دانستنی‌ها از همین امروز بدوید

دانستنی‌ها
از همین امروز بدوید  28بهمن-93
دویدن فواید سلامتی بیشماری دارد که این ورزش را بین حرفه ای‌ها و غیر حرفه ای‌ها محبوب کرده است. دویدن نه تنها تاثیر مثبتی بر روی سلامتی بدن، ذهن و احساسات مردم دارد، بلکه قطعا به ارتقای شخصیت هر فرد هم کمک می‌کند.اگر شما حداقل 3 روز در هفته به ورزش و دویدن نمی‌پردازید 3دلیل زیر را با دقت مطالعه کنید.
*
انعطاف پذیر کردن سیستم قلبی و عروقی
عموما دویدن برای قلب خوب است. با دویدن، قلب مجبور است با حداکثر توان یا با بالاترین تپش خون را پمپاژ کند، این عمل ماهیچه‌های قلب را قوی کرده و رگها را انعطاف پذیر می‌کند. همچنین در آینده به بیماری‌های فشار خون مبتلا نخواهید شد.
*
وزن سالم
هنگامی که مسافت‌های طولانی‌تر را می‌دویم، سوخت و ساز بدن ما قوی‌تر می‌شود. بنابراین ما سریعتر غذاها را هضم می‌کنیم و میزان بیشتری چربی می‌سوزانیم. دویدن روش ایده آلی برای داشتن وزنی سالم و مناسب است.
*
استخوان بندی قوی
دویدن به عنوان فعالیت استخوان ساز نیز شناخته می‌شود. دویدن در لیست کوتاه ورزشهایی کم فشار است که به استخوان‌ها تنش و فشار زیادی وارد نمی‌سازد.عادت منظم به دویدن باعث افزایش حجم و استحکام استخوان‌ها می‌شود. دویدن دقیقا مخالف با پوکی استخوان است، بیماری مشهودی که با افزایش سن به علت پیر شدن استخوان و ماهیچه‌ها شیوع بسیار زیادی دارد.