نامه ها وصدای شما

نامه ها وصدای شما 26 بهمن -93
* حقگو از تهران: آقای «نعمت زاده» وزیر صنعت می‌گوید هنوز درهای قاچاق به روی جامعه ما باز است و بیشتر این محصولات از طریق غیررسمی وارد کشور می‌شوند، اما توضیح ندادند که منظورشان از طریق غیررسمی چیست! منظور دلالان و قاچاقچیان پرنفوذ در امر واردات است؟ ضمناً چگونه می‌توان درهای قاچاق را بست؟* یک شهروند میاندوآبی: به مسئولان ذیربط بگویید چرا پسماندهای پزشکی عفونی بیمارستان‌ها، مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها در شهر میاندوآب با یک موتورسیکلت سه چرخ و بصورت باز و غیرمجاز جابجا می‌شود؟* ورکانی از تهران: متاسفانه دارندگان تلفن‌های همراه بطور شبانه روز زیر بمباران‌های شدید تبلیغاتی از طریق ارسال هزاران پیامک کوتاه و بلند درآمدزای هنگفت برای موسسات با عنوان «هر پیام فلان مبلغ» قرار دارند.* یک کارگر از تهران: درحالی که ما کارگران با حقوق اندک هر ماه مالیات از ما دریافت می‌کنند، متاسفانه به گفته مسئولان ذیربط 40 درصد از افراد و ارگان‌های متمول و سود ده از پرداخت مالیات فرار می‌کنند! گرانی شیرخشک.معلوم نیست با توجه به مشکلات معیشتی، خانواده‌های کم درآمد چگونه مبالغ هنگفتی را باید بابت خرید یک قوطی شیرخشک و پوشک فرزندانشان بپردازند؟ مسئولان، مردم را تشویق به افزایش فرزند می‌کنند، اما گرانی‌ها را در نظر نمی‌گیرند. امیدوارم مرجعی برای جلوگیری از این گونه گرانی‌ها وجودداشته باشد.امید سرگزی ـ زاهدانگدایان خردسال و سمج.عده‌ای از کودکان در برخی چهارراه‌ها و خیابان‌های تهران به دنبال رهگذران می‌دوند و آنقدر سماجت می‌کنند تا مبلغی را دریافت کنند. مسئول رسیدگی، جمع آوری و ساماندهی کودکان و گدایان سمج کیست؟نجمه السادات میر ـ تهران
صدای شما
* حقگو از تهران: آقای «نعمت زاده» وزیر صنعت می‌گوید هنوز درهای قاچاق به روی جامعه ما باز است و بیشتر این محصولات از طریق غیررسمی وارد کشور می‌شوند، اما توضیح ندادند که منظورشان از طریق غیررسمی چیست! منظور دلالان و قاچاقچیان پرنفوذ در امر واردات است؟ ضمناً چگونه می‌توان درهای قاچاق را بست؟
* یک شهروند میاندوآبی: به مسئولان ذیربط بگویید چرا پسماندهای پزشکی عفونی بیمارستان‌ها، مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها در شهر میاندوآب با یک موتورسیکلت سه چرخ و بصورت باز و غیرمجاز جابجا می‌شود؟
*
عبدالله از تهران: از طرف من به آقای قالیباف بگویید شما جهت تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری پل طبقاتی صدر را ساختید و ترافیک این نقطه را چند برابر کردید، درصورتی که به جای آن می‌توانستید به گفته کارشناسان 71 کیلومتر مترو بسازید! در شهرهای بزرگ جهان اکثریت مردم حتی سیاستمداران هم از مترو و اتوبوس استفاده می‌کنند. بنظر می‌رسد چاره تهران ساخت بزرگراه و پل نیست و گره کور ترافیک هر ماه بدتر و بیشتر و هوا هم آلوده‌تر می‌شود.
*
از اهالی محل: دو ساختمان در خیابان 24 متری و بلوار دریا در منطقه سعادت آباد با مجوز شهرداری درحال احداث است که متاسفانه سازندگان این بناها با اشغال پیاده‌رو، رفت و آمد را برای اهالی دشوار کرده‌اند. تذکر بدهید تا رسیدگی شود.
* ورکانی از تهران: متاسفانه دارندگان تلفن‌های همراه بطور شبانه روز زیر بمباران‌های شدید تبلیغاتی از طریق ارسال هزاران پیامک کوتاه و بلند درآمدزای هنگفت برای موسسات با عنوان «هر پیام فلان مبلغ» قرار دارند.
* یک کارگر از تهران: درحالی که ما کارگران با حقوق اندک هر ماه مالیات از ما دریافت می‌کنند، متاسفانه به گفته مسئولان ذیربط 40 درصد از افراد و ارگان‌های متمول و سود ده از پرداخت مالیات فرار می‌کنند!
نامه‌های شما

پیاده روها تبدیل به پارکینگ خودروها شده است
پیاده‌روهای کوچه افتخار واقع در خیابان ولی عصر(عج)، نبش خیابان شهید استاد مطهری به محل پارک خودروهای مراجعان و مشتریان سالن غذاخوری کوچه مزبور تبدیل شده است و متاسفانه نمی‌دانم به چه دلیل ماموران اداره راهنمایی و رانندگی هم با رانندگان متخلف برخورد نمی‌کند؟ع – س – از اهالی محل – تهران
تخریب محیط زیست
چرا ساخت و سازهای غیرقانونی و بی‌رویه در جنگل سرخه حصار واقع در منطقه شرق تهران متوقف نمی‌شود. و هیچ ارگان و سازمانی خود را متولی برخورد با متخلفان نمی‌داند؟
تداوم این روند باعث تخریب محیط زیست خواهد شد که جای نگرانی دارد.
یک دوستدار محیط زیست – تهران
گرانی شیرخشک
معلوم نیست با توجه به مشکلات معیشتی، خانواده‌های کم درآمد چگونه مبالغ هنگفتی را باید بابت خرید یک قوطی شیرخشک و پوشک فرزندانشان بپردازند؟ مسئولان، مردم را تشویق به افزایش فرزند می‌کنند، اما گرانی‌ها را در نظر نمی‌گیرند. امیدوارم مرجعی برای جلوگیری از این گونه گرانی‌ها وجودداشته باشد.امید سرگزی ـ زاهدان
گدایان خردسال و سمج
عده‌ای از کودکان در برخی چهارراه‌ها و خیابان‌های تهران به دنبال رهگذران می‌دوند و آنقدر سماجت می‌کنند تا مبلغی را دریافت کنند. مسئول رسیدگی، جمع آوری و ساماندهی کودکان و گدایان سمج کیست؟نجمه السادات میر ـ تهران