گزیده خبرهای 12 شهریور -94 قسمت-4

گزیده خبرهای 12 شهریور -94 قسمت-4
 دستگیری 2 سارق سابقه‌دار افغانی
دو سارق تبعه غیر ایرانی 17 و 18 ساله که با یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125، دهها فقره گوشی تلفن همراه را در مناطق مرکزی تهران سرقت کرده بودند به دام پلیس افتادند.ماموران کلانتری 115 رازی درحین گشت زنی در محدوده میدان راه آهن به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 قرمز مشکوک شده و پس از متوقف کردن آنها و انجام بررسی‌های اولیه اقدام به انتقال دو سرنشین موتورسیکلت به کلانتری کردند.سپس با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125 قرمز رنگ، هر دو سرنشین موتورسیکلت در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.با انتقال دو متهم دستگیر شده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی، عبید 17 ساله (تابع کشور افغانستان) به عنوان یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای کیف قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه به شیوه موبایل قاپی مورد شناسایی قرار گرفت.بررسی سوابق عبید نشان داد که وی تاکنون سه بار به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با کیف قاپی و موبایل قاپی دستگیر و روانه کانون اصلاح و تربیت شده، اما هر بار پس از طی دوران کوتاهی از دوره محکومیت آزاد شده است.
«
عبید» در همان تحقیقات اولیه صراحتا به دهها فقره موبایل قاپی در سطح شهر تهران، به همراه دیگر متهم پرونده بنام رومل-18 ساله و تبعه کشور افغانستان- اعتراف و عنوان داشت: گوشی‌های سرقتی را به قیمت هر گوشی حداکثر 150 هزار تومان فروخته یا آنها را با موادمخدر از نوع شیشه مبادله می‌کردیم.با توجه به اعتراف صریح متهمان به تعداد زیادی سرقت به شیوه موبایل در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در میدان و خیابان امام خمینی (ره)، چهارراه امامزاده معصوم، خیابان خوش، منیریه، میدان و خیابان جمهوری، میدان مقدم، خیابان کمال زاده، منطقه فلاح، خیابان جمهوری، خیابان کارگر، خیابان ولیعصر، خیابان انقلاب و... و با بررسی پرونده سرقت‌های مشابه صورت گرفته توسط دو سرنشین جوان یک دستگاه موتورسیکلت طرح هوندا 125، دهها مالباخته شناسایی و پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی موفق به شناسایی دقیق هر دو متهم پرونده شدند.یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 11 مورخه 22 خرداد 94 در خیابان بروز واقع در منطقه فلاح در حال تردد بودم که ناگهان ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا 125 اقدام به قاپیدن گوشی تلفن همراهم کرد.مالباخته‌ای دیگر گفـت: در مورخه 31 خرداد 94 و در خیابان ارومیه، یکی از متهمان-رومل- اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم به شیوه قاپیدن کرد.مالباخته‌ای دیگر با اشاره به سرقت گوشی تلفن همراهش از داخل خودرو گفت: در مورخه 1 تیر 94 در اتوبان شهید نواب، بین خیابان سینا و صفری در داخل ماشین در حال مکالمه با تلفن همراه بودم که یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین اقدام به سرقت گوشی تلفن همراهم کرد و در خلاف جهت حرکت خودروها از محل متواری شد.سرهنگ کارآگاه «حمـدالله علیزاده»، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به تعدد سرقت‌های صورت گرفته در سطح شهر تهران، شناسایی دهها مالباخته، تعدد سرقت‌ها در مناطق مختلف شهر تهران و به جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و شناسایی سایر شکات و مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر هر دو متهم از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند دعوت می‌شود تا جهت پیگیری شکایات خود به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حـر – انتهای خیابان 12 فروردین مراجعه کنند.
