گزیده خبرهای 26 بهمن -93 قسمت -2

گزیده خبرهای 26 بهمن -93 قسمت -2
جمعی از دامداران استان ایلام در اعتراض به نبود شرایط حمایتی از دامداران در مقابل مجلس تجمع کردندبه گزارش خانه ملت، جمعی از دامداران استان ایلام صبح امروز در اعتراض به نبود ابزارهای حمایتی جهت تولید محصولات دامی در مقابل مجلس تجمع کردندنماینده تجمع‌کنندگان در تشریح دلایل اعتراض خود، گفت: متإسفانه وزارتخانه‌های مربوطه هیچ حمایتی از دامداری استان ایلام نمی‌کنند و در شرایط کنونی موانع بسیاری بر سر تولید محصولات دامی وجود دارد، از این‌رو ما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم که در جهت حل مشکلات تلاش کنند.
در تازه‌ترین شکل اعتیادهای خطرناک، نوع جدیدی از اعتیاد موسوم به مخدر دیجیتالی به جان جوانان در غرب و بعضی کشورهای دیگر افتاده که برخلاف مخدرهای شایع مانند هروئین و قرص‌های توهم‌زا، با نام دیجیتال دراگ از نوع کشیدنی‌های شنیداری است و به سرعت در میان جوانان معتاد به اینترنت درحال گسترش استبه گزارش جمهوری اسلامی، جوانان معتاد به این نوع مخدر، با دست و پا کردن یک اتاق تاریک، یک هدفون و یک فایل صوتی خاص به صورت یک فایل MP3 با قیمتی بین 3 تا 30 دلار (که از طریق اینترنت قابل بارگیری است) شرایط را برای این کار فراهم می‌کننداین فایل صوتی که حاوی نوعی امواج صوتی مخرب است، مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و شنونده را دچار سرخوشی، توهم،‌ تشنج و حالتی غیرطبیعی می‌کند. گفته می‌شود بیش از 200 هزار جوان در ترکیه به این نوع اعتیاد مبتلا هستند و با توجه به تعداد بالای کاربران اینترنتی در جهان، دنیا شاهد فاجعه جدیدی میان جوانان اینترنتی خواهد بودمخدر دیجیتالی نوعی فایل‌های صوتی هستند که با ایجاد فرکانس‌های مختلف روی هر گوش تاثیر خاصی روی مغز می‌گذارند و تجربه مصرف مواد مخدر سنتی همچون تریاک، کوکائین، مرفین، آدرنالین و غیره را در مغز شنونده شبیه‌سازی می‌کند و باید جوانان با اطلاع از مضرات آن در این زمینه واکسینه شوند.
جمعی از دامداران استان ایلام در اعتراض به نبود شرایط حمایتی از دامداران در مقابل مجلس تجمع کردند.به گزارش فارس، جمعی از دامداران استان ایلام صبح امروز(یکشنبه) در اعتراض به نبود ابزارهای حمایتی برای تولید محصولات دامی مقابل مجلس تجمع کردند.نماینده تجمع‌کنندگان در تشریح دلایل اعتراض خود گفت: متأسفانه وزارتخانه‌های مربوطه هیچ حمایتی از دامداری استان ایلام نمی‌کنند و در شرایط کنونی موانع بسیاری بر سر تولید محصولات دامی وجود دارد، از این‌رو ما از نمایندگان مجلس می‌خواهیم تا در جهت حل مشکلات تلاش کنند.
پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نوشت:یک فرمانده عالی رتبه نظامی از رسیدن ۳۰ کماندوی امریکایی به استان انبار خبر داد.این منبع که نخواسته نامش فاش شود گفت که ۳۰ کماندوی امریکایی که در عملیات قتل اسامه بن لادن، رهبر القاعده، مشارکت داشتند توسط یک هواپیمای نظامی وارد پایگاه نظامی البغدادی در غرب استان انبار شدند.این منبع افزوده که از این نیروها برای مشاوره در جنگ با تروریست های داعش در استان انبار و منطقه البغدادی که جنگ های شدیدی در آن جاری است استفاده خواهد شد.
روزنامه «آرمان» گفت وگوی کوتاهی از «اسفندیار رحیم مشایی» رییس دفتر «محمود احمدی نژاد» با خبرنگاران را منتشر کرده که وی از پاسخ روشن به سووالات اجتناب کرده است.   رئیس دفتر رئیس جمهور سابق ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران، همچنان سعی کرد سکوت کند یا جواب های کوتاه بدهد. اسفندیار رحیم مشایی در حاشیه مراسم ترحیم والده محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه امروز کجا هستید و چه فعالیتی دارید؟ گفت: ایران، تهران هستم. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با آقای احمدی نژاد ارتباط دارید؟ ابراز کرد: این چه سوالی است که می پرسید؟ رئیس دفتر محمود احمدی نژاد در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظر شما درباره اظهارات رحیمی درمورد شما و طرح سروش آسمانی چیست؟ توضیح داد: این چه شغلی است شما دارید، بروید دنبال یک شغل بهترمشایی در پاسخ به واکنش خبرنگاران که اگر شغل بهتری سراغ دارید، بگویید برویم، گفت: خودم بیکارم، شغلی ندارم.
تازه عروس و دامادی که فقط یک شب از آغاز زندگی مشترکشان می گذشت، بر اثر گازگرفتگی در شهرستان شازند استان مرکزی جان باختندبه گزارش پایگاه خبری پلیس، ساعت 10 و 50 دقیقه روز گذشته(شنبه) مأموران کلانتری 11 شهرستان شازند با دریافت گزارشی از گازگرفتگی در خیابان انقلاب، بلافاصله در محل حاضر و تحقیقات خود را آغاز کردند.   در بررسی محل حادثه مشخص شد یک نوعروس 25 ساله و تازه داماد 30 ساله نیمه شب بر اثر گازگرفتگی جان باختند.   خانواده عروس اظهار داشتند که برای بردن صبحانه به در خانه آنها مراجعه کردیم اما هر چه زنگ در را زدیم، پاسخگو نبودند و پس از باز کردن در با اجساد آنها مواجه شدیمپس از حضور بازپرس کشیک جنایی و انتقال اجساد به پزشکی قانونی، در تحقیقات مشخص شد گازگرفتگی بر اثر بسته بودن دودکش بخاری صورت گرفته و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.