیغه‌ای با هم ازدواج کرده‌ بودند و بعد به‌خاطر اختلافاتی که داشتند از هم جدا شدند. ملیحه برای گرفتن انتقام از احمد او را به خانه کشانده و برادرش نیز او را به قتل رسانده ‌‌است. مدارک موجود در پرونده نشان می‌دهد خواهر و برادر از قبل نقشه جنایت را طراحی کرده‌ بودند زیرا ملیحه زمان حادثه از احمد خواسته بود برایش ساندویچ تهیه کند و به خانه‌اش ببرد در حالی‌که آن موقع ساعت 12 شب بود و کسی در آن ساعت تازه به فکر شام نمی‌افتد ضمن اینکه ظروف کثیف در حیاط نشان می‌داد آنها شام‌ خورده ‌بودند و خرید ساندویچ بهانه بود. همچنین اطرافیان مقتول گفته‌اند میلاد از قبل احمد را می‌شناخت و چندین‌بار از او پول گرفته ‌بود بنابراین ادعای غریبه‌بودن مقتول برای متهم ردیف اول صحت ندارد.
سپس میلاد در جایگاه ایستاد. او اتهام قتل و جنایت برمیت را قبول اما سرقت را رد کرد. او گفت: مدتی قبل از این ماجرا همسایه‌ها حرف‌هایی پشت‌‌سر خواهرم زده و من خیلی ناراحت ‌شده بودم به همین دلیل یک‌روز پشت در خانه‌ خواهرم کشیک دادم. مردی وارد خانه شد به او گفتم تو چه حقی ‌داری وارد خانه من بشوی و با او درگیر شدم. آن مرد گفت لوله‌کش گاز است و اصلا با خواهر من کاری ندارد. با این حال آن مرد را کتک زدم. به خواهرم مظنون بودم. من نظامی بودم و کمتر به خانه می‌رفتم تا اینکه روز حادثه بعد از مدت‌ها به خانه برگشتم. شنیده ‌بودم خواهرم عمل جراحی کرده است. می‌خواستم به او سر بزنم اما تصمیم گرفتم قبل از این کار مدتی خانه او را زیر نظر بگیرم چند دقیقه‌ای که گذشت مردی کلید انداخت و وارد خانه شدبه او گفتم در این خانه چه کار داری؟ جواب بی‌ربطی داد گفتم اینجا خانه خواهر من است خیلی عصبانی شد و به من حمله کرد. اول با چوب او را زدم بعد چاقوی ضامن‌دارش را بیرون آورد. ما در حیاط با هم درگیر شدیم کنار شیر آب یک چاقو بود آن را برداشتم و به سمتش چند ضربه پرت کردم و او را زدم. خواهر و مادرم بیرون آمدند آنقدر عصبی شدم که خواهرم را به داخل خانه بردم به لوله گاز بستم می‌خواستم او را بکشم اما نتوانستم بعد جسم نیمه‌ جان احمد را برداشتم تا به بیمارستان برسانم که در راه فوت شد. من هم یک چهار لیتری بنزین خریدم سپس جسد را به جاده همدان بردم و آنجا سوزاندم بعد تلفن همراه مقتول را همراه آلت قتاله بیرون انداختم. متهم گفت: من اصلا نمی‌دانستم احمد شوهرخواهرم است و از ازدواج آنها اطلاعی نداشتمدر ادامه ملیحه در جایگاه حاضر شد. او اتهاماتش را رد کرد و گفت: سه سال بود که با احمد به صورت صیغه‌ای ازدواج کرده بودم با اینکه می‌دانستم او با زنان زیادی رابطه دارد اما دوستش داشتم و می‌خواستم با او زندگی کنم تا اینکه چندماه قبل از این ماجرا به من گفت می‌خواهد با زنی دیگر ازدواج و صیغه ما را فسخ کند، من هم قبول کردم. مدتی بعد دوباره برگشت و ما به‌صورت تلفنی صیغه‌ کردیم. برادرم از موضوع ازدواج من خبر نداشت اما مادرم در جریان بود. روز حادثه هم من اصلا در جریان درگیری برادرم با احمد نبودم. عمل جراحی سنگینی انجام داده و در خانه بستری بودم با صدای فریاد بیرون آمدم و دیدم برادرم و احمد چاقو کشیده‌اند و احمد زخمی ‌است برادرم من را به داخل حیاط خلوت برد و دست‌هایم را بست. مدت‌ها در آن حالت ماندم دیگر راهی برای کمک نداشتم مادرم، میلاد را وادار کرد تا احمد را به بیمارستان ببرد.وی گفت: احمد معتادی بود که توانسته‌ بود اعتیادش را ترک کند اما سرکار نمی‌رفت و خرجی‌اش را من می‌دادم اگر دوستش نداشتم هیچ‌وقت این کار را نمی‌کردم. بنابر این گزارش قضات بعد از پایان جلسه محاکمه برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.
