5 گياه دارويي براي پاكسازي كبد.


دانستني‌ها
5 گياه دارويي براي پاكسازي كبد.
31 خرداد -93
شما مي‌توانيد با خوردن چند گياه ساده، كبد خود را پاك كنيد. سالي يكبار با توجه به آلودگي‌هايي كه در اطرافمان هست، بايد كبد را پاكيزه كرد. گياهاني را كه در زير معرفي مي‌شوند، مي‌توانيد از عطاريها تهيه نماييد: 
* آرتيشوك:                                                                                                        
داراي طعم تلخ و تند واضح با خاصيت پاك كنندگي خوب براي كبد مي‌باشد. مواد شيميايي موجود در آرتيشوك به نام سينارين باعث افزايش توليد صفرا در كبد و تقويت بخشيدن به مجراي صفرا مي‌شود. آرتيشوك همچنين باعث تقويت سلولهاي ديواره كبد و نگاه داشتن آنها از صدمه مي‌شود. 
* رزماري: 
گياه متداول در آشپزي كه مي‌تواند يكي از پاك كننده‌هاي كبد باشد. با توجه به تحقيقات انجام شده، عصاره رزماري با كمك آنزيم‌هاي داخل كبد باعث دفع سريعتر مواد شيميايي مي‌شود. 
* زرد چوبه: 
زردچوبه خام محتوي روغني است كه باعث كاستن مقدار سم در بدن مي‌شود. زردچوبه به رنگ طلايي را، به عنوان مزه گرم در سبزيجات، برنج، حبوبات، ماهي و مرغ مي‌توان استفاده نمود. 
* قاصدك
قاصدك گياه هرزي است داراي برگهاي پهن تيغي شكل با گلهاي زردي كه بعدا به قاصدك تبديل مي‌شود و در چمنزارها يافت مي‌شود. اين گياه سرشار از ويتامين آ، آهن، فسفر، كلسيم و پتاسيم است. همينطور براي تقويت و شستشوي كبد استفاده مي‌شود. چربي‌هاي ذخيره شده در كبد را از بين مي‌برد. ضمنا داراي مزه‌اي تلخ مي‌باشد. مي‌توان هر از گاهي يك فنجان چاي قاصدك براي خود درست كرد. 
* كاسني: 
محرك صفرا و تميز‌كننده كبد، مدر و ملين و همچنين كم‌كننده كلسترول مي‌باشد. از برگ‌هاي كاسني مي‌توان در سالاد نيز استفاده كرد.