سرای سلطانی در آتش سوخت
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده در محدوده مرکزی بازار تهران خبر دادسیدجلال ملکی» در این باره گفت: در ساعت 19:48 حادثه حریق در بازار تهران از طریق تماس‌های متعدد به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن با توجه به موقعیت حساس بازار ستاد فرماندهی پنج ایستگاه را به همراه تجهیزات مربوطه و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام کردملکی» با بیان اینکه محل حادثه سرای سلطانی در محدوده مرکزی بازار تهران بود، گفت: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که حریق تمامی فضای این سرا که حدود 600 متر مربع مساحت داشت را در برگرفته و پس از آن نیز از قسمت سخت به انبار سرای مجاور که مملو از شلنگ و لوازم پلاستیکی بود سرایت کرده و آنجا را نیز شعله‌ور کرده است.وی افزود: آتش نشانان از چند جهت وارد عملیات شده و پس از مدت کوتاهی موفق به مهار و جلوگیری از سرایت آتش شده و مدتی بعد نیز شعله‌های آتش در این انبار را به طور کامل مهار و اطفا کردند.به گفته ملکی، این حادثه مورد مصدوم و فوتی نداشت اما خسارات به جا مانده از آن بسیار بالا بود.وی با اشاره به موقعیت بازار تهران خاطر نشان کرد: کارشناسان آتش نشانی پیش از این بارها درباره موقعیت خطرآفرین بازار تهران هشدارداده‌اند.
تشييع  امام جمعه سابق پاكدشت
پيکر حجت الاسلام والمسلمين علي کاظمي امام جمعه سابق پاکدشت در اين شهر تشييع شد.    به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، پس از مراسم تشييع حجت الاسلام والمسلمين حاج شيخ علي آل کاظمي در پاکدشت، پيکر وي براي خاکسپاري به قم منتقل شد.    حجت الاسلام والمسلمين آل کاظمي سه روز پيش به علت بيماري ريوي دار فاني را وداع گفت. مرحوم کاظمي به مدت 15 سال نماينده ولي فقيه در پاکدشت بود و در سال 63 نخستين حوزه علميه شهرستان پاکدشت را تاسيس کرد. وي در سال 1325 هجري شمسي در شهرستان هرسين متولد شد و پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي در مکتب خانه مرحوم شيخ حسن معلم، در محضر مرحوم آيت الله والد به فرا گرفتن صرف و نحو پرداخت و پس از يک سال تحصيل در حوزه علميه کرمانشاه و يک سال در حوزه علميه خرم آباد، سال 1339 شمسي به حوزه علميه قم مهاجرت کرد.
تشکيل شوراي هماهنگي اصولگرايان تا اواسط مهر
    دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبري از تاسيس شوراي هماهنگي اصولگرايان تا اواسط مهرماه سال جاري خبر داد. به گزارش فارس، محمدرضا باهنر دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين در نشست خبري خود تاکيد کرد: براي رسيدن به وحدت اصولگرايان تصميم گيري شده تا جامعتين به وحدت کمک و به عنوان حکم نظاره گر رسيدن به وحدت باشد. مجموعه جايگاه جامعتين براي ما رفيع است و ما به آنها اعتماد داريم.    
    بررسي دلايل بازگشايي سفارت انگليس در کميسيون امنيت ملي
    عطاءالله سلطاني صبور نماينده مردم رزن در مجلس شوراي اسلامي گفت: اقدام دولت در بازگشايي سفارت انگليس در کميسيون امنيت ملي مجلس مورد بررسي قرار مي گيرد. وي با اشاره به اينکه بازگشايي سفارت انگليس در 28 مرداد اتفاق غريبي بود، بيان کرد: مردم ايران سابقه انگليس را از ياد نبرده اند و معتقدند که اين کشور به عنوان يک روباه پير و مکار همواره در همه حوادث و توطئهها عليه ايران دست داشته است.
    جلايي پور به دادسرا احضار شد
    جلايي پور عضو شوراي مرکزي حزب منحله مشارکت و عضو حزب تازه تاسيس اتحاد ملت ايران، پيش از ظهر ديروز به دادسرا احضار شد. علي شکوري راد دبيرکل حزب مشارکت - 2 نيز که روز دوشنبه بازداشت شده بود با قرار تامين آزاد شد. به گزارش فارس علي شکوري راد با تاييد خبر بازداشت خود، علت اين بازداشت را اتهام فعاليت در حزب مشارکت و عدم توانايي در تامين وثيقه اعلام کرد. وي به اتهام مسائل امنيتي در 20 مهرماه 1389 نيز بازداشت شده بود.