گزیده خبرهای 3 مهر – 93 . قسمت - 2

گزیده خبرهای 3 مهر – 93 . قسمت - 2
به نظر می رسد که رفسنجانیا ز اقدامات لابی های پشت پرده در آمریکا خیالش راحت است که چنین احتمالی را پیش بینی کرده است .
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگویی کوتاه با سرویس سیاسی پایگاه خبری «انتخاب»، برای تیم هسته ای ایران آرزوی موفقیت کردآیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: اکنون مذاکرات به جای حساسی رسیده که احتمال توافق را بسیار جدی کرده استوی افزود: در این شرایط، برخی نسبت به موفقیت مذاکرات بسیار امیدوارند و برخی دیگر اظهار ناامیدی می کنندرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: با این حال باید منتظر ماند و دید در این نشست های آتی چه اتفاقاتی می افتدآیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه گفت: در حرف و عمل ثابت کردیم که مانند همه کشورها به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای هستیم که دانش آن در ایران بومی شده است و در جنگ تحمیلی نشان دادیم که از کاربرد سلاح کشتار جمعی متنفر هستیمرئیس مجمع تشخیص مصلحت خاطرنشان کرد: اکنون مذاکرات در جریان است و نباید کاری کرد که مذاکره کننده ها مجبور شوند حرف هایی بزنند که کار را خراب کندوی در پایان نسبت به موفقیت مذاکرات هسته ای ابراز امیدواری کرد
 از مشاهدات روزانه 
اسپري گاز فلفل در مترو!
روز آخر شهريور كه ساعت‌ها را تغيير داده بودند، زودتر آمدم روزنامه و در اين فكر بودم چند مطلب بنويسم كه مدتي بود در ذهنم مي‌آمد. همين كه آمديم مشغول شويم. شمايل باصفاي دوستان تاسيسات هويدا شد. با مته برقي و ابزارآلات تا در گوشه‌اي از محل هيأت تحريريه، اتاقكي نصب كنند. تا مته را به برق زدند و روشن كردند. آن چنان صدايي در سالن طنين‌انداز شد كه هرچه مطلب توي فكرم بود، پريد! چند ساعتي را همينطوري تحمل كردم بعد ديدم نه اعصابم بهم ريخته، خلاصه كيف را برداشتم و عازم خانه شدم. ساعت حدود 3 بعد از ظهر بود كه در ايستگاه بهارستان از پله‌هاي برقي خط فرهنگسرا پايين مي‌رفتم، ديدم چند خانم بالاي پله نشسته‌اند. و يك نوجوان ماشاءالله سنگين وزن هم خلاف جهت حركت پله برقي دارد با تلاش فراوان بالا مي‌آيد و هرچه سعي مي‌كرد پيشرفتي نداشت. از كنار او كه پايين رفتم آمدم حرفي بزنم. ناگهان سوزشي در بيني و بعد در حلقم احساس كردم، چشمهايم مي‌سوخت و مثل ابر بهار، اشك مي‌آمد و به سرفه هم افتاده بودم. اول فكر كردم حساسيت چيزي است بعد ديدم نه بابا همه همينطوري‌اند. زن سالمندي كه از هوش رفته بود و داشتند او را باد مي‌زدند بعد صداي آن نوجوان سنگين وزن را شنيدم كه وسط راه پله برقي نفس كم آورده بود و فرياد مي‌زد: كمك، كمك! گفتم آخر آنجا چه مي‌كني. جواب داد: رفته بودم كمك بياورم و به مسئولين خبر بدهم. گفتم: خب از پله‌هاي ثابت بغلي استفاده مي‌كردي! به هر زحمتي بود او را پايين آورديم و بعد مأمورين قطار آمدند و معلوم شد كسي در آن محوطه اسپري گاز فلفل زده و در رفته. حالا علت چه بود نمي‌دانم. من كه سرفه كنان سوار قطار بعدي شدم تا به ميدان انقلاب برسم. ولي همه‌اش فكر مي‌كردم. اگر كسي بتواند به اين راحتي در مترو گاز فلفل بپاشد، قطعاً گازهاي كشنده هم خداي ناكرده امكان استفاده توسط شيطان صفتان را دارد. اميدوارم چيز مهمي نبوده باشد ولي اتفاق خطرناكي بود كه فعلا بخير گذشت. احمد حسيني 1/7/93 
