گزیده خبرهای 30
شهریور – 93 قسمت -2
مقامات بلژیک اعلام کردند طرح چند حمله
تروریستی که از سوی تروریستهای بازگشته از سوریه و همچنین حامیان گروه تروریستی
داعش در این کشور برنامهریزی شده بود را خنثی کردند. روزنامه بلژیکی
l'echo به
نقل از منابع امنیتی در این کشور که نام آنها را فاش نساخت گزارش داد: این حملات
تروریستی برنامهریزی شده شبیه به حملهای که در ماه مه در مرکز بروکسل علیه موزه
یهودیان انجام شد و چهار کشته برجای گذاشت، بودهاند. متهم پرونده حمله به
موزه یهودیان پیش از حمله، بیش از یک سال در کنار گروه داعش در سوریه جنگیده بوده
و اکنون در بلژیک به اتهام قتل با انگیزه تروریستی در بازداشت است. براساس
برآوردهای روزنامه l'echo بالغ بر 400 تبعه
بلژیکی به منظور شرکت در جنگ، به سوریه رفته و مشخص شده که حدود 90 نفر از آنها
به بلژیک بازگشتهاند. یک منبع خبری اظهار
داشت: دیدگاه ما این است که در بین آنها از هر 9 نفر یک نفر قصد انجام یک حمله در
بلژیک را دارد. اگر شما همچنین افرادی را که به آنها کمک میکنند حساب کنید این
یک برآورد خطرناک میشود. این روزنامه بلژیکی
عنوان کرد که منابع خبری آن خواهان ارائه هیچ جزییاتی درباره این حملات برنامه
ریزی شده و یا عملیاتهای انجام شده برای پیشگیری از آنها به دلایل امنیتی نبودهاند.
بنا به گفته روزنامه مذکور چند نفر نیز بازداشت شدهاند. خبرگزاری بلگای بلژیک
نیز به نقل از یک سخنگوی قضایی فدرال گزارش داد که مقامات این کشور به طور تمام
وقت در حال رسیدگی به مساله تروریستهای بازگشته به این کشور هستند. این سخنگو
اضافه کرد: ما با سرویس های امنیتی همکاری میکنیم و این منجر شده که ما چندین
عملیات انجام دهیم.
معاون درمان وزیر بهداشت علت تعطیل شدن
اتاق عمل جراحی قلب بیمارستان شهیدمدرس و همچنین ایجاد عفونت در شش بیمار این
بیمارستان را توضیح داد.دکتر محمد حاجی آقاجانی در گفتوگو با
ایسنا، در این باره گفت: شش بیمار از ناحیه برش جراحی در این بیمارستان دچار عفونت
شدند که البته علت آن هنوز مشخص نیست و در دست بررسی است.وی افزود: این بیماران در حال حاضر در
بیمارستان مذکور بستری و تحت درمان قرار دارند. تیم کنترل عفونت بیمارستان نیز
درحال بررسی علت ایجاد عفونت در اتاق عمل جراحی قلب این بیمارستان هستند.به گفته
وی، جهت علتیابی و بررسی علل ایجاد عفونت، اتاق عمل جراحی قلب بیمارستان شهید
مدرس از 22 ماه جاری تعطیل شده است. تا زمان کامل شدن پاکسازیها و اطمینان از
شرایط محیط، این اتاق عمل فعالیت نخواهد داشت.معاون درمان وزیر بهداشت مجددا تاکید
کرد: عفونت ایجاد شده در محل برش جراحی این بیماران بوده که علت ایجاد آن نیز در
دست بررسی است و اقدامات در جهت پاکسازی محیط در حال انجام است.
