گزیده خبرهای 5 آذر قسمت - 3

گزیده خبرهای 5 آذر قسمت - 3 
صدها پروژه فرهنگی، آموزشی و زیربنایی بنیاد برکت در مناطق محروم کشور بزودی همزمان با ولادت باسعادت هفتمین اختر تابناک آسمان ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع)به بهره برداری می‌رسد.

از جمله این پروژه ها اختتام اجرای 818 پروژه در مناطق محروم اندیکا، لالی و مسجد سلیمان در شمال شرقی استان خوزستان در تاریخ نهم آذرماه است.

اجرای طرح‌های یاد شد جمعیتی بالغ بر 85 هزار نفر شامل 15 هزار خانوار را در 707 روستای محروم مناطق اندیکا، لالی و مسجد سلیمان، تحت تاثیر قرار می دهد.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای این طرح ها بالغ بر هزار و 225 میلیارد ریال هزینه کرده است، همچنین 611 میلیارد ریال توسط استانداری خوزستان هزینه شده است.

براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، در سال 1387 قبل طرح جامعی برای احیا، توسعه و رفع محرومیت از این منطقه که در برگیرنده همه نیازهای عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی و... باشد، تهیه و تا پایان سال 92 اجرا شده است.

محروميت عمومي منطقه، منجر به فقر فرهنگي، از بین رفتن زيرسـاخت هــا، فشــار به منابع طبيعي و تخريب محيط زيست، به همراه فقر بهداشتي و تهديد سلامت عمومي و بروز ناهنجارهاي اجتماعي در بين مهـــاجرين برون منطقه اي شده بود که با طرح‌های توسعه مدارانه بنیاد برکت این مسایل در حال حاضر به حداقل تقلیل یافته است

بنیاد برکت طرح محرومیت‌زدایی از این مناطق را با فراهم سازی حداکثر خدمات زیربنایی لازم همچون ایجاد زیر ساختهای عمرانی، آموزشی و فرهنگی، بهداشتی و درمانی، خدماتی، امنیتی و ارتباطی و ایجاد بسترهای اقتصادی مناسب برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و کار آفرینی فراهم کرده است.

از دیگر طرح های بنیاد برکت که نهم آذر عملیات اجرائی آنها به انجام می‌رسد 140 مسجد برکت در مناطق محروم کشور است، در این روز همچنین 40 باب مدرسه برکت در مناطق محروم 19 استان کشور رسماً به بهره برداری خواهد رسید.

اعلام اختتام 48 طرح توسعه فرهنگی منطقه بازفت در استان چهارمحال و بختیاری از دیگر مواردی است که رسماً در این روز توسط بنیاد برکت رقم خواهد خورد.

مراسم بهره برداری رسمی از این طرح ها و پروژه ها در مدرسه برکت روستای سولقان واقع در جاده امام زاده داود در غرب تهران با حضور مقام های ارشد جمهوری اسلامی برگزار خواهد شد
فراروفرشاد اسماعیلی؛ تاریخجه اصلاحیه قانون کار به دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد به سال 1385 بر می‌گردد دولتی که مدعی حمایت از کارگران و اقشار ضعیف و طبقه کارگر بود. طرح اصلاحی که از دولت مدعی حامی کارگران درآمد، در صورت مصوب شدن همه خطوط قرمز کارگران را نقض خواهد کرد

1) 
در روزهای آخر عمر دولت دهم  این طرح به منظور تغییر و اصلاح بعضی مواد به مجلس فرستاده شد. این طرح  از همان ابتدا کارگران و  گروه‌های کارگری را نگران کرد و و هنوز هم نگرانی این طبقه برطرف نشده است. قانون کار فعلی مصوب 29  آبان ماه 1369 است. همین روزها بود که قانون کار  شاید به خاطر کشمکش بین یک دولت چپ گرا و یک مجلس راست گرا سر از مجمع تشخیص درآورد و آنجا تصویب شد. حالا  بعد از سالها، اصلاحات و تغییرات نگران کننده قانون کار که همان سال اول،  دولت دهم  آن را روی میزش گذاشته بود هویت و استقلال کارگران را زیر سوال می برد. این یاد آوی تاریخِ تصویب و اصلاح قانون کار بعد تاریخ سیاسی این قانون را مهم تر می کند.  اما آنچه  از نظر حقوقی  در این طرح امنیت شغلی کارگران رابه شکل جدی تهدید می کند اصلاحیه پیشنهادی ماده27 است.