باز هم تصادف زنجيره‌اي حادثه آفريد
يك كشته و 3 زخمي حاصل برخورد پرايد، كمپرسي، تريلي و نيسان
بر اثر برخورد 4 دستگاه خودرو تريلي، كمپرسي، پرايد و نيسان وانت يك نفر كشته و 3 نفر مصدوم شدند. "حسين درخشان" سخنگوي سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس از برخورد زنجيره‌اي 4 دستگاه خودرو خبر داد. وي افزود: 4 دستگاه خودروي پرايد، كمپرسي، تريلي و نيسان وانت ساعت 18:30 شب در استان آذربايجان غربي با يكديگر برخورد كردند كه حاصل آن 6 حادثه ديده بود. به گفته سخنگوي سازمان امداد و نجات هلال‌احمر، محل دقيق وقوع اين حادثه جاده نقده- اروميه- روستاي "ديزج دول" بوده است كه 3 نفر به شدت در اين حادثه مجروح شده‌اند. وي با اشاره به انتقال يك نفر از مصدومان به مراكز درماني گفت: يك نفر نيز در اين حادثه جان خود را از دست داده است. 
رییس سازمان غذا و دارو درباره قاچاق داروهای ایرانی به خارج از کشور توضیح داد.دکتر رسول دیناورند، معاون غذا و داروی وزیر بهداشت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قاچاق داروهای ایرانی به خارج از کشور گفت: در زمینه خروج دارو از کشور عمدتا نگرانی‌مان بابت داروهای یارانه‌ای است. البته پرداخت یارانه به بخش عمده‌ای از این داروها از مرحله واردات حذف شده و به مرحله خرید دارو توسط بیمار از طریق نظام بیمه‌ای داده شده است.وی در این باره ادامه داد: بنابراین هرجا که یارانه داروهایمان به این صورت حذف شده یا به بیمه منتقل شده، نگرانی بابت خروج آن از کشور نداریم؛ چراکه دارو با قیمت واقعی از داروخانه خریداری می‌شود و در عین حال ممکن است از کشور خارج نیز شود.دیناورند با بیان اینکه تنها درباره قاچاق تعداد محدودی از داروهای یارانه‌ای از کشور نگرانی داریم، افزود: این داروها عمدتا به برخی از داروهای بیماران متابولیک (شیرخشک بیماران متابولیک) و همچنین داروهای هموفیلی مربوط می‌شود. البته دراین زمینه هم ساز و کارهای جلوگیری از قاچاق را داریم.رییس سازمان غذا و دارو افزود: سایر داروها ممکن است به بیرون از کشور قاچاق شود. کما اینکه این کار نیز روزانه صورت می‌گیرد. می‌دانیم که روزانه حدود 2 هزار بیمار از مرز آذربایجان به ایران مراجعه کرده و داروهایشان را از داروخانه‌ها تهیه می‌کنند و می‌برند. این موضوع از نظر ما اشکالی ندارد، چراکه دارو با قیمت واقعی به فروش می‌رسد. این کار به نوعی صادرات غیرمستقیم و ایجاد توریسم‌درمانی و اشتغال است.وی در این باره ادامه داد: قاچاق داروهای ایرانی به خارج از کشور از مرزهای غربی، کردستان، عراق و افغانستان صورت می‌گیرد، بطوری که بیماران این کشورها به مرزهای کشور آمده، داروهایشان را تهیه کرده و با خود می‌برند. در مجموع تا جایی که دارو یارانه‌ای نباشد، مشکلی جهت خروج آن از کشور وجود ندارد، چرا که با قیمت واقعی این کار صورت می‌گیرد. 