بر اساس نظرسنجیهای صورت گرفته محبوبیت
روحانی در میان ایرانیان رو به افزایش است. به گزارش نامه نیوز،
بر اساس نظرسنجیهای که یک سال پس از روی کارآمدن دولت روحانی از سوی دو
نهاد رسمی صورت گرفته است، محبوبیت حسن روحانی طی یک سال اخیر، به بالاترین میزان
خود یعنی 60 درصد رسیده است. این نظر سنجی نشان میدهد
که پیش از نیمی از مردم ایران از عملکرد رئیس جمهور روحانی طی یک سال اخیر رضایت
دارند. بر اساس نظر مردم موفقیت روحانی نه تنها در عرصه سیاست خارجی بلکه در عرصه
سلامت و اقتصاد نیز تقویت شده است. حسن روحانی، هفتمین
رئیس جمهور ایران در خرداد سال 1392، با 50،71 کل آرا ماخذوه توانست به ریاست قوه
مجریه برسد. روحانی در اولین اقدام خود در روز تحلیف، کابینه تدبیر و امید را به
مجلس شورای اسلامی معرفی کرد. دوری از تنشهای سیاسی، مذاکرات هستهای با کشورهای
1+5، گفتوگوی تلفنی با رئیس جمهور آمریکا، دادن سبد کالا به مردم، فعالیتهای
گسترده در زمینه سلامت از عمده ترین فعالیتهای رئیس جمهور روحانی طی یک سال گذشته
بوده است.
امید در کشور با دولت تدبیر و امید
مهم ترین دستاورد دولت روحانی طی یک سال اخیر ایجاد امید و نشاط در کشور بود. با نگاهی به قشرهای مختلف کشور اعم از هنری، اقتصادی و اجتماعی، سیاسی میتوان پی به این معنا برد که مهمترین فعالیت روحانی ایجاد نشاط در کشور بوده است. کاریزمای رئیس جمهور و لبخندهایش معروفش باعث شده است تا مردم به تصمیمات او امید داشته باشند. بسیاری از مردم ایران روحانی را یک رئیس جمهور زیرک و مقتدر میدانند که میتواند مشکلات اقتصادی را حل و ایران را در مسیر رشد قرار دهد. احیای جایگاه ریاست جمهوری توسط روحانی دیگر ویژگی است که مردم از آن به نیکی یاد میکنند. رای دهندگان به روحانی اعتقاد داشتند که جایگاه ریاست جمهوری در زمان احمدی نژاد دچار تزلل شد و امروز روحانی با توجه به تجربه گستردهاش در نهادهای مختلف، زمینه ساز احیای ریاست قوه مجریه شده است.
سیاست خارجی و رضایت مردم
ایرانیان از سیاست خارجی دولت روحانی، به ویژه در زمینه پرونده هستهای رضایت کامل دارند. بسیاری از مردم معتقد هستند سیاستهای روحانی در عرصه دیپلماسی میتواند زمینه ساز بهبود روابط ایران با کشورهای دیگر و رفع تحریمها شود. با توجه به رضایت مردم از عملکرد دولت روحانی در عرصه دیپلماسی به نظر میرسد سیاستهای دولت تدبیر و امید را به سیاستهای احمدی نژاد در عرصه بین المللی ترجیح میدهند.
روایت مخالفین از کاهش محبوبیت روحانی
پیش از این اما برخی رسانهها اعلام کرده بودند که میزان محبوبیت روحانی رو به کاهش است. بر اساس نظر این سایتها، میزان محبوبیت روحانی میان طرفدارانش به 37 درصد رسیده بود. این رسانهها معتقد بودند که ثبت نام مردم برای دریافت یارانه خود نشان دهنده عدم محبوبیت دولت روحانی در میان مردم است. عدم توجه به مسائل اجتماعی و مدنی نیز عامل دیگری است که مخالفان معتقد هستند زمینه ساز کاهش محبوبیت روحانی در میان قشر روشنفکر شده است.
اقتصاد بزرگترین دغدغه ایرانیها
با وجود روند آهسته احیای اقتصاد ایران از زمان روی کارآمدن روحانی، بسیاری از مردم هنوز نگران مشکلات اقتصادی کشور به ویژه بیکاری هستند. قطعا رفع مشکلات اقتصادی به ویژه حل بیکاری و مهار تورم از سوی دولت میتواند، زمینه ساز افزایش محبوبیت روحانی شود. با گزارش روحانی در مورد عبور از رکود و وعده مهار تورم در سال جاری، نگاه مردم به شرایط اقتصادی کشور بهبود یافته است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که ایران بعد از پیروزی حسن روحانی در مسیر درستی قرار گرفته است.
