صدا و نامه های شما

صدا و نامه های شما . 1 مهر 93
مقصودي از تهران: اين همه زحمت كشيده مي‌شود تا آرد به دست نانوايي‌ها برسد آنوقت در كمال بي‌دقتي، نان‌هايي بي‌كيفيت كه بيشتر يا خمير هستند يا سوخته به مردم تحويل داده مي‌شود و متأسفانه از همه مهم‌تر هم نظارتي از سوي مسئولي بر عملكرد آنان صورت نمي‌گيرد. * محسني از كسبه خيابان انقلاب تهران: براي موش‌هاي جوي‌هاي ميدان انقلاب و خيابانهاي اطراف، شهرداري چاره‌انديشي كند. موش كه چه عرض كنم براي موش‌هاي غول پيكر اين منطقه كه دنبال گربه مي‌كنند و سلامتي مردم را بطور جدي تهديد مي‌كنند بايد بطور جدي چاره انديشي شود. * اصغرزاده از تهران: مدتي است كه شركتهاي خدماتي (تخليه چاه) مجدداً برچسب‌هاي تبليغاتي خود را به درب منازل مي‌چسبانند و جلوه‌اي زشت ايجاد مي‌كنند. از مسئولان ذيربط تقاضا داريم جلوي گسترش اين عمل خلاف قانون را بگيرند. * يكي از اهالي محل: پارك نيايش در مسير تقاطع اشرفي اصفهاني تا بلوار نيايش از ساعت 7 شب ببعد جولانگاهي براي سگ بازي و سگ بازان شده است! لطفاً اين موضوع را رسانه‌اي كنيد شايد كسي پيگيري كند. آيا فريادرسي است؟ آقاي روحاني .جمعي از كارمندان آموزش و پرورش كه سال گذشته پس از سالها خدمت، طبق قانون بصورت پيماني دايم در وزارت آموزش و پرورش در نواحي چند گانه شهر تهران ساماندهي شديم. ليكن با تغيير مديران آموزش و پرورش بنا به هر دليلي به ما دستور به خروج از نواحي داده شد.  دكتر روحاني .از شما كه پرورده مدرسه جنگي هستيد كه مدرسش خميني  بود چگونه ميتوان انتظار چنين ناملايماتي داشت. حتما مشاورانتان از اوضاع و احوال مدرسان نونهالان و آينده‌سازان كشور چه از نظر اقتصادي و چه از نظر رواني مطلعيد و مطمئنا شما با توجه به تحصيلات حوزوي و دانشگاهي چه درداخل و چه در خارج از كشور از تبعات درگيري ذهني معلمان آگاهيد و ميدانيد سطح اقتصادي اين قشر كم توقع به چه صورتي است...........
صدای شما
* حقگو از تهران: مدير عامل سازمان بهره‌وري انرژي ايران اخيراً گفته كه دوره ارزان فروشي برق تمام شده است. عجب دارد برق را به كشورهاي خارجي رايگان مي‌دهيد يا پول آنرا نمي‌توانيد وصول كنيد يا به قيمت خيلي پايين مي‌فروشيد يا با جنس بنجل معاوضه مي‌كنيد و به شهروندان 5 برابر گران مي‌فروشيد و غيرقانوني هم رفتار مي‌كنيد. به نمايندگان مجلس بگوييد چرا دلواپس نمي‌شوند؟ 
* رضايي از بيستون: تنها درمانگاه شبانه‌روزي شهر بيستون بدون امكانات لازم براي تشخيص و درمان بيماري است. به مسئولان بگوييد تا به اين موضوع رسيدگي كنند. 
* مقصودي از تهران: اين همه زحمت كشيده مي‌شود تا آرد به دست نانوايي‌ها برسد آنوقت در كمال بي‌دقتي، نان‌هايي بي‌كيفيت كه بيشتر يا خمير هستند يا سوخته به مردم تحويل داده مي‌شود و متأسفانه از همه مهم‌تر هم نظارتي از سوي مسئولي بر عملكرد آنان صورت نمي‌گيرد. 