2)  
در ماده 27 قانون فعلی کار آمده است که: "هر گاه کارگر در انجام وظایف محوله قصور ورزد و یا آئین نامه های انضباطی کارگاه را پس از تذکرات کتبی نقض نماید، کارفرما حق دارد در صورت اعلام نظر مثبت شورای اسلامی کار علاوه بر مطالبات و حقوق معوقه به نسبت هر سال سابقه کار معادل یک ماه آخرین حقوق کارگر را به عنوان حق سنوات به وی پرداخته و قرارداد کار را فسخ نماید. در واحد هائی که فاقد شورای اسلامی کار هستند، نظر مثبت انجمن صنفی لازم است در هر مورد از موارد یاد شده اگر مساله با توافق حل نشد به هیات تشخیص ارجاع و در صورت عدم حل اختلاف از طریق هیات حل اختلاف رسیدگی و اقدام خواهد شد در مدت رسیدگی مراجع حل اختلاف، قرارداد کار به حالت تعلیق در می آید. تبصره۱- کارگاههایی که مشمول قانون شورای اسلامی کار نبوده و یا شورای اسلامی کار و یا انجمن صنفی در آن تشکیل نگردیده باشد یا فاقد نماینده کارگر باشند، اعلام نظر مثبت هیات تشخیص (موضوع ماده ۱۵۸ این قانون) در فسخ قرارداد کار الزامی است ".

در قانون کار فعلی در صورت تقصیر مکرر کارگر در انجام وظایف و یا نقض آیین نامه انضباطی کارگاه، پس از تذکرات کتبی به شرط نظر مثبت شورای اسلامی کار و یا انجمن صنفی موجب فسخ قرارداد خواهد شد و در صورت عدم توافق کارفرما با یکی از این دونهاد، از طریق هیات تشخیص و در صورت عدم حل اختلاف از طریق هیات حل اختلاف رسیدگی و اقدام خواهد شد.

اما اصلاح این ماده به چه شکل است که امنیت شغلی کارگران را تهدید می‌کند؟
ماده 10 لایحه جدید پیشنهادی: "ماده 27- تخلفات کارگران در کمیته انضباطی کارگاه مطرح و در مورد آن تصمیم گیری خواهد شد. در صورتی که کارگاه فاقد کمیته انضباطی باشد موضوع مستقیما در مراجع حل اختلاف مطرح و رسیدگی خواهد شد. تبصره – مقررات مربوط به موارد قصور، تدوین وتصویب آیین نامه انضباطی و چکونگی تشکیل، ترکیب و رسیدگی کمیته انضباطی کارگاه با پیشنهاد شورای عالی کار به تصویب وزیر کار و امور اجتماعی خواهد رسید."

3) 
آنچه در این متن پیشنهادی مورد انتقاد کارشناسان و فعالان حقوق کار می باشد که تصویب آن به تهدید شدن استقلال و امنیت شغلی کارگران منجر خواهد شد همان حذف تبصره 1 ماده 27 می باشد. حذفی که به معنای گرفتن حق نهادهای کارگری در  تشخیص و تصمیم صحت و عدم صحت داشتن  فسخ های یک جانبه  قرارداد از سوی کارفرمایان است

در تبصره ماده 27 قانون فعلی کار در بحث اخراج نیروی کار نظر تشکل‌های کارگری یا شوراهای اسلامی کار نیاز است و به کمیته انضباطی می‌رود ولی در طرح پیشنهادی هرگاه کارفرما تشخیص بدهد که کارگر نبایستی کار کند می‌تواند او را اخراج کند