امید در کشور با دولت تدبیر و امید
مهم ترین دستاورد دولت روحانی طی یک سال اخیر ایجاد امید و نشاط در کشور بود. با نگاهی به قشرهای مختلف کشور اعم از هنری، اقتصادی و اجتماعی، سیاسی میتوان پی به این معنا برد که مهمترین فعالیت روحانی ایجاد نشاط در کشور بوده است. کاریزمای رئیس جمهور و لبخندهایش معروفش باعث شده است تا مردم به تصمیمات او امید داشته باشند. بسیاری از مردم ایران روحانی را یک رئیس جمهور زیرک و مقتدر میدانند که میتواند مشکلات اقتصادی را حل و ایران را در مسیر رشد قرار دهد. احیای جایگاه ریاست جمهوری توسط روحانی دیگر ویژگی است که مردم از آن به نیکی یاد میکنند. رای دهندگان به روحانی اعتقاد داشتند که جایگاه ریاست جمهوری در زمان احمدی نژاد دچار تزلل شد و امروز روحانی با توجه به تجربه گستردهاش در نهادهای مختلف، زمینه ساز احیای ریاست قوه مجریه شده است.
سیاست خارجی و رضایت مردم
ایرانیان از سیاست خارجی دولت روحانی، به ویژه در زمینه پرونده هستهای رضایت کامل دارند. بسیاری از مردم معتقد هستند سیاستهای روحانی در عرصه دیپلماسی میتواند زمینه ساز بهبود روابط ایران با کشورهای دیگر و رفع تحریمها شود. با توجه به رضایت مردم از عملکرد دولت روحانی در عرصه دیپلماسی به نظر میرسد سیاستهای دولت تدبیر و امید را به سیاستهای احمدی نژاد در عرصه بین المللی ترجیح میدهند.
روایت مخالفین از کاهش محبوبیت روحانی
پیش از این اما برخی رسانهها اعلام کرده بودند که میزان محبوبیت روحانی رو به کاهش است. بر اساس نظر این سایتها، میزان محبوبیت روحانی میان طرفدارانش به 37 درصد رسیده بود. این رسانهها معتقد بودند که ثبت نام مردم برای دریافت یارانه خود نشان دهنده عدم محبوبیت دولت روحانی در میان مردم است. عدم توجه به مسائل اجتماعی و مدنی نیز عامل دیگری است که مخالفان معتقد هستند زمینه ساز کاهش محبوبیت روحانی در میان قشر روشنفکر شده است.
اقتصاد بزرگترین دغدغه ایرانیها
با وجود روند آهسته احیای اقتصاد ایران از زمان روی کارآمدن روحانی، بسیاری از مردم هنوز نگران مشکلات اقتصادی کشور به ویژه بیکاری هستند. قطعا رفع مشکلات اقتصادی به ویژه حل بیکاری و مهار تورم از سوی دولت میتواند، زمینه ساز افزایش محبوبیت روحانی شود. با گزارش روحانی در مورد عبور از رکود و وعده مهار تورم در سال جاری، نگاه مردم به شرایط اقتصادی کشور بهبود یافته است. بسیاری از مردم اعتقاد دارند که ایران بعد از پیروزی حسن روحانی در مسیر درستی قرار گرفته است.
جاوید
قربان اوغلی در روزنامه اعتماد نوشت: 1- یک سال از روی کارآمدن
دولت "تدبیر و امید" اگر در مورد موفقیت ها و ناکامی های روحانی در وعده
هایش از کسانی که به او رای دادند، سوال شود بی هیچ درنگی موفقیت های دولت
منتخب خود را در موارد ذیل برخواهند شمرد: • بازگردندان قطار هسته
ای به ریل، پیشرفت در مذاکرات با 1+5 و توافق ژنوکه امید به حل وفصل پرونده هسته
ای از طریق دیپلماتیک را افزایش داد.
