دو خبر ازروزی نامه ی جمهوری اسلامی

دو خبر ازروزی نامه ی جمهوری اسلامی  3 مهر - 93
شايعه "نان آلزايمري" تكذيب شد
مگر اعتراف نشد برنج های وارداتی از هند آلوده وسرطان زا می باشد . اکنون از کجا معلوم که این شایع غنی سازی آرد  که با آهن و اسید فولیک است  و موجب آلزایمر می شود واقعیت ندارد . به ویژه اینکه  تکذیب کردن های مقامات رژیم داعشی ولایت فقیه تأیید مضاعف می باشد؟
پس از دست به دست شدن پيامي در فضاي مجازي با مضمون اينكه غني‌سازي آرد با آهن و اسيد فوليك باعث آلزايمر مي‌شود، سازمان غذا و دارو اين مطلب را غيرعلمي عنوان كرد و بر صحت اسناد سازمان جهاني بهداشت تأكيد كرد، اما يك نكته باقي مي‌ماند. چند وقتي است در وايبر، واتس‌آپ و ديگر نرم‌افزارهاي رسانه‌اي پيامي منتشر شده است با اين مضمون "دانشمندي 27 سال پيش كشف كرد كه قرص آهن را همراه با نان نبايد بخوري، آلزايمر مي‌گيريم و به‌خاطرش از آمريكايي‌ها جايزه گرفت. حالا از همان يافته علمي استفاده كردند و آمدند در ايران به‌عنوان غني‌سازي آرد به آردها آهن و اسيد فوليك مي‌زنند و يقين داشته باشيد الآن كه سه سال از شروع اين كار گذشته مملكت ما تا 7 سال ديگر پر از آدم‌هاي آلزايمري مي‌شود". مسلماً با خواندن اين پيام براي هركسي جاي سؤال پيش مي‌آيد و به‌دنبال يك پاسخ علمي خواهد بود، براين اساس در پيگيري‌ها در اين باره، پوراحمدي كارشناس اداره غذايي و آشاميدني سازمان غذا و دارو به تسنيم عنوان كرد: مطلب مطروح شده منبع علمي و مستند معتبر ندارد. شايد قرص آهن مورد استفاده موردي داشته است، چرا كه غني‌سازي آرد با آهن و اسيد فوليك از سال 80 شروع شده است و براساس پروتكل بهداشت جهاني است. اين كارشناس اداره غذايي و آشاميدني سازمان غذا و دارو بيان مي‌كند: در اكثر كشورها نيز اين مسئله صورت مي‌پذيرد، ضمن اينكه سازمان جهاني بهداشت فعاليت‌هاي ما را تأييد كرده است و شيوه غني‌سازي آرد با آهن و اسيد فوليك در سايت WHO هم موجود است
حدود يك پنجم جمعيت ايتاليا در فقر زندگي مي‌كنند
آنگونه گزارشگر روزی نامه ی جمهوری اسلامی  گزارش خبری داده شده که یک پنجم  یا 20% جمعیت کشور ایتالیا در فقر زندگی می کنند که گویا در رژیم داعشی ولایت فقیه  4 برابر بیشتر یعنی 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر نمی برند وهرروز وضعیت شان بد تر نمی شود؟
بررسي‌ها نشان مي‌دهد حدود يك پنجم جمعيت ايتاليا در فقر زندگي مي‌كنند.به گزارش شفقنا،در سالهاي اخير مشكلات اقتصادي ايتاليا بيشتر شده است. گزارش جديد موسسه پژوهشي شاخصهاي اجتماعي و اقتصادي ايتاليا نشان مي‌دهد شمار زيادي مردم ايتاليا با فقر بسيار شديد مواجه هستند و درنتيجه نمي‌توانند زندگي توام با كرامت و عزت داشته باشند و درنتيجه به سمت فقر كامل مي‌روند. براساس اين تحقيقات، فقط يك سوم مردم ايتاليا احساس مي‌كنند نظام رفاهي كشور در حمايت از آنها است. شرايط بد مالي و اقتصادي سبب شده است مردم ايتاليا نتوانند براي روزهاي پيشبيني نشده آينده پول پس انداز كنند يعني روزهايي كه ممكن است با مشكلات مالي بيشتر و يا بيماري مواجه شوند.جيوسيپه روما از كارشناسان اقتصادي ايتاليا در اين باره گفت:" بي‌ترديد، اوضاع كلي اقتصاد ايتاليا چندان خوب نيست. به علت بحران اقتصادي، درامد خانوارهاي ايتاليايي، ده درصد كاهش يافته است. توليد ناخالص داخلي كشور نيز از سال دو هزار و هفت تاكنون ده درصد كاهش يافته است. بيكاري در ايتاليا در زمره بالاترين رقم در ميان كشورهاي اروپايي است.