پسری نوجوان که در رقابت عشقی مرتکب قتل شده‌بود به زودی در دادگاه کیفری ‌استان کرمان محاکمه خواهد شد.به گزارش خبرنگار ما، ماموران پلیس سیرجان 13 دی سال گذشته در جریان درگیری چند نوجوان قرار گرفتند که منجر به مرگ یکی از آنها شده‌بود. مطابق گزارشی که به پلیس دادند نوجوان مجروح که مهرداد نام ‌داشت به بیمارستان برده شده بود و در آنجا فوت شده بود. آنطور که پرستاران به پلیس گزارش دادند این نوجوان با خونریزی بسیار شدید به بیمارستان برده شده بود و به محض ورودش به اورژانس تلاش برای کنترل خونریزی آغاز شد اما چون یکی از شریان‌های اصلی قلب پاره‌ شده ‌بود پزشکان نتوانستند کاری انجام دهند و مهرداد جان خود را از دست دادپلیس هرچهار نوجوانی را که در آن درگیری حضور داشتند، بازداشت کرد و مورد تحقیق قرار داد. همه آنها انگشت اتهام را به سوی یکی از دوستانشان به نام پوریا نشانه گرفتند و گفتند ضارب پوریا بود. در تحقیقاتی که پلیس انجام داد، مشخص شد پوریا که متولد سال 1374 است، از قبل با مهرداد درگیری داشت. او بعد از اینکه مهرداد را هدف چاقو قرار داده، از محل متواری شده بود. پلیس پوریا را یک هفته بعد از ارتکاب قتل بازداشت کرد، هرچند پوریا مدعی‌ شد تنها کسی نبود که در دعوا چاقو در دست داشت اما قبول کرد ضربه‌ای به مقتول زده‌ است.او گفت: من و مهرداد مدت‌ها بود با هم درگیری داشتیم. او به دختری که من دوستش داشتم ابراز علاقه و برایش مزاحمت ایجاد کرده‌ بود؛ من هم از این موضوع ناراحت بودم. با اینکه آن دختر نسبت به مهرداد بی‌توجهی کرده‌ بود اما من همچنان از این پسر کینه به دل داشتم. از آن به بعد ما دیگر رابطه خوبی با هم نداشتیم. شب حادثه قرار بود با دوستانم جایی جمع‌ شویم و صحبت کنیم و کمی هم مشروب بخوریم. قرار در خانه دوستم به نام علی بود اما آخر وقت گفت پدرش که قرار بود به مسافرت برود نرفته و او هم نمی‌تواند از ما در خانه‌شان پذیرایی کند. به خانه یکی دیگر از دوستان‌مان رفتیم و در آنجا مشروب خوردیم. برادر مهرداد هم آمده ‌بود. همه مشروب خورده ‌بودیم و حال درستی نداشتیم. من و برادر مهرداد بر سر موضوع اختلاف با هم صحبت کردیم. بعد برادر مهرداد با او تماس گرفت و موضوع را اطلاع دادمن هم دیگر نتوانستم خودم را کنترل کنم. دوستان من و دوستان مهرداد با هم درگیر شدند، خودم هم با مهرداد درگیر بودم. قبول دارم ضربه‌ای به مهرداد زدم اما فقط من چاقو نداشتم و بقیه هم چاقو داشتند. ماموران در ادامه بررسی‌ها متهمان دیگر را مورد بازجویی قرار دادند. برادر مهرداد که خودش نیز در این درگیری حضور داشت، گفت: می‌دانستم پوریا و برادرم با هم درگیری و اختلاف دارند اما در این موضوع دخالت نمی‌کردم تا اینکه آن شب به میهمانی‌ای که دوستان ترتیب داده ‌بودند، رفتم. فکر نمی‌کردم پوریا هم آنجا باشد اما به محض اینکه من را دید اختلاف قدیمی‌اش را با برادرم مطرح کرد و درگیری دوباره آغاز شد.
وی گفت: من از برادرم حمایت کردم و به پوریا گفتم تو مقصر هستی. پوریا و دوستانش به من حمله کردند. آنها مشروب زیادی خورده‌ بودند و حالت عادی نداشتند به همین خاطر هم نمی‌خواستم درگیری ایجاد شود. وقتی دیدم نمی‌توانم حریفشان شوم با برادرم و دوستانم تماس گرفتم و کمک خواستم. با اتمام بازجویی‌ها و تکمیل تحقیقات در این خصوص صحنه قتل بازسازی و نظریه پزشکی‌قانونی نیز به دادسرا ارسال شد. در این نظریه آمده ‌است علت مرگ خونریزی شدید داخلی و قطع شدن یکی از شریان‌های اصلی در قسمت قلب توسط جسمی نوک‌‌تیز ‌استکیفرخواست علیه متهمان بعد از تکمیل تحقیقات صادر و پوریا به‌عنوان متهم اصلی پرونده شناخته ‌شد. در حالی‌که پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری ‌استان کرمان فرستاده ‌شده ‌بود بر اساس کیفرخواست از دادگاه خواسته ‌شد این متهم نوجوان مطابق قانون جدید مجازات اسلامی محاکمه شود. در ماده 91 این قانون از محاکم خواسته شده رشد عقلی نوجوانان 15 تا 18 سال را مورد بررسی قرار دهند و در صورت تایید رشد عقلی متهم تصمیم‌گیری کنند. بنابراین پوریا که با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم مواجه‌ است به‌زودی در دادگاه کیفری‌استان کرمان محاکمه می‌شود.