• اقدامات
مدبرانه وزیر با کفایت بهداشت و تیم همراه وی در راه اندازی طرح " نظام
سلامت" که بار سنگینی را از سبد هزینه های زندگی مردم وعلی الخصوص
اقشار طبقه متوسط و فرودستان جامعه برداشت. • باز گرداندن مدیریت
صنعت نفت کشور به عنوان مهمترین عامل توسعه کشور و تامین بار مالی اداره کشوربه
مداری عقلانی علیرغم استمرار تحریم های ظالمانه ناشی از بی تدبیری و رویکرد
ماجراجویانه دولت گذشته تقدیر برگزارکنندگان جشنواره شهید رجایی از این سه وزارت
خانه در مراسم امسال را می توان مصداقی بر این مدعا و انتخابی مبتنی بر واقعیت های
جامعه که با قضاوت و رضایتمندی مردم همخوانی دارد، برشمرد. 2- استمرار موفقیت دولت
یازدهم در این حوزه ها و بالطبع رضایتمندی مردم که علی الظاهر هدف هر دولتی است
نیازمند ادامه راهی است که در یک سال گذشته پیموده ایم. ادامه نظام سلامت
نیازمند تخصیص منابع، مدیریت و توزیع نیروی انسانی متخصص بصورت عادلانه و گماردن
مدیران معتقد به آن در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و بیمارستانها و مراکز
درمانی در سطح کشور است. انجام این مهم در دست دولت و تحقق آن با مشکل چندانی
مواجه نیست. اما ادامه موفقیت دولت در دو حوزه دیگر بر
اساس واقعیات پیش رو با دست اندازهای فراوانی روبروست که رفع این موانع فقط در
حوزه اختیارات دولت منتخب مردم نیست. بهبود شرایط حاکم بر صنعت فرسوده نفت در بخش
تولید و بازگرداندن آن به وضعیتی که قبل از دولت نهم داشتیم، نیازمند سرمایه گذاری
خارجی و تکنولوژی روزآمد دنیاست. قصه پر غصه منابع و ذخایر مشترک و برداشت چند
برابر کشورهای ریز و درشت همسایه از این منابع در مقایسه با کشورمان بر هیچکس
پوشیده نیست. بگذارید صریح صحبت کنیم استمرار نخصیص منابع
برای نظام سلامت نیز در گرو فروش نفت بیشتر و پر کردن خزانه به تاراج رفته کشور در
8 سال گذشته است. داستان های مه آفرید، بابک زنجانی و "م – ر" و اختلاس
های 3000 میلیاردی و 9000 میلیاری تنها قسمت بیرونی کوه یخ اختلاس ها و تاراج
منابع مالی کشور است.
3- سال قبل در روزهایی که روحانی در صدد چینش کابینه و گرفتن رای اعتماد ازمجلس بود با تاکید بر اهمیت دو وزارتخانه خارجه و نفت و نقش این دو در تاریخ سیاسی معاصر ایران،پیوستگی سیاست خارجی و نفت که درکنشی متقابل تاثیر انکارناپذیری در امنیت ملی کشور داشته اند ، تاکید نمودم: "دکتر حسن روحانی با آسیبشناسی از شرایط کشور در این عرصهها و درکی درست برای خروج از این وضعیت، دو نفر از ژنرالهای پنجستاره خود را برای تصدی دو وزارتخانه خارجه و نفت به مجلس پیشنهاد کرده است. محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی خارجه برای ترمیم و بهبود روابط کشور با جهان و بیژن نامدارزنگنه برای نجات کشتی در گلنشسته صنعت نفت کشور. صنعتی که به گفته کارشناسان هشتسال در جا زده و برای بازگشت به جایگاه قبلی خود در اوپک و سقف تولید سال 1384 نیازمند دههامیلیارد دلار سرمایهگذاری است". امروز و با گذشت یک سال از آن به جرات می توان گفت که دو وزیر نقشی انکار ناپذیر در مسولیت تاریخی خود ایفا کرده اند.ناگفته پیداست که موفقیت این دو علاوه بر قابلیت های فردی مرهون انتخاب شگفتی ساز مردم در انتخابات 24 خرداد، رویکرد دولت در عرصه مناسبات خارجی و تدبیر رهبری در "نرمش قهرمانانه" است که کشتی به گل نشسته کشور در این عرصه را نجات داده و ایران را به جایگاهی در جهان که شایسته آن است باز گرداند. حاصل این تدبیر نظام و دولت در پرونده هسته ای به عنوان مهمترین چالش ایران که بیشترین تاثیر را بر اقتصاد و معیشت مردم گذاشته بود، امید به برون رفت از این معضل از طریق گفتگوهای با 1+5 و با حفظ خطوط قرمز نظام در دستاوردهای هسته ای بود. 