دانستني‌ها بخوانيد تا فشار خون‌تان كاهش يابد.

دانستني‌ها
بخوانيد تا فشار خون‌تان كاهش يابد.
3 تیر-93
يكي از بيماري‌هايي كه از جمله مشكلات قلبي نيز محسوب مي‌شود فشار خون بالاست. اين بيماري عواقب بسيار بدي براي بدن دارد و گاهي ممكن است باعث مرگ نيز بشود. تا به حال قرص‌ها و آمپول‌هاي متفاوتي براي كنترل فشار خون و يا كاهش آن ساخته شده است كه البته هر كدام عواقب مخصوص خودشان را دارند. اين درحالي است كه تنها با چند راه بسيار آسان مي‌توانيد فشار خون بالا را از بين ببريد.
*اولين و البته راحت‌ترين راه قدم زدن است. يكي از مهمترين نكاتي كه در اين مورد بايد رعايت كنيد اين است كه فدم زدن براي كاهش فشار خون بايد قدرتي باشد و ميزان آن بايد تقريبا يك ساعت در روز باشد. 
* كشيدن نفس عميق مي‌تواند كمك به سزايي به كاهش فشار خون شما كند. صبح بعد از بيدار شدن از خواب و شب‌ها قبل از رفتن به رخت خواب به 5 دقيقه نفس عميق بكشيد تا اكسيژن كافي وارد رگ‌هاي شما شده و فشار خون شما تنظيم شود. 
* سيب زميني يكي از بهترين راه‌هاي درمان فشار خون است. افرادي كه فشار خون بالايي دارند بايد روزانه به مقدار 2 هزار تا 4 هزار ميلي گرم پتاسيم مصرف كنند. بهترين منبع براي بدست آوردن اين پتاسيم سيب زميني و يا گوجه فرنگي است.
* نمك بزرگترين دشمن تمام بيماران فشار خون است. يكي از بزرگترين عاملان به وجود آمدن اين بيماري نمك است پس بايد در مصرف آن دقت لازم را داشته باشيد و همچنين سعي كنيد كمتر از آن استفاده كنيد. 
* شكلات‌هاي تلخ منابع خوبي از ويتامين‌ها و همچنين مكمل‌هاي بدن هستند. محققان به اين نتيجه رسيده‌اند كه افرادي كه بيشتر از شكلات تلخ استفاده مي‌كنند رگ‌هاي خوني بسيار منعطف‌تري دارند و همچنين جريان خون در بدن آن‌ها روان‌تر است. 
* يكي از روش‌هاي بسيار آسان و البته كاربردي براي كاهش فشار خون نوشيدن چاي در طول روز است. دانشمندان پي برده‌اند افرادي كه روزانه از سه ليوان چاي استفاده مي‌كنند كمتر دچار بيماري فشار خون مي‌شوند و رگ‌هاي بازتري دارند. 
* كار و مشغله‌هاي روزانه خودتان را كمتر كنيد تا دچار استرس نشويد. يكي از دلايل به وجود آمدن فشار خون استرس است و البته كمتر كردن كار مي‌تواند از اين استرس نيز بكاهد و شما ديگر به فشار خون دچار نخواهيد شد. 
* شايد بسيار عجيب به نظر برسد اما افرادي كه در خواب خروپف مي‌كنند بيشتر دچار فشار خون مي‌شوند. اين افراد بايد سريع‌تر به پزشك مراجعه كنند. خروپف باعث مي‌شود تا راه نفس شما تنگ شده و سپس فشار خون شما بالا مي‌رود. 
* سويا يكي از موادي است كه مي‌تواند به شما در كاهش فشار خون كمك به سزايي كند. خوردن شير سويا و يا استفاده از آن در غذا از جمله راه‌هاي استفاده از سويا است. 
* در انتها نيز مانند درمان هر بيماري ديگر ورزش را فراموش نكنيد و البته توجه خاصي به ميزان فشار خون تان هميشه داشته باشيد.