مرد جوان وقتی مشاهده کرد، برادر معتادش مادرشان را کتک می‌زند و قصد جان او را دارد، ادعا کرد برای نجات مادر، برادرش را با چاقو کشته است.فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان استان بوشهر در این باره به جام جم گفت: چند روز پیش مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و از مرگ پسر همسایه شان در یکی از محله های شهر خبر داد.ماموران انتظامی با حضور در محل حادثه، مشاهده کردند مرد سی و یک ساله ای با ضربه چاقو کشته شده است. با گزارش موضوع به بازپرس ویژه قتل دادسرا، جسد مرد جوان به پزشکی قانونی منتقل شد و خانواده اش برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی احضار شدند.سرهنگ حمیدرضا انصاری افزود: با تحقیق از والدین این جوان، آنها گفتند پسرشان معتاد بوده واعضای خانواده را اذیت می کرده است و پیش از این تهدید کرده بوده که اگر بخواهند او را برای ترک اعتیاد به کمپ منتقل کنند، خودکشی می کند بنابراین روز حادثه وقتی به خانه بازگشته اند با جسد پسرشان رو به رو شده اند و گمان می کنند او خودکشی کرده است.وی یادآور شد: در حالی که این خانواده ادعا می کردند، پسر معتادشان خودکشی کرده است و از کسی شکایتی ندارند، تحقیقات ادامه یافت تا این که کارشناسان پزشکی قانونی نظر دادند که مرگ مرد معتاد خودکشی نبوده و او با چاقو کشته شده است.فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان گفت: در پی این گزارش روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و با هماهنگی قضایی والدین مقتول دوباره به پلیس آگاهی احضار شده و در ادامه تحقیقات اعتراف کردند، قاتل فرزندشان پسر دیگرشان است که پس از جنایت متواری شده است.وی خاطرنشان کرد: در این مرحله جستجو برای دستگیری برادر مقتول به اتهام جنایت آغاز و دو روز پیش متهم فراری دستگیر شد و با انتقال به پلیس آگاهی به قتل برادرش اعتراف کرد.متهم گفت: برادرم معتاد بود و اعضای خانواده را اذیت می کرد و به زور از ما پول می گرفت تا با آن ماده مخدر بخرد. روز حادثه برادرم از مادرم پول زور می خواست که مادرم مقابل خواسته اش مقاومت کرد. برادرم بشدت او را کتک زد و قصد جانش را داشت که برای نجات مادرم چاقوی آشپزخانه را برداشتم و با آن برادرم را کشتم.با اعتراف متهم به قتل، او با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد

رییس پلیس فتای خراسان رضوی از دستگیری سارق اینترنتی خبر داد که با بدست آوردن مشخصات حساب اینترنتی هم خوابگاهیش به حساب بانکی اش دستبرد زده بودبه گزارش ایسنا، سرهنگ سید محسن عرفانی با اعلام این خبر گفت: فردی با تنظیم دادخواستی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که دارای حساب الکترونیک نزد یکی از بانک‌ها است و از مدتی قبل مطلع شده که فرد یا افرادی اقدام به برداشت مبلغ 12 میلیون ریال از حساب او کرده‌اند.وی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از تشکیل پرونده مقدماتی، تحقیقات علمی خود را آغاز و در بررسیهای بعدی پرونده دریافتند متهم از طریق خرید اینترنتی اقدام به خرید یک دستگاه گوشی تلفن همراه هوشمند نیز کرده است و با اقدامات فنی و رد زنی‌های اینترنتی، متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.به گفته عرفانی، این فرد در تحقیقات اولیه منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود اما در رویارویی با ادله و مستندات دیجیتالی راهی جز بیان حقیقت ندید و با اعتراف به بزه ارتکابی گفت: شماره حساب کارت عابربانک و سایر مشخصات کارت را به همراه رمز دوم، هنگام مراجعه به خوابگاه دوستم و زمانی که کارت به همراه رمز اول و دوم روی میز بود به دست آوردم و دست به چنین اقدامی زدم.عرفانی با اشاره به این مطلب که متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است به شهروندان هشدار داد: به منظور جلوگیری از اقداماتی از این قبیل بایستی افراد نسبت به تغییر رمز کارت خود به صورت دوره‌ای و فعال نمودن پیامک حساب الکترونیکی اقدام کنند و همچنین علاوه بر اینکه مشخصات کارت خود را در اختیار احدی قرار ندهند از نگهداری رمز اول و دوم در کنار کارت عابر بانک خودداری کنند