4- قطار هسته ای از زمان ریل گذاری جدید در تابستان سال گذشته به دلایلی که بر اهل فن روشن است یک بار با سکته ای خفیف در مذاکرات وین 6 روبرو شد. این واقعه دلواپسان را ذوق زده کرد و روزنامه ها و سایت های اصولگرایان و دلواپسان بی هیچ پروایی خرسندی خود را از این رویداد و ناکامی دولت و مذاکره کنندگان هسته ای در دستیابی به توافق نهایی ابراز نمودند. بر اساس توافقات صورت گرفته دور جدید مذاکرات پس از آن سکته خفیف، اینک در نیویورک در جریان است. قصد نگارنده در این یادداشت موجز ورود به اختلافات طرفین و چگونگی برون رفت از آن نیست که این مهم در عهده تیمی است که عهده دار مذاکرات است. بر اساس نظر سنجی های متقن تیم مذاکره کننده و رییس آن از محبوبیتی غیر قابل انکار در بین مردم برخوردارند و توانسته اند علاوه بر کسب اعتماد و رضایت مردم که خود سرمایه و پشتوانه عظیمی برای مذاکره کنندگان است، امید را در دل مردمی که خواهان حل و فصل هر چه سریعتر این معضل و برون رفت از تونل وحشت هسته ای هستند، برانگیزند. همزمان با شروع دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 در نیویورک بار دیگر شاهد پیش داوری و موضع گیری های منفی در خصوص نتیجه این مذاکرات هستیم. زیاده خواهی های غرب از سوی دلواپسان داخل و اتهام عدم همکاری ایران در خصوص برنامه های هسته ای از سوی جریانات خارج، شاه بیت رویکرد کسانی است که در یک سال گذشته خشم خود از پیشرفت مذاکرات را پنهان نکرده اند. 5- به نظر می رسد وقت آن رسیده باشد که رییس جمهور و ظریف بصورت کاملا شفاف با مردم سخن بگویند. مشکل کجاست که پس از موفقیت در مارتن موفقیت آمیز 100 روزه و دستاورد شگرف "توافق ژنو" اینک هر روز مذاکرات با دست اندازجدیدی در مسیر خود روبروست. دو هفته قبل در همین ستون نوشتم: "امروز نيز مردم انتظار دارند رييسجمهور به صراحت و شفافيت به آنان توضيح دهد كه سختي كار براي توافق نهايي كه ايشان ميگويد كجاست. آيا واقعا «زيادهخواهي» طرف مقابل مذاكرات را با دشواري روبهرو كرده يا فشارهاي اردوگاه «دلواپسان» به ثمر نشسته است؟ به یقین هیچ ایرانی وطن پرستی خواهان عقب نشینی در مقابل زیاده خواهی طرف مقابل نیست و این را از جانب هر دولتی اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و یا اعتدال گرا بر نمی تابد. آقای رییس جمهور می دانند که عبور از بحران هسته ای که تارو پود کشور را در خود گرفته و باعث و عامل اصلی بسیاری از مفاسد اقتصادی، رانت خواری و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و از آن مهمتر عقب ماندگی کشور از برنامه های توسعه و سند چشم انداز است، امروز "مطالبه ای ملی" است. نمی توان دست روی دست گذاشت و در حالیکه مردم با هر دست اندازی که مذاکرات با آن روبرو می شود بر نگرانیشان در مورد آینده فرزندانشان افزوده می شود، ساکت نشست و هلهله و سوت بلبلی دلواپسان را نظاره گر بود.
3- سال قبل در روزهایی که روحانی در صدد چینش کابینه و گرفتن رای اعتماد ازمجلس بود با تاکید بر اهمیت دو وزارتخانه خارجه و نفت و نقش این دو در تاریخ سیاسی معاصر ایران،پیوستگی سیاست خارجی و نفت که درکنشی متقابل تاثیر انکارناپذیری در امنیت ملی کشور داشته اند ، تاکید نمودم: "دکتر حسن روحانی با آسیبشناسی از شرایط کشور در این عرصهها و درکی درست برای خروج از این وضعیت، دو نفر از ژنرالهای پنجستاره خود را برای تصدی دو وزارتخانه خارجه و نفت به مجلس پیشنهاد کرده است. محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی خارجه برای ترمیم و بهبود روابط کشور با جهان و بیژن نامدارزنگنه برای نجات کشتی در گلنشسته صنعت نفت کشور. صنعتی که به گفته کارشناسان هشتسال در جا زده و برای بازگشت به جایگاه قبلی خود در اوپک و سقف تولید سال 1384 نیازمند دههامیلیارد دلار سرمایهگذاری است". امروز و با گذشت یک سال از آن به جرات می توان گفت که دو وزیر نقشی انکار ناپذیر در مسولیت تاریخی خود ایفا کرده اند.