 
آنچه کارشناسان حقوق کار یا فعالان حقوق کار و گروه‌های کارگری در روزهای سالگرد تصویب قانون کار می خواهند این است که وزیر کار بتواند تمام تلاش خود را جهت برگرداندن این طرح از مجلس به دولت که امنیت شغلی کارگران را صراحتا نقض می‌کند به خرج بدهد
چهار مقام ارشد دولت در نامه‌ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی، ضمن تاکید بر حذف کامل بنزین پتروشیمی، بر ضرورت بر تولید و عرضه انواع فرآورده‌های نفتی به خصوص بنزین منطبق با استاندارد و ضوابط مصوب تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، در این نامه که به امضای وزرای نفت و بهداشت و روسای سازمان‌های محیط زیست و استاندارد رسیده، آمده است: از مهم‌ترین منابع تولید آلودگی هوا در شهرها می توانیم به احتراق ناشی از سوخت، خودروها صنعت و فعالیت های تجاری و خانگی اشاره کرد که در صورت پاک بودن سوخت مصرفی در این منابع شدت آلودگی و خطرزایی آن برای انسان چندین برابر می شود. سوخت مصرفی درخودروها حاوی ترکیبات ویژه‌ای است که در صورت عدم رعایت استاندارد ترکیبات متعددی از مواد سرطان زا و سمی از قبیل بنزن، فلزات سنگین، ترکیبات آروماتیک در هوا منتشر می کند. اصلی ترین پارامترهای موجود در بنزین که به لحاظ زیست محیطی دارای اهمیت ویژه‌ای است ترکیبات آروماتیک و بنزن است.

میزان آلاینده‌ها بعضا هزار برابر استاندارد بود!
در ادامه این نامه که به تاریخ 14 آبان‌ماه امسال و ذیل عنوان شورای عالی حفاظت محیط زیست خطاب به رییس مجلس امضا شده، آمده است: متاسفانه بالا بودن میزان آروماتیک‌ها در سوخت در سال‌های گذشته و به تبع آن بالا بودن غلظت بنزن سبب شده که در هوای شهرها همچنان غلظت بالای بنزن باشیم دراین خصوص براساس گزارش سازمان حفاظت محیط زیست بعضا مشاهده شده میزان این پارامتر صد تا هزار برابر حد استانداردهای زیست محیطی در نزدیکی جایگاه های سوخت رسانی و مناطق پر ترافیک بوده است. افزایش محصولات پتروشیمی تحت عنوان رفورمیت، بنزن پیرولیز، اکتان افزا در سال های گذشته علی الخصوص سال‌های 89 تا 92 وضعیت را بغرنج‌تر نموده است.

رشد روزهای ناسالم با توزیع اکتان‌افزای پتروشیمی
در بخش دیگری از این نامه که به امضای بیژن زنگنه، وزیر نفت، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و نیره پیروز بخت، رییس سازمان استاندارد رسیده، آمده است: اصلی ترین عوامل انتشار بنزن در هوای آزاد تبخیر بنزین از ذخیره گاه های بنزین (پمپ بنزین) ، تبخیر و احتراق سوخت در خودروهای در حال حرکت وخارج از استاندارد است. مقایسه آمار و مستندات کیفی هوا نشان می‌دهد در سال های 79 تا 84 با اجرای اولین برنامه جامع کاهش آلودگی هوا شرایط کیفی هوا در تهران رو به بهبود قرار گرفت و در ادامه با توجه به توقف برنامه‌های اجرایی کاهش آلودگی هوا و از همه مهم‌تر با توزیع و تولید سوخت با کیفیت پایین و بخصوص تولید و توزیع اکتان‌افزای پتروشیمی در سال 89 روند افزایشی تعداد روزهای ناسالم و رشد بیماری‌های تنفسی منتسب به آلودگی هوا را شاهد بودیم.

در بخش دیگری از نامه با اشاره به این که دولت تدبیر و امید و در راس آن ریاست جمهوری از همان ابتدای شروع کار دولت موضوع زیست محیط را در راس برنامه های اجرایی خود قرار داده و از هر گونه اقدامی جهت بهبود شرایط موجود دریغ نخواهد کرد، آمده است: عزم دولت در اجرای برنامه های کاهش آلودگی هوا بسیار جدی است و فعالیت یکپارچه ای را با هماهنگی کلیه ارگان‌ها مرتبط آغاز کرده است. به همین منظور نیز برنامه‌های راهکارهای کاهش آلودگی هوا 10 اردیبهشت 93 به تصویب رسید شامل 9 محور سوخت، خودروهای در حال حرکت، منابع ساکن، خودروهای نو، نیروگاه‌ها، مدیریت حمل و نقل و تقاضای سفر، پایش و پیش بینی هوا، آموزش و اطلاع رسانی و زیرساخت‌های شهری تنظیم شده است.

تاکید مصوبه دولت بر توقف افزودن تولیدات پتروشیمی
در بند یک مصوبه بر توقف افزودن حلال‌های صنعتی تولیدی واحدهای پتروشیمی تحت عنوان اکتا افزا و پترو بنزین توسط وزارت نفت تاکید شده و تجزیه و تحلیل مستمر سوخت مصرفی کشور نیز به سازمان حفاظت محیط زیست محول شده است.

