گزیده خبر های 30 خرداد – 93

گزیده خبر های 30 خرداد – 93
تب تبلیغاتی فوتبال دربرزیل و والیبال  در داخل موجب انحراف اذهان عمومی با سیاست تبعیض و زن ستیزانه  پیرامون مسایل مهم جامعه بهمه پیوند زده شده است.
سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران یک ساعت قبل از شروع بازی دو تیم ایران و ایتالیا تکمیل شدبه گزارش مهر، تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا از ساعت 18 و 30 دقیقه امروز جمعه در چارچوب هفته پنجم لیگ جهانی والیبال به مصاف یکدیگر می‌روند. سالن 12 هزار نفری آزادی از یک ساعت قبل از شروع مسابقه تکمیل شده و تعداد زیادی از علاقمندان به والیبال نیز در بیرون سالن و مجموعه ورزشی آزادی تهران حضور دارندقبل از آغاز گرم کردن بازیکنان گروه از باستانی کاران نمایشی از ورزش زورخانه‌ای را در سالن 12 هزار نفری به نمایش گذاشتنددومین بازی تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی والیبال ساعت 18 و 30 دقیقه روز یکشنبه یکم تیرماه برگزار خواهد شد
 این ا قدام که نفی هویت رژیم نامشروع ولایت فقیه است . می تواند بمنزله ی پیش در آمد آماده سازی  نفی رژیم  ولایت فقیه  نامشروع وفروپاشی اش  باشد.
بر خلاف معمول سرود ملی تیم‌های ایران و ایتالیا در آستانه دیدار این دو تیم در تهران پخش نشدبه گزارش ایسنا، بر خلاف معمول مسابقه تیم‌های والیبال ایران و ایتالیا در لیگ جهانی والیبال بدون پخش سرود ملی دو تیم آغاز شد. گویا مسئولان تیم ایتالیا فراموش کردند نوای سرود خود را تحویل مسئولان برگزار بدهندبه هر حال در حرکتی بی‌سابقه مسابقه رسمی دو تیم ایران و ایتالیا در هفته پنجم لیگ جهانی بدون پخش سرود ملی هر دو کشور آغاز شد
همچنان ازجاده های ناامن و غیر استاندارد  کشور گزارشات خبری تصادفات بازتاب داده می شود تاکه جایگاه رکورداری جهانی تصادفات همراه با آمار مرگ ومیر حفظ شود.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا خبر داد.حسین درخشان در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه در ساعت 4:50 بامداد امروز وقوع حادثه‌ای در منطقه بیجار از طریق اورژانس به سامانه امدادی 112 اعلام شد، گفت: با توجه به نوع گزارش دریافتی مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری بلافاصله تیم‌های امداد جاده‌ای به محل اعزام شدند.وی با بیان اینکه این حادثه در کیلومتر 12 بیجار – زنجان اتفاق افتاده بود، گفت: یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از تهران به سمت بانه در حال حرکت بود، در این مسیر واژگون می شود.سخنگوی سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به حادثه دیدگی 44 مسافر این اتوبوس گفت: 30 نفر از این مسافران مصدوم و به علت نیاز بیشتر به درمان به بیمارستان منتقل شدند.
زمین لرزه ای به بزرگی 4،2 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 7 و 24 دقیقه و 6 ثانیه روز جمعه حوالی تنگ ارم مرز استان های فارس و بوشهر را لرزاند.به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،موقعیت این زمین لرزه 29،21 درجه عرض شمالی و 51،48 درجه طول شرقی ثبت شده است.
ابراهیم توره برادر حبیب و یحیی کولو توره در سن 28 سالگی درگذشتبه گزارش ایسنا، ساحل عاج شب گذشته در دومین دیدار خود در جام جهانی برابر کلمبیا با نتیجه 2 بر یک شکست خورد تا کارش برای صعود از این گروه به بازی آخر کشیده شود. حبیب و یحیی توره بازیکنان تیم ملی ساحل‌ عاج در غم از دست دادن برادرشان به سوگ نشستنداراهیم توره برادر 28 ساله آنها که سابقه بازی در لیگ اوکراین و فرانسه را در کارنامه خود داشت، درگذشت تا شوک منفی به تیم ساحل عاج وارد شود