ناگفته پیداست که موفقیت این دو علاوه بر قابلیت های فردی مرهون انتخاب شگفتی ساز مردم در انتخابات 24 خرداد، رویکرد دولت در عرصه مناسبات خارجی و تدبیر رهبری در "نرمش قهرمانانه" است که کشتی به گل نشسته کشور در این عرصه را نجات داده و ایران را به جایگاهی در جهان که شایسته آن است باز گرداند. حاصل این تدبیر نظام و دولت در پرونده هسته ای به عنوان مهمترین چالش ایران که بیشترین تاثیر را بر اقتصاد و معیشت مردم گذاشته بود، امید به برون رفت از این معضل از طریق گفتگوهای با 1+5 و با حفظ خطوط قرمز نظام در دستاوردهای هسته ای بود. 4- قطار هسته ای از زمان ریل گذاری جدید در تابستان سال گذشته به دلایلی که بر اهل فن روشن است یک بار با سکته ای خفیف در مذاکرات وین 6 روبرو شد. این واقعه دلواپسان را ذوق زده کرد و روزنامه ها و سایت های اصولگرایان و دلواپسان بی هیچ پروایی خرسندی خود را از این رویداد و ناکامی دولت و مذاکره کنندگان هسته ای در دستیابی به توافق نهایی ابراز نمودند. بر اساس توافقات صورت گرفته دور جدید مذاکرات پس از آن سکته خفیف، اینک در نیویورک در جریان است. قصد نگارنده در این یادداشت موجز ورود به اختلافات طرفین و چگونگی برون رفت از آن نیست که این مهم در عهده تیمی است که عهده دار مذاکرات است. بر اساس نظر سنجی های متقن تیم مذاکره کننده و رییس آن از محبوبیتی غیر قابل انکار در بین مردم برخوردارند و توانسته اند علاوه بر کسب اعتماد و رضایت مردم که خود سرمایه و پشتوانه عظیمی برای مذاکره کنندگان است، امید را در دل مردمی که خواهان حل و فصل هر چه سریعتر این معضل و برون رفت از تونل وحشت هسته ای هستند، برانگیزند. همزمان با شروع دور جدید مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 در نیویورک بار دیگر شاهد پیش داوری و موضع گیری های منفی در خصوص نتیجه این مذاکرات هستیم. زیاده خواهی های غرب از سوی دلواپسان داخل و اتهام عدم همکاری ایران در خصوص برنامه های هسته ای از سوی جریانات خارج، شاه بیت رویکرد کسانی است که در یک سال گذشته خشم خود از پیشرفت مذاکرات را پنهان نکرده اند. 5- به نظر می رسد وقت آن رسیده باشد که رییس جمهور و ظریف بصورت کاملا شفاف با مردم سخن بگویند. مشکل کجاست که پس از موفقیت در مارتن موفقیت آمیز 100 روزه و دستاورد شگرف "توافق ژنو" اینک هر روز مذاکرات با دست اندازجدیدی در مسیر خود روبروست. دو هفته قبل در همین ستون نوشتم: "امروز نيز مردم انتظار دارند رييسجمهور به صراحت و شفافيت به آنان توضيح دهد كه سختي كار براي توافق نهايي كه ايشان ميگويد كجاست. آيا واقعا «زيادهخواهي» طرف مقابل مذاكرات را با دشواري روبهرو كرده يا فشارهاي اردوگاه «دلواپسان» به ثمر نشسته است؟ به یقین هیچ ایرانی وطن پرستی خواهان عقب نشینی در مقابل زیاده خواهی طرف مقابل نیست و این را از جانب هر دولتی اعم از اصولگرا، اصلاح طلب و یا اعتدال گرا بر نمی تابد. آقای رییس جمهور می دانند که عبور از بحران هسته ای که تارو پود کشور را در خود گرفته و باعث و عامل اصلی بسیاری از مفاسد اقتصادی، رانت خواری و مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و از آن مهمتر عقب ماندگی کشور از برنامه های توسعه و سند چشم انداز است، امروز "مطالبه ای ملی" است. نمی توان دست روی دست گذاشت و در حالیکه مردم با هر دست اندازی که مذاکرات با آن روبرو می شود بر نگرانیشان در مورد آینده فرزندانشان افزوده می شود، ساکت نشست و هلهله و سوت بلبلی دلواپسان را نظاره گر بود.