در این محور به توزیع سوخت استاندارد تاکید شده که در این استاندارد میزان بنزن یک درصد، میزان ترکیبات آروماتیک 35 درصد و میزان اولفین‌ها 18 درصد است.

در ادامه نامه‌ای که به امضای این چهار مقام ارشد دولت رسیده، آمده است: در سال جاری با اجرای مصوبه فوق الذکر و حذف اکتان افزای پتروشیمی و ارتقای کیفی بنزین مصرفی به ویژه در تهران شرایط کیفی هوا نسبت به دوره مشابه سال گذشته دارای شرایط بهتری بوده است. مقایسه شش ماه سال جاری با سال 92 حاکی از آن است که تعداد روزهای پاک از دو روز به شش روز افزایش و تعداد روزهای سالم از 128 به 139 روز افزایش و تعداد روزهای ناسالم از 56 به 41 روز کاهش یافته است.

لزوم توقف کامل عرضه بنزین پتروشیمی
از آنجایی که ارتقای سطح کیفی فرآورده‌های نفتی نقش موثر و بسزایی در تامین انتظارات اجرای استاندارد ومقررات آلایندگی زیست محیطی دارد، لذا بدون شک می‌توان اذعان کرد که تولید، واردات و عرضه انواع فرآورده‌های نفتی متناسب با استانداردهای زیست محیطی از سوی کارشناسان و متخصصان مورد تایید و تاکید است به همین دلیل این جانبان امضاکنندگان این بیانیه به همراه تمام مسوولان و تصمیم گیران حوزه‌های سوخت و سلامت موضع مشترک خود را مبنی بر تولید و عرضه انواع فرآورده‌های نفتی به خصوص بنزین منطبق با استاندارد و ضوابط مصوب و حذف کامل بنزین اعلام داشته و تاکید می‌گردد عرضه بنزین با کیفیت مطلوب و استاندارد علاوه بر اثرات غیر قابل انکار بر بهبود کیفیت محیط زیست و کاهش قابل ملاحظه آلاینده‌های منتشره، اثربخشی مطلوبی نیز در جلوگیری از تنزل سطح بهداشت و سلامت عمومی جامعه به همراه خواهد داشت
کمک خلبان پرواز دیشب تهران - کرمان با اقدامی ایثارگرانه جان نوزاد شش ماهه‌ای را نجات داد.

به گزارش ایسنا، مهدی صفری - فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه‌های کرمان، از بروز حادثه‌ای در پرواز دیشب تهران - کرمان خبر داد.

وی با اشاره به حضور سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در این پرواز گفت: متأسفانه نوزاد شش ماهه‌ای دچار حادثه شد و به لطف خداوند و کمک کمک‌خلبان پرواز آقای شهاب شیرخوانی، این نوزاد احیا شد.

در ادامه گزارش این سایت آمده است: پس از شنیدن این خبر، به سراغ کاپیتان شیرخوانی کمک‌خلبان پرواز دیشب تهران - کرمان رفتیم.

شهاب شیرخوانی در رابطه با اتفاقات رخ داده در پرواز شب گذشته گفت: در سیستم هواپیمایی کار به این صورت است که وقتی انسانی از وضعیت سلامت خارج شود یک سری مجوزهایی لازم است که ما بتوانیم مشکلات ایجاد شده را حل کنیم.

وی ادامه داد: نشاندن هواپیما در مواقع اضطرار کار بسیار متفاوتی است و در هر صورت اگر یکی از مسافران دچار مشکلی شود و اتفاقی بیفتد این کار را انجام می‌دهیم اما در شرایط عادی به عنوان پیشگیری این مسأله را در نظر می‌گیریم که آدم‌ها باید در شرایط سلامت باشند یا از پزشک مربوطه مجوز خاصی داشته باشند.

شیرخوانی حادثه رخ داده در پرواز دیشب را این چنین شرح داد:

مادر و نوزاد شش ماهه‌ای در پرواز مسافربری شماره 1055 هواپیمایی ماهان تهران - کرمان حضور داشتند. نوزاد مشخصاً از بیماری خاصی در سیستم حنجره رنج می‌برد به گونه‌ای که حنجره را باز کرده بودند و منفذ بازی بر روی گردن نوزاد بود و یک دستگاه ساکشن که باید خلط را از ریه نوزاد تخلیه کند دائماً فعال بود تا نوزاد قادر به تنفس باشد و در پریودهای زمانی 40 دقیقه‌ای این کار باید انجام می‌شد.