* محسني از كسبه خيابان انقلاب تهران: براي موش‌هاي جوي‌هاي ميدان انقلاب و خيابانهاي اطراف، شهرداري چاره‌انديشي كند. موش كه چه عرض كنم براي موش‌هاي غول پيكر اين منطقه كه دنبال گربه مي‌كنند و سلامتي مردم را بطور جدي تهديد مي‌كنند بايد بطور جدي چاره انديشي شود. 
* اصغرزاده از تهران: مدتي است كه شركتهاي خدماتي (تخليه چاه) مجدداً برچسب‌هاي تبليغاتي خود را به درب منازل مي‌چسبانند و جلوه‌اي زشت ايجاد مي‌كنند. از مسئولان ذيربط تقاضا داريم جلوي گسترش اين عمل خلاف قانون را بگيرند. 
* يكي از اهالي محل: پارك نيايش در مسير تقاطع اشرفي اصفهاني تا بلوار نيايش از ساعت 7 شب ببعد جولانگاهي براي سگ بازي و سگ بازان شده است! لطفاً اين موضوع را رسانه‌اي كنيد شايد كسي پيگيري كند. 
نامه‌هاي شما
آيا فريادرسي است؟ 

جناب آقاي دكتر روحاني - رياست محترم جمهوري اسلامي .جمعي از كارمندان آموزش و پرورش كه سال گذشته پس از سالها خدمت، طبق قانون بصورت پيماني دايم در وزارت آموزش و پرورش در نواحي چند گانه شهر تهران ساماندهي شديم. ليكن با تغيير مديران آموزش و پرورش بنا به هر دليلي به ما دستور به خروج از نواحي داده شد. جناب آقاي دكتر روحاني .از شما كه پرورده مدرسه جنگي هستيد كه مدرسش خميني كبير بود چگونه ميتوان انتظار چنين ناملايماتي داشت. حتما مشاورانتان از اوضاع و احوال مدرسان نونهالان و آينده‌سازان كشور چه از نظر اقتصادي و چه از نظر رواني مطلعيد و مطمئنا شما با توجه به تحصيلات حوزوي و دانشگاهي چه درداخل و چه در خارج از كشور از تبعات درگيري ذهني معلمان آگاهيد و ميدانيد سطح اقتصادي اين قشر كم توقع به چه صورتي است. يك معلم با حداقل حقوق از ترس مديران كج‌انديش و از ترس بلوكه‌شدن حقوق زير خط فقرش بايستي مهر خاموشي بر لب زده، خون دل خورده و شرمنده خانواده‌اش گردد و هر روز به نواي مديري حركات موزون نمايد هر جا كه اين بي‌تدبيران دستور فرمودند كيلومترها دورتر از محل زندگي استيجاريشان تدريس كنند. شما بفرمائيد چگونه فردا روزي ما معلمان با بغضي در گلو و اشك حلقه زده در چشمانمان باهمه مشكلات خانوادگي از دوري راه گرفته تا نداري و فقر و همه و همه در سر كلاس درس جمله "بابا آب داد و بابا نان داد" را به آينده سازان اين مملكت آموزش دهيم. ما معلمان اين كشور به نام بلند و مقدس معلمي باليده و افتخار مي‌كنيم و تنها انتظارمان از شما دانشمند دورانديش آن است كه از آقاي وزير بپرسيد تدبير و اميدي كه جنابعالي به مردم وعده‌اش را داده‌ بوديد كجاي اين بخشنامه‌ها و بي‌قانوني جا دارد، چرا سفارش شدگان انتقال موقت بمانند و ما انتقال دايميها چند بار بايستي ساماندهي شويم؟ دور از انتظار نيست كه پاسخ مديرانتان اشتباهات دولت قبل و دولتهاي قبلتر خواهد بود و مجال نقد را ببندند. ليكن طبق نص صريح بخشنامه وزارتخانه آموزش و پرورش فردي كه انتقال دايم شده امكان جابجائي ندارد مگر در موارد خاص كه تخلف از سوي قاضي و يا مراجع ذيصلاح مشخص گردد. خواهشمنديم برا‌ي جلوگيري از تضييع حقوق ما معلمان بي‌پناه تدبيري عالمانه در جهت رفع تبعيض و ابقاء در محل كارمان بينديشيد. پيشاپيش از دستور مساعد شما سروران دلسوز صميمانه سپاسگزاريم. جمعي از كارمندان و معلمين پيماني آموزش و پرورش - شهر تهران