گزیده خبرهای 5 فروردین -93 قسمت -3

گزیده خبرهای 5 فروردین -93 قسمت -3
یک عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات هسته‌ای از دوشنبه هفته آینده در ژنو آغاز می‌شود.این عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان با اعلام این خبر به ایسنا افزود: مذاکرات هفته آینده با گفت‌وگوی وزیران خارجه ایران و آمریکا شروع می شود و در ادامه به طور جمعی در سطح معاونان وزیران خارجه 1+5 و ملاقات‌های دوجانبه مذاکرات انجام می شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از تعدد قانون‌گذاری در مجلس گفت: ما نیازی به این همه قانون نداریم اگر بخواهیم بخش خصوصی فعال شود باید از این قیود آزادش کرد.به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در همایش «هم اندیشی فعالان بازار اقتصاد» درباره اصلاح مقررات ذی‌نفع گفت: مبالغ افزایش ارز،‌ متناسب با مبالغ ذی‌نفع نیست. مساله ذی‌نفع واحد باید برای بنگاه‌های بزرگ برطرف شود.وی با اعلام این‌که تمامی ممنوعیت‌های صادرات از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف شده است، افزود: ما عوارض صادرات را به 5 درصد رساندیم که شورای اقتصاد به دلیل آنچه با شرایط بازار آهن و فولاد مناسب نبود آن را تصویب نکرد. این درحالی است که درگذشته برای کاهش صادرات مواد خام عوارض صادرات با درصد بیشتری اجرا می‌شد.نعمت‌زاده در پایان با اشاره به صادرات به عنوان تکلیف بنگاه‌های اقتصادی گفت: اگر بخواهیم بنگاه‌ها رشد کنند باید در صحنه‌های بین‌المللی حضور داشته باشند و آن زمان است که منافع ملی حفاظت خواهند شد.
وزیر خارجه کشورمان امشب برای دیدار و گفت‌وگو با وزیرخارجه و نخست وزیر عراق راهی بغداد می‌شود.به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف که برای دیدار و گفت و گو با وزیر خارجه آمریکا درباره موضوع هسته‌ای روز شنبه به ژنو سفر کرده است، امشب در چارچوب مسایل دوجانبه منطقه، به عراق می‌رود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی پیامی درگذشت پسر حجت‌الاسلام علی فلاحیان را تسلیت گفت.به گزارش فارس، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی پیامی درگذشت پسر حجت‌الاسلام علی فلاحیان را تسلیت گفت.
به گزارش فارس، متن کامل این پیام بدین شرح است:
«انالله و اناالیه راجعون
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای فلاحیان
درگذشت فرزند دلبندتان، امیرحسین را به جناب‌عالی و خانواده محترم تسلیت می‌گویم.
با آرزوی علوّ درجات برای آن فقید سعید، صبر و اجر بازماندگان را از خدای بزرگ خواستارم.
اکبر هاشمی رفسنجانی
منابع خبری گزارش دادند؛ دادگاهی در آمريکا تشکيلات خودگردان را به پرداخت 218 ميليون دلار غرامت محکوم کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک قاضی در نیویورک روز دوشنبه تشکیلات خودگردان فلسطینی و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) را به پرداخت 218 میلیون دلار غرامت به خانواده های آمریکایی های کشته شده در حملات صورت گرفته در فاصله زمانی سال های 2001 تا 2004 در فلسطین اشغالی محکوم کرد.هیئت منصفه این دادگاه آمریکایی اعلام کرد تشکیلات خودگردان و ساف در شش حمله طی سال های 2001 تا 2004 در فلسطین اشغالی که به مرگ سی و سه نفر و زخمی شدن سیصد و نود تن دیگر منجر شده است دست داشته اند و بیست و پنج مورد کیفرخواست علیه آنها مطرح شده است.

"جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود شانس دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران را 50 درصد اعلام کرد.به گزارش باشگاه خبرنگاران "جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری خود پاسخگوی سوالات مختلف خبرنگاران بود.وی شانس دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران را 50 درصد اعلام کرد.گفتنی است؛ رایزنی‌های هسته‌ای ایران و آمریکا بعد از چهار روز مذاکره؛ امروز در ژنو پایان یافت و قرار است مذاکرات دوشنبه هفته آینده در ژنو از سر گرفته شود.