در هر صورت این افراد به عنوان مسافر پذیرش شده بودند و همان گونه که می‌دانید اولین کسی که با این وضعیت برخورد می‌کند سرمهماندار پرواز است که مدیریت مجموعه کابین هواپیما به عهده ایشان است و در پرواز دیشب نیز خانم بهمنی سرمهماندار پرواز بودند. البته اینجا جا دارد از زحمت‌های بی‌دریغ ایشان تشکر کنم. خانم بهمنی اطلاع دادند که چنین موردی در پرواز وجود دارد و البته مجوز پزشکی نیز به همراه دارند که می‌توانند تحت شرایط ذکر شده پرواز کنند و به طبع ما منع قانونی برای حمل این مسافر نداشتیم پس از گذشت 40 دقیقه از پرواز که نزدیک به آسمان یزد بودیم و می‌خواستیم کاهش ارتفاع را جهت فرود در فرودگاه کرمان را شروع کنیم، سرمهماندار پرواز اطلاع دادند که نوزاد دچار مشکل تنفسی شده است و دستگاه ساکشن اتصال کامل با برق هواپیما ندارد.

البته این اتفاق از جمله مسائلی بود که تا لحظه انجام قابل پیش‌بینی نبود وگرنه همه کارهای قابل پیشگیری را سیستم هواپیمایی انجام داده بود. من جهت پیگیری وضعیت به کابین مسافران مراجعه کردم و دیدم که تنفس نوزاد با صدای خیلی نامناسبی انجام می‌گیرد و هر لحظه تنفس وی سخت‌تر می‌شد. ابتدا سعی کردم با ماساژ دادن ریه و سینه خلط را تخلیه کنم. در همین حال نوزاد بسیار وخیم شد طوری که دست و پا می‌زد و نمی‌توانست نفس بکشد و مدام تغییر رنگ پیدا می‌کرد و کبودتر می‌شد و البته می‌دانستیم که اگر این نوزاد خفه نشود، بعد از دو دقیقه دچار ضایعه مغزی خواهد شد.

تنها چیزی که در آن لحظه به ذهنم رسید - و با توجه به اینکه بخشی از کار ما مدیریت بحران است - این بود که می‌توانم با مکیدن از طریق لوله دستگاه ساکشن خلط ریه نوزاد را خارج کنم. این کار را انجام دادم که وضعیت نوزاد خیلی بهتر شد. از طرف دیگر پروسه‌ای بسیار حساس و موازی با کاری که ما انجام می‌دایم، هماهنگی با سیستم زمینی و مراقبت پرواز بود که این کار توسط کاپیتان صداقت‌نیا انجام شد و اینکه ما با توجه به داشتن بیماری با وضعیت گفته شده نیاز به مراقبت‌های پزشکی در فرودگاه کرمان داریم.

انصافاً همکاران و فرمانده یگان حفاظت فرودگاه‌های کرمان با توجه به بحث امنیتی تردد در محوطه فرودگاه و فرود هواپیما که جزو اساسی‌ترین بخش‌های کار امنیتی است، خوشبختانه همکاران سپاه به صرف این که بیمار یک نوزاد بود و باید سریعاً مورد کمک‌رسانی قرار می‌گرفت، خیلی سریع این هماهنگی‌ها را انجام دادند که به محض این که هواپیما در فرودگاه کرمان به زمین نشست، آمبولانس جلو هواپیما آماده بود.

جا دارد اینجا از زحمات فرمانده فرودگاه کرمان تشکر کنم. وی خیلی پیگیرانه توانست تمامی هماهنگی‌های لازم را جهت این کار انجام دهد. حتی ایشان به اختیار خودشان با وجود اینکه فرمانده سپاه پاسداران کشور در پرواز بودند، به گونه‌ای هماهنگ کردند که در اولین فرصت نوزاد را به پزشکان برسانیم و بعد فرمانده سپاه پاسداران را که به عنوان مسافر ویژه بودند پیاده کنیم.

