نامه ها وصدای شما

نامه ها وصدای شما .18 خرداد -93
* حقگو از تهران: به مسئولان بگوييد در كشور ما همايش‌هاي زيادي برگزار مي‌شود و قطعا بار مالي اين همايش‌ها زياد هم خواهد بود. چقدر خوب مي‌شد مسئولان هزينه اين همايش‌ها را خرج افراد مستمند وفقير در جامعه مي‌كردند. * حاجيان از پرند: چرا مشكلات مسكن مهر پرند را حل نمي‌كنند؟ حدود 2 سال است كه مي‌خواهند خانه را تحويل بدهند، هر روز امروز و فردا مي‌كنند. بنويسيد شايد رسيدگي شود. * حسنوند از لرستان: در زمان رئيس‌جمهور قبلي وقتي از وي انتقاد مي‌شد حاميان او مي‌گفتند نقد و انتقاد نكنيد، دشمن شاد مي‌شود! ولي حالا خودشان به جاي نقد، توهين مي‌كنند! حالا سئوال اينجاست آيا الان دشمن شاد نمي‌شود؟! زورگيري الكترونيكي .شركت واحد با نصب پارچه‌نوشته‌اي در برخي ايستگاه‌هاي B.R.T پول نقد را ممنوع و مسافران را به خريد كارت‌هاي الكترونيكي تشويق مي‌كند، گرچه استفاده از اين كارت‌ها موجب صرفه‌جويي در وقت و هزينه‌هاي مردم مي‌شود، اما برخي اوقات به دليل نقص فني در كارت يا دستگاه كارتخوان در برخي اتوبوس‌ها، قابل استفاده نيست، از سويي، كرايه نقدي بسياري از مسيرها با تصميم‌ اعضاي شوراي شهر گران‌تر تعيين شده است كه وجه قانوني آن هم جاي بحث و بررسي دارد. به هرحال، نبايد براي مسافران تعيين تكليف كرد، بلكه مسافر، بايد هر طور كه راحت‌تر است از وسايل نقليه عمومي استفاده كند. عليرضا صفرپور ـ تهران 
صداي شما
* حاجيان از پرند: چرا مشكلات مسكن مهر پرند را حل نمي‌كنند؟ حدود 2 سال است كه مي‌خواهند خانه را تحويل بدهند، هر روز امروز و فردا مي‌كنند. بنويسيد شايد رسيدگي شود. 
* حسنوند از لرستان: در زمان رئيس‌جمهور قبلي وقتي از وي انتقاد مي‌شد حاميان او مي‌گفتند نقد و انتقاد نكنيد، دشمن شاد مي‌شود! ولي حالا خودشان به جاي نقد، توهين مي‌كنند! حالا سئوال اينجاست آيا الان دشمن شاد نمي‌شود؟! 
* حميديان از تهران: از مسئولان ذيربط انتظار داريم سلامت رواني و جسماني رانندگان اتوبوس‌هاي درون و برون‌شهري را مورد معاينه هفتگي قرار دهند تا كمتر شاهد ازبين رفتن جان مسافران باشيم. 
* اصغرزاده از تهران: اين روزها مترو خيلي شلوغ است وبعضي از قطارها هم متأسفانه كولرهايشان خراب است و با توجه به كثرت مسافر، واقعا اكثر اوقات تنفس كردن سخت مي‌شود. به مسئولان تذكر بدهيد تا فكري براي اين معضل بينديشند. 
* يك زائر امام رضا(ع) از تهران: هفته گذشته به اتفاق خانواده از جاده دامغان عازم مشهد مقدس شديم كه متأسفانه در اين مسير يا دستشويي وجود نداشت يا اگر هم بود بسيار كثيف و غيربهداشتي! چرا كسي به اين وضعيت رسيدگي نمي‌كند؟ اين مسايل براي كشور ما خيلي بد است. 
* حقگو از تهران: به مسئولان بگوييد در كشور ما همايش‌هاي زيادي برگزار مي‌شود و قطعا بار مالي اين همايش‌ها زياد هم خواهد بود. چقدر خوب مي‌شد مسئولان هزينه اين همايش‌ها را خرج افراد مستمند وفقير در جامعه مي‌كردند. 
* افراسيابي از بهبهان: به مسئولان تذكر بدهيد چند وقتي است كه راديو پيام در بهبهان دريافت نمي‌شود، چرا؟ 
* يك شهروند مارليكي: روز سه‌شنبه 6 خردادماه بيش از 8 ساعت برق منطقه ما قطع بود و خسارات فراواني هم ببار آورد. مسئولان طبق وعده‌اي كه داده بودند چگونه آن را جبران مي‌كنند؟ 
نامه‌هاي شما
زورگيري الكترونيكي 
شركت واحد با نصب پارچه‌نوشته‌اي در برخي ايستگاه‌هاي B.R.T پول نقد را ممنوع و مسافران را به خريد كارت‌هاي الكترونيكي تشويق مي‌كند، گرچه استفاده از اين كارت‌ها موجب صرفه‌جويي در وقت و هزينه‌هاي مردم مي‌شود، اما برخي اوقات به دليل نقص فني در كارت يا دستگاه كارتخوان در برخي اتوبوس‌ها، قابل استفاده نيست، از سويي، كرايه نقدي بسياري از مسيرها با تصميم‌ اعضاي شوراي شهر گران‌تر تعيين شده است كه وجه قانوني آن هم جاي بحث و بررسي دارد. به هرحال، نبايد براي مسافران تعيين تكليف كرد، بلكه مسافر، بايد هر طور كه راحت‌تر است از وسايل نقليه عمومي استفاده كند. عليرضا صفرپور ـ تهران 
خيابان يا نمايشگاه؟ 
خيابان پيروزي حدفاصل ميدان شهدا تا خيابان شكوفه، شب‌ها به نمايشگاه پوشاك و كيف و كفش تبديل شده است كه اين موضوع باعث راهبندان و ايجاد ترافيك خودروها مي‌شود. از راهنمايي و رانندگي و شهرداري تهران تقاضا داريم براي رفع مزاحمت‌هاي اين‌چنيني چاره‌اي اساسي بينديشند. سحر بزرگ ـ تهران 
براي مداوا، ياريم كنند 

مدتي است به بيماري سرطان خون مبتلا و براي تهيه داروهاي گرانقيمت مستأصل شده‌ام. براي حفظ آبرو تا به حال در مورد رفع مشكلم به جايي مراجعه نكرده‌ام. اميدوارم پس از چاپ اين پيام، افراد خير و مسئولان ذي‌ربط براي ادامه درمان، به من كمك كنند. محمد. ع - تهران