وزیر بهداشت دلیل تعطیل شدن بخش جراحی قلب در بیمارستان مدرس را اعلام کرد و گفت: شیوع عفونت بیمارستانی در شرایط حاد و بدی در کشور وجود ندارد و هنوز مسئله عفونت بیمارستانی در بیمارستان مدرس ثابت نشده است.سید حسن هاشمی در گفت وگو با فارس در رابطه با وضعیت عفونت‌ بیمارستانی و تعطیلی بخش جراحی قلب در بیمارستان مدرس گفت: عفونت بیمارستانی در کشور آمار بالایی را به خود اختصاص نداده است و اتفاقی هم که در بیمارستان مدرس رخ داده هنوز مشخص نیست که به دلیل عفونت بیمارستانی باشد.وی ادامه داد: متخصصان مربوطه اعلام نکرده‌اند که بخش جراحی قلب در این بیمارستان به دلیل عفونت بیمارستانی تعطیل شده بلکه التهابی پس از عمل جراحی قلب در برخی از بیماران مشاهده شده که هم اکنون در حال بررسی اوضاع هستند تا اعلام نظر دقیق داشته باشند.وزیر بهداشت گفت:‌ در شرایطی که زمینه ارائه خدمات با کمبود مواجه هستیم باید اجازه دهیم تا متخصصان مربوطه اظهار نظر کنند تا مبادا مردم بترسند. عفونت بیمارستانی در شرایط حاد و بدی در کشور شیوع ندارد و اعمال جراحی زیادی در کشور در سلامت کامل انجام می‌شود و پیوند اعضای کبد، قلب، روده و پیوندهای زیادی با موفقیت ثبت می‌شود.هاشمی افزود: در همه جای دنیا عفونت بیمارستانی وجود دارد و مختص کشور ما نیست بنابر این نباید با اظهار نظرهای غیر کارشناسانه کاری کرد تا مردم بی‌جهت بترسند.بیمارستان مدرس در شمال تهران و منطقه سعادت آباد قرار دارد و اکنون حدود 2 هفته است بیمارانی که در این بیمارستان تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته‌اند، دچار عفونت بیمارستانی شده‌اند.

فرمانده انتظامی بم استان کرمان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز 50 میلیون ریال از حساب بانکی یک شهروند به صورت تهیه شارژ و خرید اینترنتی خبر داد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ'محمدرضا فدا' گفت: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتای بم و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر برداشت بیش از 50 میلیون ریال از حساب بانکی وی، موضوع توسط کارشناسان این پلیس مورد پیگیری قرار گرفت.وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و اخذ استعلام از این حساب، به دست داشتن برادر شاکی در برداشت این وجوهات پی بردند که این فرد پس از هماهنگی های لازم قضایی دستگیر و در اتاق بازجوئی با شاکی روبرو شد.فرمانده انتظامی بم تصریح کرد:متهم دستگیر شده پس از مواجه با مدارک و مستندات گردآوری شده توسط پلیس به عمل مجرمانه خود از طریق یادداشت شماره و رمز کارت خواهرش اقرار و دو نفر دیگر که در خرید اینترنتی و خرید شارژ با وی همکاری کرده بودند را نیز معرفی کرد.فداء با اشاره به دستگیری دو متهم دیگر این پرونده، گفت: برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده از کارت های بانکی بهتر است از افشاء رمز و اطلاعات آنها حتی به نزدیکان و آشنایان خودداری شود.این مسئول انتظامی همچنین به منظور پیشگیری از چنین جرائمی خاطرنشان کرد:فعال سازی سیستم پیامکی کارت های بانکی نیز یک راهکار خوب در جهت اطلاع از گردش های مالی حساب است تا به محض وقوع هرگونه برداشت غیرمجاز و نامتعارف به عابر بانک مراجعه و رمزهای اول و دوم کارت تغییر داده شود.