البته دوباره زمانی که نشستیم، نوزاد دچار مشکل تنفسی شد که دوباره نوزاد را بغل کردم و سر و ته نگه داشتم که نفس وی برگردد و پس از رسیدن پزشک الحمدالله حال نوزاد خیلی بهتر شده بود.

سردار جعفری - فرمانده کل سپاه - کاملاً در جریان این کار بودند و می‌دانستند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و زمانی که نوزاد را به دستگاه متصل می‌کردیم، ایشان از یکی از همکاران من شرح حال مختصری گرفتند و با نوزاد که حالش بهتر شده بود بازی کردند و البته نگه داشتن سردار به لحاظ مسائل امنیتی در میان مسافران معمولی به صلاح نبود.

کار ما یک کار گروهی است. مجموعه کاری است از فرماندهی کاپیتان و خلبان هواپیما، مسئول کل کابین هواپیما و در نهایت من حقیر و در آن لحظه من یک تصمیم گرفتم که خدا رو شکر تصمیم درستی بود و جان نوزاد را نجات داد. اگر این کار به زنده ماندن یک ایرانی منجر شده، محصول کار شخص من نیست و یک کار گروهی است.

من مسافرمداری و اهمیت گذاشتن شرکت هواپیمایی ماهان برای مسافرانش را مشاهده کردم که تمامی پرسنل فراتر از توان خود در این قضیه کمک کردند که این نوزاد زنده و سلامت به زمین برسد که الحمدالله این کار انجام شد.

بر اساس این گزارش، سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای حضور در جمع بسیجیان کرمان در این پرواز حضور داشت و پس از اطلاع از ماجرا، از زحمات کمک‌خلبان شیرخوانی تقدیر کرد
رئیس اینترپل ناجا با اعلام کشورهایی که دارای بیشترین همکاری با پلیس بین الملل ایران هستند، توضیحاتی درباره نحوه تعقیب متهمان در خارج از کشور ارائه کرد.

سردار مسعود رضوانی فر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پیگیری‌های اینترپل برای بازگشت به کشور و تعقیب متهمان اظهار کرد: پلیس بین المللی در این خصوص نقشی ندارد. هر فردی را که مقام قضایی به ما اعلام کند ، به سازمان اینترپل اعلام کرده و وی را تحت تعقیب قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: تصمیم گیرنده در این خصوص نیستیم، بلکه ما ضابط هستیم و تصمیم گیری و تشخیص دهی در این خصوص برعهده مقام قضایی است.

رئیس اینترپل ناجا درباره نحوه تعامل اینترپل با پلیس بین الملل ایران نیز اظهار کرد: اینترپل یک سازمان بین المللی است و وظیفه آن هماهنگی میان کشورهاست. هر کشوری یک سری قوانین دارد و متناسب با روابطی که با دیگر کشورها وجود دارد اقداماتی را انجام می‌دهد.

رضوانی فر درباره کشورهایی که دارای بیشترین و کمترین همکاری‌ها با پلیس بین الملل ایران نیز هستند گفت: در هر صورت بعضی از کشورها مانند کانادا با ما همکاری خوبی نداشتند. در حال حاضر آن آقا (خاوری) چند سال است که در این کشور اقامت دارد.

رئیس پلیس بین‌الملل ایران درباره کشورهایی که دارای بهترین همکاری با ایران هستند نیز گفت: کشورهای منطقه همکاری خوبی با ایران دارند
یک مرد فرانسوی که تاب تحمل اضطراب از دست دادن همسر بیمارش را نداشت، او را در تخت بیمارستان به ضرب گلوله کشت.

به گزارش عرب نیوز، این مرد 84 ساله ابتدا همسر بیمارش را به ضرب گلوله کشت و سپس دست به خودکشی زد. بنابر اعلام پلیس فرانسه این مرد صبح روز یکشنبه با یک اسلحه به بیمارستان مراجعه کرده و همسرش را که به سرطان مبتلا بود به قتل رساند و سپس گلوله‌ای به سمت خود شلیک کرد.

کارکنان بیمارستان پس از شنیدن صدای گلوله به اتاق محل بستری این بیمار مراجعه کرده و با جسد این زوج مسن روبرو شدند. اگرچه هیچ یادداشت یا نامه‌ای مبنی بر اقدام به خودکشی در اتاق این بیمار پیدا نشده اما شواهد اولیه حاکی از آن است که این زوج تصمیم گرفته بودند به زندگی‌شان پایان دهند